Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 5. september 2013

Gaver og energiboost

Jeg er så heldig om dagen ( selv om jeg er syk)
I går fikk jeg dette i gave
Garnnøstet i favorittfargen for tiden, Silk Mohair, fikk jeg av kollegaen min Rigmor, som kom innom jobben for å drikke kaffe. Ja, vi er så glad i jobben vår, at vi stikker innom på kaffe og en prat på fritiden.

Da jeg hadde slepet meg hjem fra jobb, lå det et brev i postkassen. Et gavekort på Vinmonopolet, og et nydelig rosekort fra en annen blogger, nemlig Ruths datter.
Kan dagen bli bedre, egentlig? 
Tusen takk for oppmerksomheten M. Det ble jeg veldig glad for.

Og så til deg, BrittB. Du lurte på om du kunne se nærmere på den røde akvarellen min. Jeg tror jeg har vist det frem tidligere, men her kommer det i reprise

Det malte jeg etter en reklame for fliser, tror jeg det var. Du har sikkert dett det som bilde tidligere.

Faktisk ble det brukt som et frieri, på en helside, på baksiden av VG for flere år siden. Frieren, en mann, hadde montert seg selv i midten av bildet, med en stor bukett røde roser, og spurte om dama ville gifte seg med han. Hun sa selvfølgelig Ja. Et morsomt påfunn, og da var det heller ikke kun jeg som hadde fallt for dette bildet.

Alle mine bilder er til salgs. Dette er dyrt, for det er jeg så glad i.

Og for et år siden var jeg her, sammen med Sophia
Vi dro til Spania og besøkte foreldrene mine. Her badet vi hver dag, spiste god mat og opplevde en masse. Det var en skikkelig energi-boost, som jeg gjerne skulle opplevet igjen, akurat nå.

Men om en uke er jeg på tur, og det hjelper nok på formen.
Men blir jeg ikke bra etter ferien, lover jeg å gå til lege, Elisabeth. Men det går som regel over av seg selv...........

Jeg har satt over en bolledeig, så får ungdommen ferske, nystekte boller når de kommer hjem fra skolen i dag.

7 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Dejligt med gaver og opmærksomhed, når man ikke er helt på toppen :)

Madame sa...

Sikke dejlige gaver du har fået, og det er et skøn maleri, du har lavet. Ja, du må love at gå til læge, hvis du ikke snart er frisk igen, Sylvia. Men det lyder dejligt med planerne om en tur snart.

Fru Tunheim sa...

Damebildet var kjempefint.....god bedring til deg og håper du slipper å oppsøke legen.

Eva sa...

Nydelig bilde, du er talentfull :)
Og riktig god bedring, bli fort frisk!

Helle sa...

Fortsatt god bedring. Du må huske på å ta vare på deg selv, og ikke alle andre først, før du husker på deg selv....

Håper du får en fin ferie,og får ladet batteriene skikkelig.

Bildet var virkelig flott. Skjønner at det er flere som har flat for det. Du har absolutt talent! _ Ellers er det mulig jeg rapper ideen med hylle med bilder over sofaen. Hadde egentlig planlagt en hylle lenger oppe på veggen til bøker. _ Ellers tror jeg vi har "dilla" på den sammeyndlingsfargen(e), rødt og oransje.

Ps. Skjønner ikke hva du sikter til når du refrerer til "bollemage". Den tror jeg bare eksisterer i ditt hode. - Ellers gir smale skjørt oftetst mest slankende siluhett. Legg og rynker forstørrer. - Ellers mener jeg at man skal ha rom til å leve, og ikke være altfor streng med seg selv. Vi vet aldri hva morgendagen vil bringe, da er det greit å leve her og nå. :)

BrittB sa...

Så koselig med litt oppmerksomhet når man er syk! Håper formen er bedre!!
Bildet er bare så utrolig flott og frodig!!! Takk for at du viste det på nærmere hold!! Ble veldig fristet til å spørre om pris...om du har vurdert å selge det..

BrittB sa...

Takk for svar! Må dessverre melde pass...men det er jo heldig for deg!!! Kos deg med bildet, du - det er så flott!!! :-)