Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 11. august 2013

Puter, farger og kreativitet

Pute nr 2 har vært ferdig noen dager
........bare se hvor fint den innlemmer seg med de andre fargene i stua.

Her har jeg altså brukt tre forskjellige garnsorter, og ikke bare en, som i den forrige puta, pute nr 1.

Det ferskenfargede er fra Holst Garn, det mørke Fuchsiafargede , er Soul, fra Dreamline- serien, mens det orange er et nøste det ikke var noe banderol på, så jeg aner ikke hva det er, men det er lit tykkere enn de to andre, og det er 100 % ull, det kan jeg kjenne.

Jeg begynte først med litt striper, og byttet striper og garn om hverandre. Mønsterstripene på venstre side, tenkte jeg skulle ligne på brodert mønsterstriper, for å lage litt forandring. Det ble bra.

Jeg har brukt pinne nr 3.5 og la opp 200 masker, og strikket rundt. ( pute nr 1 la jeg opp 184 m på pinne nr 3.5 der også.)
Men siden pute nr 2 hadde litt tynnere garn, ville jeg ikke at den skulle strekke seg til å passe innmat-puten, så den er litt " slækk" men slipper å strekke seg.

Og her er maleriet innlemmet i stua, blant putene.
Fargene vises bedre her, enn på bildet jeg viste av det sist. Da var det nemlig dunkelt ute.

Og noe jeg liker å gjøre, er å få frem fargene i det jeg eier og har, og sette det sammen, så det kan komplimentere hverandre

De fargede kunstglassene får frem det gul- grønne i maleriet.

Kanskje på tide å bytte litt om der hjemme, og skape spennende tablåer?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo enda en lekker pute i gladfarger. Moro at du maler igjen, liker fargene, spennende. At de strikke sjalene er kjekke er sikkert, begynt på et til selv. Eli

Madame sa...

Hvor er det smukt, som du bruger glassenes farve til at fremhæve den samme farve i billedet. Du er en sand farvemester!

Ruths datter sa...

Putene dine står godt i hop, og tilsammen med bollen med frukt. Lovely! Maleriet ditt er rett og slett vakkert. Nydelige farger og fint dimt motiv. Alt du kan da frue.
Klem og god ny uke til deg.

Gitte sa...

Det ser rigtig godt ud! flot med pude nr. 2 og skøn skål med æbler.

Du er da helt fantastisk til at male. Det er et meget, meget smukt billede du har lavet.

BrittB sa...

Putene ble veldig fine i sofaen, nydelige farger- skjønner godt at pus har lagt sin elsk på dem! :-)
Wow, så flott bilde du har malt!! -og så flink du er med farger og hvordan du kan fremheve farger i bilde...nydelig! :-)
Her puskes det med malearbeid (maler hagemøbler) og strikker på en Marius til sønnen...i rolig tempo...
Ha ei fin ny uke!

Rubia sa...

Masse deilig farger sammen det.
Får høstfornemmelser, og jeg elsker høsten!

Elisabeth sa...

Nydelig pute denne også!