Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 15. august 2013

Venninnebesøk

Det har vært noe "galt" med bloggen min , det siste døgnet........... Jeg vet flere har strevet med å kommentere, og linklisten min ble ikke oppdatert. Merkelig.
Men nå ser det ut til at alt er " normalt" igjen, og jeg er også tilbake.

I dag har jeg hatt koselig besøk av ei god venninne. Vi har sittet ute i solen og strikket 

.......skravlet helt villt, og drukket iskaffen hun hadde med. Hun kjenner meg godt, for dette er jo min favoritt!
Til mat har vi hatt vanlige brødskiver, med pålegg. Og vi avsluttet dagen med varm kaffe og søte kjeks.

Vi pleier å treffes ofte, men nå i sommer har vært fra hverandre. Vi har savnet hverandre, rett og slett. Og det var mye vi måtte oppdatere hverandre på, og da var det å være sammen , viktigere enn hva som ble servert.

I fjor høst, plantet vi to busker ved siden av hverandre, et sted i hekken der det ikke var nyperosehekk. Stedet var glissent pga et tre som ble hugget, som ramlet ned akurat her. Ja, vi hadde et digert tre i hagen vår, som ødela både blomsterpotter og hagemøbler. Men alt var ok, siden det ikke kom inn vinduet til stua vår, men det var nære på.

Den ene busken var SOMMERFUGLBUSK
og nå blomstrer den.
Men den ser langt ut ifra noen av disse som andre bloggere viser frem. Finnes det mange typer av denne busken?
Nå er den ikke helt utsprunget, så kanskje den ser lik ut alikevel?

Ser du godt etter, så er den andre busken vi plantet der også. DJEVELBUSK heter den. Og den skal vel egentlig være mere rød, men her er den rødbrun.
De har vokst i takt, og jeg har simpelthen sett de vokse. Spesiellt etter en regnskyll. Sol har de jo fått nok av i sommer.

Det har jeg også, for jeg har fremdeles brune føtter. Og jeg nyter solen enda. Deilig!
Ha en fin kveld

16 kommentarer:

Madame sa...

Det lyder hyggeligt med veninde besøget, og at I kunne sidde ude i solen i dag. Her har vi har skiftende vej, men også sol ind imellem. Hvor er det dejligt, at du også hr en sommerfuglebusk - jeg har netop købt en og nyder synet af sommerfuglene, der kommer.

Gitte sa...

Det er så skønt at man stadig kan have bare fødder :-) glæder mig ikke til sko og strømmer! Det skulle da lige være hjemmelavede.....

Lyder som en rigtig dejlig dag - sådan en som giver mere energi.

Jeg har fået din mail og tager på posthuset i morgen :-)

Hilsen fra Gitte der har haft englemaskesjal på hele dagen :-)

Rubia sa...

Det er alltid koselig med skravlestunder. Man trenger dem.

Klart man skal nyte den siste lille resten av sommer. Men høsten er slettes ikke dum den heller. :O)

Elisabeth sa...

Venninnestunder med skravlings og strikketøy er uunnværlige. Sammen i solveggen er jo bare toppers.

Den likner sommerfuglbusk den på bildet, Sylvia. Eller kan det være nikkesyrin?

Da er det helgefri her hos meg. Skal til fjells, til venninnes 50 årsfest. God helg til deg.

siddisisalou sa...

Så koseligmed venninne treff.
Plutselig savner jeg mine venninner masse. Tror jeg må sende en mail .....

Helen sa...

Er så koselig med venninnetreff !

Som du så, traff jeg med aller beste venninne her om dagen, og vi snakket vel på inn og utpust....og vi måtte le av oss selv, men akk så deilig !

Nydelige garn farger på bildet ditt.

Herlig at det blomstrer og gror, fine plassen din det der :)

Og fine brune føtter, dog jeg syns tottelottene var litt bleike, så jeg mistenker du har hatt de inni skor - mens resten av foten har fått nyde solstråler...hihihi

Gooood helg du strikkeguri :)
Spent på se neste prosjekt du gjør ferdig.

