Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 22. september 2013

Energi

I dag kjenner jeg at energien er iferd med å komme tilbake igjen.....endelig!!!

Jeg hekler i mitt eget tempo, men som strax er tilbake i turbo-fart 
En liten haug med ruter. Og garnet er Delight, som skifter farge underveis. Det blir så fint spill, og det beste av alt, er at man slipper å feste tråder underveis, for hver farge. Den dukker bare magisk opp av seg selv. Men hva dette skal bli, får du se når det er ferdig.

Jeg har begynt å planlegge et lite strikketøy- prosjekt igjen, og har bestemt at det skal være i høstfarger. Etter at jeg har hatt mye hodepine i det siste, har jeg ikke orket de skarpe fargene, og da er det godt å hvile blikket på litt roligere farger.
Men uansett er jo høstfarger fine til rødt også, som fremdeles er favorittfargen.

Siden energien er på vei.......så har jeg tatt frem penselen igjen i dag også
Jeg maler over et bilde, som ikke ble slik jeg ville ha det.
Med et nytt bilde oppi hodet, som også er en slags bestilling, giver jeg løs på'n igjen.

Men det skal tørke mellom hvert strøk, så da baker jeg sålenge
Valnøttbrødene jeg bakte sist uke, er det bare smuler igjen av. Jeg MÅ bake fler. Det var bare så godt, og holdt seg fersk hele tiden.
Nå spørs det bare om det går bra med å velte deigen ut av hevebollen, da jeg hadde litt for lite mel igjen til å bake ut.......deigen er veldig løs.

Så hadde vi gode venner på middag i går kveld, hvor vi serverte kenguru.
Jeg spiste jo krokodille sist lørdag, i bryllup, så jeg tenkte det var greit å holde seg til det samme kontinentet ;)

Noen lurte på hvordan krokodille smaker, og jeg synes det smakte som fisk.
Kenguru - biffen vi spiste i går, smakte som storfe, men med et snev av villt. Det er et ganske mektig kjøtt. Med masse godt tilbehør, smakte alt veldig godt.
Og med god rødvin til........ja, da var det jo perfekt.

Nå skal både malerkosten og vaskekosten svinges.
Ha en energifull søndag, du også.

17 kommentarer:

Lene Megan sa...

Godt at høre at energien er kommet tilbage. Men ellers er det jo bare at være med den dæmpede energi, der ganske enkelt kan skyldes, at man er træt og trænger til at blive ladt op igen. Sådan en dag har jeg faktisk i dag. Efter en energifyldt dag i går med både løbetur og vandretur i skoven og rundt om en sø, er jeg lige træt og lidt doven i dag. Og det er fint!

Men snart skal jeg forberede en god søndagsmiddag, mens vinden hyler i træerne udenfor. Og tænde stearinlys! :)

Ha' en flot aften, du også.

Madame sa...

Det er dejligt at høre, at du er ved at få energien tilbage! Hvor er det spændende med kænguro- og krokodillebøffer - det har jeg endnu aldrig smagt - og lækkert med dit hjemmebagte valnøddebrød. Vi har været ude at spise med et par venner og har gået en lang tur i skoven. Ønsker dig en fin aften.!

Strikkeheksen sa...

Ja, uden energi går det jo ikke - hvor er det godt, at du er blevet ladet op igen :-)

Delight har sådan nogle fine farvespil, spændende hvad du er i gang med. Jeg tænker jo med det samme - plaid - men du har jo tit et lille finurligt trick i baglommen ;-)

Barwitzki sa...

Herlig Sylvia - du er full med energi - stor fin. Jeg ønsker masse glad med din nytt strikkeprosjekt. Spennende!!!
Og ja valnøttbrød - jeg går i kjøkken nå og bake også - stor fin ide nam nam jeg elsker:-)
Jeg hadde bakt eplekake sist og i dag jeg var på sykkeltur - veldig fint været vi hadde.
Ha en hyggelig kveld. Stor klem fra Viola

Siddis back home sa...

Å så herlig med masse energi og nydelig garn og så mye spennende mat du har hatt! Ha en fantastisk ny uke hos deg!

Fru Tunheim sa...

Multitasking vil jeg si du driver med.....flittige deg!

Helen sa...

Godt at energien kommer sigende tilbake....!

Fin farge på det delight garnet fra Drops, sett tilsvarende på en annen blogg og da i rosa/rød farger som skulle bli ett slumre teppet, tro om du lager det samme?

Spennende meny valg du har for tiden, veldig Australia-liksom....hehe.. og en god rødvik slår aldri feil :)

Ny uke rett rundt hjørnet, så tvi tvi....

Her kommer mailer om leie til neste sommer, og det liker jeg vettu :)

ANNEPÅLANDET sa...

Så godt at du har fått energien tilbake! Er det høsten tro, som gjør at man blir litt slapp?
Fine farger på lappene dine. Skal det bli et teppe, kanskje?
Ha en fin, ny uke!

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Så fint det blir dine hekleruter! Og bra at energien snart er på topp igjen, det er slik vi vil ha det. Kos deg så lenge!

Line Kristine sa...

Så godt at energien er på vei tilbake! Da gjelder det bare å ikke bli for ivrig sånn at man blir veldig sliten igjen. Håper du får ei god uke!

Tovepia sa...

En trenger energi i denne tida, så godt du har din tilbake:)
Nydelig teppe på gang; jeg holder på å ferdigstille et 2-årsprosjekt=ufo...
Ha ei god uke, klem fra mæ;)

Marianne sa...

Så dejlig læsning, at energien er på vej. Spændt på hvad du er igang med.... Kan faktisk godt lide de beige brune farver

Rubiar sa...

Hodepine er ikke noe godt. Fredag lå jeg rett ut hele dagen med migrene.

Vakre farger i lappene dine.

Enda mer baking! Imponert her!

Lithe sa...

Så herlige farger på hekletøyet ditt :) Dette garnet tror jeg at må testes. Fint energien vender tilbake, ikke noe særlig å gå å hangle over lengre tid! Ønsker deg en deilig uke!

BrittB sa...

Så godt å høre at energien din er tilbake! Det blir spennende å se mer av dine kreative sysler, spennende med flerfarget garn i heklerutene dine!
Valnøttbrød er nydelig...
Ha en fin-fin dag! :-)

Turid sa...

Takker for koselig hilsen -alltid trivelig med gode tilbakemeldinga. Så bra for deg at formen er oppadstigende , slitsomt å være nesten syk/frisk.
Fine fargesvingninger i det "brune" hekletøyet ditt- ser for mæ et stort deilig pledd , tilfeldig dandert over en sofarygg....sjøl greier æ jo ikke få avslutta mitt hekleteppe prosjekt , nok lapper - men de må jo henge sammen for at det skal bli et teppe...kommer tid kommer sted .
En god dag ønskes deg Sylvia!

Anonym sa...

Disse rutene blir kjempe lekkre! Du er så god på og bake, ingen ting er som hjembakt. Eli