Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 11. september 2013

Feelgood

Etter nesten 12 timer på beina i dag, kan jeg synke ned i sofaen med noe godt
Deilig fransk Brie med druer, på tynne rugkjeks, mmmmmm....

Etter jobb i dag, arrangerte jeg Strikkecafe med min kollega Rigmor.
Jeg tror mange hadde savnet det, for det kom ca 50 stk, og det var kjempefin stemning i butikken.

.....unntagen da jeg tok en dame i å stjele Rigmors lommebok og mobil. ( hun var heldigvis ingen kunde, men en som sveipet tilfeldig innom)

Magefølelsen min stoler jeg alltid på, og med henne var det noe som ikke stemte. Så jeg fulgte etter henne ut på gaten, og fikk stoppet henne.
Enden på historien var at vi fikk tak i begge deler, som hun hadde lagt fra seg i en krok i nærheten.
Jeg lot henne gå, men hun kommer nok aldri inn i butikken igjen.

Så til noe mye koseligere:
Med jobben min, blir jeg alltid kjent med hyggelige folk.
I dag kom Tove, som er en av dem, med en stor gave som var til meg.....
Og oppi gaven , lå dette
Hun synes jeg hadde fortjent dette, siden jeg hadde vært så snill og hjulpet henne så mye.
Men det er jo jobben min, og jeg elsker jobben min!

Tove, tusen, tusen takk for gaven. Den er allerede i " bruk" som du sikkert skjønner :)

I morgen sitter jeg på flyet til København. For nå skal jeg på min etterlengtede ferie, endelig!!!
Det skal bli avslapning, god mat, vin, strikking og masse latter, sammen med Marianne (Frem i lyset)

Og følger du med, blir det kanskje et innlegg eller to , de kommende dagene.....hvis jeg får tid.
Hasta la vista

10 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så hyggelig gave å få. Spiselige gaver helt etter min gane.

God tur til Køben! Nyyyt ferien!

ANNEPÅLANDET sa...

God tur - og kos deg!!!

Madame sa...

Sikke en dejlig gave og rigtig god tur, Sylvia. Der venter helt sikkert nogle skønne oplevelser sammen med Marianne. Men uf, sikke en ubehagelig oplevelse med Rigmors lommebog og mobil.

Marianne sa...

Selvfølgelig var det dig som opdagede tyven - godt for Rigmor at du lige ordnet tyven :-)
Glæder mig til at vi ses senere.
Nu står den på luksus dage med fuld forplejning, det fortjener du. Det eneste du skal medbringe er: dig selv
<3<3<3<3

Marianne sa...

Selvfølgelig var det dig som opdagede tyven - godt for Rigmor at du lige ordnet tyven :-)
Glæder mig til at vi ses senere.
Nu står den på luksus dage med fuld forplejning, det fortjener du. Det eneste du skal medbringe er: dig selv
<3<3<3<3

siddisisalou sa...

Alltid kjekt med en gave, og du hadde garantert fortjent gaven så snill som du er.
Ha en fantastisk fin ferie - kos deg masse og lad opp batteriene skikkelig !

Rubia sa...

Noen er jammen frekke! Godt du tok henne.

Slapp av og kos deg med ferie. God tur!

Eva Rinker sa...

God tur og kos deg masse!! :)

Helen sa...

Så artig og lese om din gave, jeg fikk også gave idag !!

Flott at du fikk tatt tyven, og fikk/fant tilbake mobil og lommebok, tenk så frekk !!! Rart det der med "magefølelsen" - har den jeg også, og den er ofte riktig.

Tenker "magefølelsen" koste seg med brie og druer...nam nam..

Og helt til slutt, må jeg få ønske deg en knall fin Køben-ferie, vet du har gledet deg til deg, og NÅ er den her, endelig :)))

Send oss "kort" :)

Vibbedille sa...

Selv om du jobber mye er du virkelig en LIVSNYTER, det kan eg SE på måltidet ditt her! JAMMY!!! Har du noen gang smakt Arabiske oster? DET er schnadder det, JoHoooo!! Det første me gjør når me kommer til Beirut er å handle MAT-og det er obligatorisk å gå på en sånn oste delikatesse butikk! Å du milde måne DER er det MYE godt!!!
Kjennetegnet er at osten som regel er KRITThvit og litt fast, Mmmmmmm herlig!

KOS deg masse og ha en herlige tur!

Go`klem Vibbedille :)