Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 27. august 2013

Rastløs påbegynner

Endelig har jeg noe ferdig å vise frem, og det er noe så kjedelig som et sjal
Beklager, har jeg nesten lyst til å si.
Det var jo ikke det jeg skulle hatt ferdig nå. Men det kommer........

Dette er en modell til butikken.
Jeg brukte oppskriften jeg laget til Cashmere-garnet, som du finner litt lenger ned på siden her.
Det er for å vise kunder at man kan lage noe som er enkelt, som alle kan få til, og som blir fint.
Og man kan gjøre litt mer ut av det, hvis man legger til litt ekstra, som knapper, heklekant, eller et annet garn.

Hele sjalet er strikket av 150 g HEXA, det mykeste Alpakka , på pinne nr 8. Det er kun enkel rillestrikk, og det går unna av seg selv, på tykke pinner.

Kanten rundt heklet jeg med nål nr 6. Og det er to rader med enkle fastmasker. Garnet er FIN, håndmalt, med silke og alpakka.
For å gjøre sjalet enda litt mer eksklusivt, laget jeg tre kvaster av FIN- garnet, som jeg festet på alle tre endene.
Og prikken over i' en, er de tre LIBERTY- knappene til pynt, som matcher kanten og kvastene i FIN.
De er trukket med stoff.

Sa jeg at det er kjempemykt og deilig?

Pute nr tre, er strikket ferdig, og klar for montering. Det er bare det, at jeg har helt mistet lysten til det.
Heldigvis skulle jeg bare ha disse tre putene.....tror ikke jeg hadde orket flere puter nå.

I mellomtiden bare surrer jeg med å påbegynne nye prosjekter
........for så å rekke dem opp etterpå.

Her, en liten strikkeprøve av garn jeg har liggende . Ja, for jeg skal bruke av lageret mitt.
Og som før sagt, er strikkeprøver for pyser, men jeg vil bare se forskjellen på enkelt garn, og garnet strikket med en tråd silke ( som jeg har flere tusen meter med)

Jeg har også en ide på hva som skal strikkes......men hadde ønsket garnet var orange og ikke charcoal. Men blir dette vellykket, kan jeg jo K J Ø P E orange garn, og strikke en til. Men det spørs vel egentlig om jeg vil strikke to........

Og kanskje jeg rekker det opp igjen?

13 kommentarer:

Helen sa...

Sylvia, sjal blir aldri kjedelig, de er jo så anvendlige til alt !
Fine nå sene sommer kvelder.......

kos deg med strikkpinnene !

Flowermouse Design sa...

Intet kreativt arbeid er kjedelig!!! Fint med heklet kant rundt og dusker!!

Elisabeth sa...

Hm, spent på ditt nye strikkeprøveprosjekt.

Christina sa...

Nydelig sjal! : ) så flink du er!

Ha en fin kveld!

Elisabeth sa...

Nydelig sjal! Og så lurt å stille ut litt enkle modeller i butikken. Vi vil jo alle at enda flere skal begynne med strikking :)

Madame sa...

Hvor er det smukt, og garnet lyder lækkert af Cashmere, silke og alpakka. Jeg strikker jo ikke og er ikke god til håndarbejde, men den slag er noget, jeg altid kigger efter på mine mange loppemarkedsture :-)
Ønsker dig en fin aften, Sylvia!

Lithe sa...

Slike enkle sjal liker jeg og å strikke innimellom alt annet :) Gjorde seg godt med knappene på :D

Barwitzki sa...

Ah fine garn - lekker sjal. Herlig hyggelig. Og jeg spent på nyt prosjekt.
Jeg er tilbake fra ferie.
Så deilig i Norge :-)
Og reiser nå til bondegård. Tre dager med hester og hele damer familie og barna. Jeg gleder meg. Jeg må ankomme enda!

BrittB sa...

Sjalet ditt ser deilig ut -og det ble jo så dekorativt med heklakant og dusk! jeg syns ikke det er kjedelig med sjal, det er spennende å se alle de utallige variasjonene rundt omkring!

Det blir spennende å se hva du holder på å strikke nå! :-)

eli sa...

Så artig med dusker på sjalet. Fine farger.

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Er jo alltid deilig med et slik sjal, og ekstra morsomt med litt pynt på! Fikk veldig lyst til å lage et selv :-)

Rubia sa...

Gratulerer med flott sjal. De er vel ikke kjedelige vel!

Prøvelapper har jeg aldri fått til å stemme og har gitt dem opp.

Linda sa...

Can someone translate pattern to English?