Her strikkes det sakte men sikkert på den rosa jakken, og tykke pinner hjelper på.



BrittB sa...

Trivelig med venninnebesøk, høres ut for at dere koser dere stort!
Fine farger i strikketøyet har dere også! :-)
Så deilig at du nyter sommeren fremdeles! Vi har hatt noen grå dager, men nå har sola kommet og det er ikke så aller verst varme, heller. Det blir nok ei fin helg skulle jeg tro! :-)

eli sa...

Hallo, hvem var det du hadde besøk av tro, he he. Tenkte jeg skulle prøve og blogge, må bare finne ut av ting.

Elisabeth sa...

Venninnetreff er kjempekoselig, jeg prioriterer det alt for sjelden :)

Bente sa...

Jeg kjenner igjen slike herlige venninnetreff. Min aller beste venninne og jeg traff hverandre da vi var 6 år og skulle innskrives på skolen. Vi holdt sammen bestandig og hadde så mange håndarbeidstreff. Både med strikkepinnene og symaskin. Dessverre døde hun i 2007, og jeg savner henne fryktelig. Du ser hennes hånd i min på mitt bloggbilde.

Nå har jeg ikke slike venninner, men bloggen har gitt meg mange hyggelige bekjente. Noen har jeg også truffet. Helen og jeg har nå et meget spesiell bekjentskap. Rart med de tastetrykken på PC'n ikke sant?

Helle sa...

Venninnebesøk av det slaget er rent energipåfyll. Deilig! Jeg har dessverre ingen av mine venninner i nærheten, så vi må alltid planlegge, noe som medfører at det blir litt for lenge mellom hver gang vi sees, men desto hyggeligere når vi møtes. :)

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Det minner meg om at jeg selv har et stort forbedringspotensiale til å bli flinkere til å gi ros og hyggelige ord til andre. Når jeg tenker etter så er jeg flink til å snakke pent OM og løfte frem andre. Å si det direkte til dem er jeg dessverre ikke like flink til. - Heller ikke alltid like flink til å ta til meg gode ord som kommer i min vei. - Man er ofte sin egen verste kritiker.

Ikke at vi kvinner alltid er så rause med hverandre heller. Min ex.svigerinne sa en gang til meg: "Jeg vet jeg er skikkelig fin når jeg får stygge blikk fra andre damer!" Ouch! Selvfølgelig satt litt på spissen, men leit. - Så, fortsett med å gi omgivelsene dine gode ord. De både varmer og gleder.:) Så skal jeg gjøre mitt for å følge ditt gode eksempel.

Anonym sa...

Hei.

Kjempe hyggelig å møte deg i dag:-)
Ha en flott kveld.
Klem fra May-Britt.

Vibekes lille ullne sa...

Venninnebesøk er gull! Og fine farger det ble strikket og heklet med også. Takk for tips om sjalgarn, det høres flott ut. Det skal jeg definitivt huske på når beholdningen av sjalgarn begynner å minke. Jeg har tydeligvis overvurdert hvor mange sjal jeg kommer til å lage, så det er fortsatt en del ja. Ha en fortsatt god helg med bare føtter! :)

Lithe sa...

Slike besøk er gull verdt :)
Jeg har prøvd å besøke deg i butikken i dag, men du hadde fri...
Prøver igjen ved en annen anledning :)

Klem

Marianne sa...

Tillykke med dagen du altid glemmer, men det er fordi dit hjerte hver dag er fyldt af glæde over dit ægteskab - så hver dag er som en bryllupsdag.
De røde farver du stikker i er skønne

Maria at inredningsvis sa...

TACK för fina ord på min blogg:) jag gillar din också.

Kolla in min nya post om förvaring:)

Ha en skön vecka

LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning