Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 8. september 2013

Beauty and the beast

Det største underet på uteplassen vår i år, er sommerfuglbusken
Det har vrimlet med sommerfugler på blomster-rankene. Mange av dem er så flotte, og har de fineste mønster og farger. Denne har jo mine yndlingsfarger.

Og i rosehekken er det også liv. Dessuten er det både roser, knopper og nyper i den nå.
Og det beste, er jo at den klarer seg helt selv.

Hadde energien vært der, skulle jeg laget nypesuppe av nypene. Men det er så flott med det røde i alt det grønne. Det er en fargekombinasjon jeg skal bruke videre i høst.

Og for et vær vi har om dagen!!! Helt fantastisk. Jeg nyter å sitte ute flere timer hver dag.

Dette beistet malte jeg til min Mann for flere år siden, han er så glad i dette maleriet
Dette malte jeg ute noe mål, og meningen med dette bildet er å få en reaksjon på den som ser det. Og det får jeg hele tiden. Alle har sin egen mening om hva de ser. Det er jo slik man skal tolke et maleri. Jeg kaller bildet for The Beast. Men hva ser du?

Kanskje jeg skal male litt i dag? Jeg har et oppdrag, faktisk. Og strikking føler jeg ikke for, så det må bli noe annet i dag, som feks maling.

Må du også ha en solrik og herlig dag.

8 kommentarer:

Lithe sa...

Åh, så flott sommerfugl busk!
Den står på handle listen min når nye busker skal handles inn :)
Ønsker deg en fortsatt fin søndag!

Elisabeth sa...

Lekker farge på både sommerfugl og -busk. De kler hverandre.

Er det nå du reiser i København? I så fall må du ha gooood tur! Spent på hva du skal oppleve i favorittbyen min? Du blogger vel om det håper jeg.

Madame sa...

Dejlige billeder og så fin en sommerfuglebusk du har! Jeg tænkte, at dit maleri kunne være en kalv, før jeg læste, at du kalder det for 'The Beast'.
Ønsker dig en fin aften!

BrittB sa...

Nydelig sommerfuglbusk!! Skulle ønske den stod i min hage! :-)

Bildet; det første jeg så var et hestehode - en oppspilt og kanskje redd hest som blåser i nesen!

Ha en fin søndagskveld og ny uke! :-)

Rubia sa...

Nydelige blomster og insekter!

Stilig maleri. Du kan virkelig det der.

Lene Megan sa...

Det er virkelig et fint billede, Sylvia. Jeg så en hest, som nysgerrig stak hovedet frem. Måske en smule oprørt eller?

Ja, det er modtageren som bestemmer budskabet. Også i maleriet. Men ... du malede det fra et bestemt sted i dig og det er hvad egentlig tæller. Tænker jeg. :)

Ønsker dig en fin dag.

Miri Vandre blandt ege sa...

Jeg ønsker mig også sommerfuglebuske i min have- det er så fint at sidde og se sommerfuglene flokkes om de fine blomster.

Barwitzki sa...

Fin bilden du malte. Liten nyfiken og elskverdig hest. Ja tar farger i hender!
Herlig er sommerfugl i hagen. Deilig eksemplar. Hvilke farger...
Klem fra Viola