Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 4. september 2013

Hippie

Jeg har endelig funnet ut hva jeg skal strikke........
Jeg har enda ikke rekt opp, så det er mulig dette blir til noe, he he

Som før, bruker jeg garn fra lageret, og disse smånøstene kjøpte jeg på Sommerfuglen i København sist år. Jeg kjøpte faktisk to poser av disse. De lå nemlig pakket som smågodt i en pose. Tenkte de kunne være greie til å bruke til småprosjekter, som feks pulsvarmere. 

Men nå skal de få bli med på en Hippie- genser, som striper.

Men det går tregt, for formen er ennå ikke grei. Jeg sleper meg på jobb, og tvinger meg gjennom dagen, og gleder meg bare til å komme hjem.......ikke greit det der. Men jeg skal ikke ha på meg at jeg ikke kan jobbe.......jeg er ikke sengeliggende, så det må jeg klare.

Jeg har ennå ikke vist frem dette flotte settet jeg fikk av min venninne Åse
du vet...hun jeg pleier å treffe i " Svingen".

Jeg pleier å få sokker og kluter av henne......så slipper jeg å lage dem selv. Og så fikk jeg klut og håndkle av henne sist. Nå var det endelig nyvasket, så jeg kunne ta et bilde, for de er i daglig bruk, på kjøkkenet.
Og Åse, jeg bare elsker de, tusen takk!

Jeg måtte gjøre om litt her i stua i går, for maleriet er solgt, og ble hentet i går
Denne akvarellen malte jeg for 11 år siden, og den passer jo så fint til putene, gjorde den ikke?
( det er av den voksne venninnegjengen som tar badstu)

Nå skal jeg tvinge i meg noen flytende vitaminer, stramme meg opp, og gjøre meg klar for en ny dag.
Ha en fin dag, du også.

10 kommentarer:

Flowermouse Design sa...

Spennende å se din genser når du er igang. Ser ut som flott bilde du har malt - så kreativ du er. Ha en fin dag og god bedring!!

siddisisalou sa...

Dette blir spennende.
God bedring til deg som ikke er helt på topp.
Du må få deg en skikkelig opplading så er du nok back in business tenker jeg.
Maleriene dine er bare så flotte - jeg er mektig imponert ! Det må vœre spesielt å ha noe på veggen som du faktisk har malt/laget selv.

BrittB sa...

Så fine farger du skal bruke i genseren din, det blir spennende å følge med fortsettelsen!
Kjekt å få så fin håndduk og kjøkkenklut!
Maleriet ser veldig fint ut, men skulle gjerne ha sett det på nærmere hold, fargene passer flott til putene dine!
Fortsatt god bedring!! :-)

Madame sa...

En hippie-genser lyder rigtig dejlig, men sikke noget at du ikke er rigtig rask. Så fint dit billede passer til de nye puder og dejlige gaver du har fået.
Jeg håber, du hurtigt får det bedre og masser af overskud - rigtig god bedring.

Rubia sa...

Blir skikkelig gøy å se genseren din.

Så flott klut og håndkle. Jeg har strikket en masse kluter, men ikke håndkler. Må kanskje prøve det en gang.

Gratulerer med salget! Så gøy.

Helen sa...

Hva kan jeg si?
Tok deg ikke mange timene, okey dagene, før du fant ut hva du skulle strikke, din strikkeluring :))))

Kreativ som du er, ante meg du hadde noe garn på lur . . hehe

Grattis med solgt bildet, skjønner godt det ble solgt, moro, moro !

Så ønsker jeg deg god bedring, kijpt og gå sånn og hangle...:(

Miri Vandre blandt ege sa...

Måske du netop skulle blive hjemme og forkæle der selv lidt.
:)

Bente sa...

Trenger du en vitamininsprøytning kom til Italia! Jeg får nå så det renner over. Godt å ha med seg til høst og vinterkveldene hjemme.
Håper du blir bedre snart.

Elisabeth sa...

Gleder meg etterhvert til å se framdriften på hippie-genseren din. Får assosiasjoner med hønsestrikket jeg holdt på med tidlig åttitallet jeg. He he..

Æsj, kjedelig at formen ikke bedrer seg, Sylvia. Håper at vitamintilskuddet setter fart på deg igjen. God bedring!
Hvis ikke, kanskje en helsjekk hos doktor´n kunne være lurt?

Tudeloo!

Lithe sa...

Det blir nok en super genser!
Masse god bedring til deg :)