Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 7. september 2013

En myk dag

Lillesøs kom på besøk i dag, og hadde med gave
Jeg får vann i munnen av å se på coveret. Og hun vet at jeg er glad i mat, og glad i Danmark

Strikking har det ikke blitt så mye av i det siste alikevel.......... Enda jeg holder på med et hyggelig prosjekt. Lysten kommer nok tilbake igjen.

Men, du husker skjørtet jeg visste i forrige innlegg? Ja, det som jeg skulle lage til noe annet.
Flere av dere tippet på PUTE, og det var faktisk i tankene mine. Men nå har jeg laget tre puter den siste mnd, så det holder for en stund. Trenger vel heller ikke flere puter nå, så.......

Planen var sitteunderlag
........og slik ble det.
Men de ble ikke heeeeelt som forventet....kremt

Først vætet jeg skjørtet, og hadde det sammen med våte håndklær i tørketrommelen. Den er super å Tove med, og man kan sjekke underveis hvordan det går, og stoppe i tide.

Jeg stoppet da håndklærne var tørre, og skjørtet var passende tovet. Så klippet jeg opp i sidene, så det ble to like deler.
Jeg synes fremdeles de kunne toves litt til.......så i dag gjorde jeg bommerten, og vasket dem med grønnsåpe på 40 grader hurtigprogram i maskinen.

Da de kom ut, var de ALTFOR tovet, og lignet to gryteunderlag. Dermed bar det oppi en balje med vann og mykemiddel. Der jeg rev og slet og dro dem litt større. Både mykemiddel og balsam kan redde et tovet plagg. Så vet du det.

Resultatet fikk du jo se her.

Men det er brukende. Og så har jeg fått litt ekstra plass i skapet, da.......

Og siden maleriet ble solg, har jeg gjort litt om på hyllelistene, og måtte tilogmed fylle på med enda et maleri, som ventet på en ledig plass
D
Dette malte jeg for elleve år siden, og det har slått seg litt, siden det stod en stund på et fuktig sted.
Det selger jeg billig........bare for å få betalt for rammen.
Når jeg rammer inn, synes jeg det er kjempeviktig at rammen skal passe til maleriet, og da får det koste det det koster.
Slik er det også med knapper til et plagg. Man kjøper ikke billige plastikknapper til en lekker Cashmere- jakke, ligsom.



Vi har murvegger i leiligheten vår, og da kan man ligsom ikke henge opp bildene med spiker. Ja, sånn som jeg holder på, med å bytte rundt på bildene, så hadde det vært hull i veggen til slutt.

Hyllelistene fra IKEA er supre, og lar deg bruke kreativiteten.
Slik gjør jeg det

Og Helle, det er veldig hyggelig om du vil stjele ideen min. Jeg er iallefall veldig fornøyd med det.

(Tre av bildene er malt av meg, unntagen det lille i rosa. Det har jeg fått i gave av en kjent kunstner, som ble så imponert over julekakene jeg hadde bakt, og bad meg på besøk i atelieret sitt)

Så håper jeg du får en hyggelig kveld, og takk for at du stakk innom.

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Koselig at noen ser innom deg, når ikke formen er på topp, Sylvia. Og gaver er jo alltid hyggelig. Det muntrer opp. Lurt du tok en rolig dag. Kanskje det er det som skal til?

Morsomme sitteunderlag. Mini-sitteunderlag for minirumper. Hi hi…

God kveld!

Vibbedille sa...

Er IMPONERT over dine maler ferdigheter! Hekkan du er flink! Ali maler han også, i perioder-så eg kjenner til murvegger og bytting av bilder hehe Nå vurderer han en ny malerperiode for å dekorere veggen i huset me skal bygge hehe Trenger en del bilder der hehe Eg liker også å male, som illustratør må eg neste de, men eg maler motivene rett på veggen eller hva det måtte være ;)

KOS deg og ha ei strålandes helg ;)
Klem Vibbedille ;)

Madame sa...

Du er meget kreativ, Sylvia - sikke nogle fine ideer du kommer med! Jeg er også betaget af dit maleri. Er du blevet helt rask igen? Ønsker dig en dejlig søndag!

Strikkeheksen sa...

Jeg går også og skranter for tiden, men det skal helst løses uden lægen :-)

Tak for tips til filtning - det er da smart i tørretumbleren i stedet for vaskemaskinen, så man hele tiden kan afbryde processen - det endte da med at blive helt godt dit siddeunderlag :-)

Hvor er det smart med listerne til malerierne, når nu der ikke kan komme søm i væggene - og så er der jo den store fordel, at de kan byttes ud :-) Jeg er vild med dine billeder - synes, der er så meget kraft og saft i dem :-)
Ha´ en dejlig søndag :-)

Lene Megan sa...

Dejlig billeder. Du er flink! :)

Og bogen ser absolut fristende ud, jeg er også glad i mad og Danmark. og Norge naturligvis!

Ønsker dig en fin søndag. Klem.

Helen sa...

Så det ble ett sitteunderlag !!
Ingen dum ide, og godt du fikk reddet det - ble før det ble grytekluter...hehe

God søndag til deg også :)