Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 4. august 2013

Revieled!

Da kan jeg overraske med at det røde strikkeprosjektet mitt IKKE er et plagg ( Sorry Helen ) men en        P U T E !
Litt vanskelig å ikle seg denne.......men når jeg holdt på, tenkte jeg det godt kunne ha vært en topp.
Og kommer jeg over dette herlige garnet igjen, skal jeg vurdere å strikke et plagg i det neste gang.

Det er bare helt fantastisk, ferdig strikket. Tøyelig og mykt.
Jeg lurte noen med knappene.......dere tenkte automatisk på et plagg med en gang, ikke sant?

Men puter kan fint ha knapper. Jeg sydde de på med gul tråd, så ble det litt liv i de.

Og innleggsputen er en helt vanlig, sort pute på halv pris, kjøpt på KID Interiør.
......og jeg kjøpte tre stykker, for jeg skal strikke flere puter, skjønner du.

Jeg manglet farger i sofaen, siden det kun er sorte/ grå puter der fra før. Og så har jeg fargeklatter rundt forbi ellers.......ja, slik som disse kunstglassene. Tok de med på bildet, for å vise at de tar opp fargene fra puta.

Og her kan du også se at det har vært to forskjellige innfarginger på garnet. Ser du det?

Jeg var jo så yr av glede da jeg fant denne gullskatten av et garn, at jeg grabbet med meg to hesper, uten å tenke over det. Mulig jeg tenkte at siden det var melert med mange farger, var det ikke så nøye.....
Hadde det vært et plagg jeg skulle strikke av det, hadde det vært litt synd, med denne forskjellen, for man ser godt forskjell. Men på en pute, er det bare sjarmerende ,synes jeg.

Og Mannen er henrykt, og synes den er så flott. Det er gøy. ;)

Nå har jeg lagt opp til pute nr to.....det skal jo være tre........
Og jeg har gått i lageret mitt og funnet et nøste her, og et nøste der. Og denne skal gå i orange farger, med en overraskelse innimellom, som det Fuchsiafargede du kan se her.

Og mens jeg strikker på nr to, kan jeg planlegge fargespekteret på nr tre.
Mmmmm.....nå koser jeg meg, altså.
Det håper jeg du også gjør.    GOD SØNDAG.

15 kommentarer:

Flowermouse Design sa...

Veldig flott pute - det garnet er jo så herlig!!!! Nå ble jeg inspirert!!!!!

Elin Osa Søreng sa...

Så nydelig pute! elsker garnet og fargene :o)
Klem til deg

Helen sa...

Ja, der lurte du meg, Sylvia !!
Hehe...knappene.........

Utrolig FIN pute, ble dette, og fargene er virkelig utrolig FINE.

Skjønner godt du koser deg med neste pute, og tenk etter den har du ennå en du kan kose deg med :) hehehe

Bente sa...

God søndag Sylvia. Du har strikket en knallfin pute. Morsom med farger! Jeg har bare strikke puter med "jordfarger".
Kanskje det kunne bli noen røde nærmere jul?

BrittB sa...

Så fin den puta ble, lekker farge til sofaen!
Fine farger du bruker til pute nr.2 også!!
Ha en fin-fin søndagskveld! :-)

Madame sa...

Hvor er den fin, og det er så sødt med knapperne på puden! Jeg håber du har haft en dejlig søndag. Vi har været på langtur til Sydjælland i det skønneste solskin. Ønsker dig en fin-fin aften.

Gitte sa...

Flot design!!! Det ser rigtig godt ud med den strikkede pude i det smukke garn.
Spændende at se den næste.

Vibbedille sa...

Utrolig lekker pute! Man trenger jo ikkje alltid bruke det fineste garnet til plagg, interiør er jo både nødvendig kjekt ;) Utrolig lekker farger var det også, gleder meg til å se din neste pute ;)

KOS deg, ha en fin kwell og ei flotters uke ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Ruths datter sa...

Herlig pute. jeg tenkte faktisk på det siden du bare hadde to nøster. Ikke lett å få et plagg av det. Lekker luksuspute ble de det.Ønsker deg ei fin ny uke.
Klem

Rubia sa...

Lekker, luksuspute!
Blir flotte farger i sofaen din.

Christina sa...

For en flott pute! : ) Denne likte jeg!

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Herlig pute du har strikket deg! Knappene gjorde seg veldig! Spent på neste pute :-)

Lithe sa...

Så flott den ble :)
Jeg elsker puter, ifølge Mannen har vi alt for mange ;) Og aller best liker jeg å strikke mine egne :D

Marianne sa...

Skøn pude - til at tilfører livet lidt kulør..... det kan vi ikke få nok af....

Elisabeth sa...

Nydelig pute, ble så fin at det gjorde ikke noe at det ikke ble et plagg til deg selv denne gangen ;)