Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 29. august 2013

TRIO

Trioen av puter er endelig komplett
.......den siste har nettopp fått knapper på, den lengst til høyre.

Den er strikket med to tråder sammen, en mørk rød fra Holst Garn, og en korallfarget PLUM Mohair, på pinne nr 3.5
Det ble en veldig fin farge som kom ut av disse to, og den matcher de to andre putene.

Den røde kanten, der knappene er, har jeg først strikket i FIN, silke og Alpakka, for så å hekle.
Jeg heklet en lang rad med luftmasker og en fastmaske innimellom, slik at jeg hadde noe å feste knappene i. Da slapp jeg nemlig å strikke knappehull.
Knappene sydde jeg på med orange tråd, og flesteparten av knappene er røde, med en cerise og en lilla innimellom, for å få litt variasjon.

Jeg har nå fått brukt opp endel garn fra lageret mitt, HURRA, og fått noe fint ut av det, som pynter i stuen.
Men den siste puten stinker noe forferdelig, så nå er veien kort til vaskebalja.......

Så må jeg bare si takk for alle kommentarer for innlegget mitt der jeg skrev litt om FACEBOOK.

Jeg satte det litt på spissen. Jeg vet jo at FB er kjempebra for de fleste, til å holde kontakt med familie og venner, og til å finne gamle venner igjen.  
Jeg HAR hatt FB for lenge siden, men jeg synes det ble en tidstyv, siden jeg hadde blogging ved siden av. Og jeg fikk mange venneforespørsler....fra folk jeg knapt visste hvem var. 

For å si det sånn, så har jeg ikke behov for FB, men skjønner godt at det er fint for mange. 
Kos dere med FB slik jeg koser meg med Bloggen min.

Men jeg synes det er synd at mange bloggere har gått over til FB og glemt bloggen sin.
Åse og Tanja, jeg håper dere tar det til dere......;)

Ha en fin dag, klem fra meg.

13 kommentarer:

BrittB sa...

Så fint det ble med de tre fargeflotte putene!! Fine høstfarger, det passer jo bra nå når vi snart beveger oss over i september.
Ha en fortsatt fin-fin torsdag! :-)

Rubia sa...

En flott og lekker trio. Skikkelig deilige høstfarger som man blir glad av.

Fru Kahr sa...

Hvor er de flotte. Pudernes farver klæder sofaen godt.

Elisabeth sa...

Nydelige puter alle tre, og så flotte sammen! Jeg har heller ikke Facebook og føler som deg når det gjelder bloggere som heller går over dit.

Madame sa...

Det er SÅ smukt at se dine puder - jeg holder meget af denne farveskala, som jeg har i tankerne til den nye sofa, vi netop har været ude at købe.
Lige som dig synes jeg også, det er synd, at så mange helt har droppet bloggen og kun er på FB nu - men vi ser desværre det samme her.
Ønsker dig en fin aften, Sylvia!

Ruths datter sa...

Lekre puter. Nydelige varme farger. Jeg er på Facebook og nylig har jeg slengt meg med på Instagram. Mange bloggere slutter med blogg når de inntar Instagram.Det er veldig dumt,men det er lettere enn blogging.
jeg holder meg allikevel til bloggingen.
Klem

Lithe sa...

For noen herlige fargeklatter i sofaen :)

siddisisalou sa...

Dette bkejammen flott ! Nydelige farger.
Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min.

Knutine sa...

Fine puter i herlige farger.
Disse blir gode nå når høsten står for tur:-)

eli sa...

Nå ble det fint i sofaen din. De knappene er også så fine.

eli sa...

Nå ble det fint i sofaen din. De knappene er også så fine.

Tovepia sa...

Nydelige puter!!
Jeg er nok på fb, men det tar ikke tiden min:) IG har nok tatt en del av den, da jeg liker å fotografere..men ingenting har vært så tidkrevende som bloggen..dessverre, så der er jeg :)

Turid sa...

Flotte puter å HELT SANT det du sier om FB ! .....æ vil ikke glemme bloggen min !!