Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 13. august 2013

NUDE og Frokost

Et nytt maleri her hos meg
Akryl på syrefritt lerret, 80 ganger 60 cm, og det er til salgs, som alle mine malerier.

Jeg ville male en " naturlig" kropp, med kurver.
Jeg har bygget det opp med kalde og varme farger. Og jeg ville ha en Akvarell- look på det. Det har litt flytende, transparente farger. Så store ark til akvarell får jeg ikke fatt i, så derfor laget jeg det på denne måten, med Akrylmaling.

Mens jeg sitter med morgenkaffen, kommer plutselig pus innom med dagens frokost
Takk pus, men neitakk. Denne får du spise selv, men snill er du iallefall.
Hun fanger minst en slik fugl hver dag.............

Så er det nok en fin dag :)
og det er fler malerier på gang.( jeg strikker litt i pausene ;) )

13 kommentarer:

Madame sa...

Hvor er det smukt at se dit maleri - dejlige farver og former! Det må være sjovt at kunne male.
Åh ja, gaver fra misserne får vi også her, og gerne når Sofus skal prale med hvilken dygtig jæger, han er.
Ønsker dig en fin dag! Nu vil jeg se, om jeg kan finde et par træsko til havebrug.

siddisisalou sa...

Nydelig maleri .... skulle ønske vi bodde litt nœrmere hverandre slik at jeg kunne ta en tur innom til deg og se hvordan du tryller fram disse flotte maleriene.
Stakkars lille pippipen .... vi hadde også en katt som ofte kom med slike gaver. Jeg ble like fortvilet hver gang !

Bente sa...

Klare og kalde farger, jeg skriver også litt om farger i dag Sylvia. Tvillingsjel skrev du en gang, lurer nå jeg.
Flott bilde, og som deg liker jeg ikke at katten kommer med fugler eller mus.

ANNEPÅLANDET sa...

Du er en tusenkunstner, Sylvia!
Nydelige bilder du maler!

På KEM i Oslo får du kjøpt veldig store akvarellark (er litt usikker på målene). Da jeg gikk på akvarellkurs for hundre år siden, kjøpte vi der og delte opp. Og Vebjørn Sand har jo malt noen store akvareller i "maleristørrelse" :-)

Flotte puter du har lagd! Det er så fargerikt og fint i stua di.

Tusen takk for koselige kommentarer inne på min blogg!
Ang. Telemarkskanalen - du burde virkelig ta deg en tur der på en solskinnsdag! Vi gjorde det for noen år siden. Det var så flott! Imponerende ingeniørkunst - hva de fikk til for 120 år siden, man må bare ta av seg hatten!

Sønnen skal forresten ha utstilling snart. Ikke bare-bare å etablere seg som ung kunstner, men nå skal han ha sin første utstilling på Galleri Neuf i Oslo til høsten. Det blir spennende! Jeg er vel ikke helt objektiv, men jeg syns han er ganske flink :-)

Ha en riktig fin dag! Her trekker det opp til tordenvær. I går tordnet det så huset ristet hele dagen, voldsomme greier, de naturkreftene...

Elisabeth sa...

Nude-bildet likte jeg, Sylvia. Fine former.

Men du sånne døde fugler er jeg ikke så glad i. Men det er vel katters jaktinstikt som rår...

Strikkeheksen sa...

Hvor er det et godt maleri, Sylvia - og en fin naturlig krop :-) Meget flot effekt, du har opnået med det let transparente udtryk i farverne :-)

Åh, jeg hader altså, når der bliver fanget små søde fugle til frokosten, men det er jo nu engang normal katteadfærd ;-)

BrittB sa...

Utrolig flotte bilder du maler, og dette her er intet unntak- du er veldig flink med malerpenselen! :-)

Ja, de katten er nå god på å vise frem fangsten sin...jeg hadde en katt for lenge siden... Den kom og leverte en død mus til meg en gang...ush..jeg tok riva og balanserte musa ytterst på riveskaftet -rett i søppeldunken!

Lithe sa...

Så flott :) Du er en skikkelig tusenkunstner du :D

MayaB sa...

Det første jeg tenkte var akvarell, du har fått til en nydelig dus effekt som jeg ikke har sett så ofte i akryl. Og når man snakker om farger, de nye sofaputene er nydelige, men den orange bollen, den bare...wow...vil ha i den fargen NÅ! Du har rett, jeg syns det kan bli mye med blogg, facebook, twitter, telefon, alt skal liksom foregå digitalt for tiden og i et voldsomt tempo. FB og twitter bruker jeg fortrinnsvis til jobb, og jeg prøver å begrense hvor mye datatid jeg har i løpet av dagen. Jeg syns ofte at vi lever under et 'press' til å alltid være 'på', personlig nyter jeg å skru av. Det er nok derfor jeg er så glad i strikking, en ren taktil og organisk aktivitet. Jeg har en teori om at dette er en bakenforliggende grunn til at håndarbeid igjen har blitt så populært det siste tiåret også, det er ikke bare det at folk liker det, jeg tror mange føler at de faktisk trenger det!

Rubia sa...

Nok ett flott bilde. Du er kjempeflink.

Pus er også flink, selv om jeg ikke liker at de tar fugler.
Er mye mer fornøyd når de tar mus. :O) Men de må vel variere dietten litt de også.

Christina sa...

Så flott maleri - du er virkelig flink! : )
Pus fanger også mange fugler, ikke noe koselig : (

Ha en fin dag!

Gitte sa...

Meget smukt. Flot som du får nuancerne frem!

Stakkels fugl. Vi har venner hvor katten fanger mus og slæber dem hjem/ind i huset, uden dog at spise dem. Den vil hellere have kattemad, og så har de mus i huset :-)

Maria at inredningsvis sa...

VILKA UNDERBARA BILDER härinne:) din blogg är verkligen jättefin...har du bloglovin??

Kolla in min blogg för skön sovrums inspiration :)

LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning