Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 20. august 2013

Intet nytt

......fra håndarbeidsfronten herfra ennå.
Jeg har flere ting på gang, og det betyr at ingenting er ferdig, selv om det strikkes hver dag.

Men jeg kan jo vise litt garn og " snacks" fra butikken, så vi har noe å kose oss med

Dette er det NYE strikkehjørnet i butikken. 
I sommer gjorde vi om ( og det var jeg som fikk jobben med å sette alt på plass, der det hører hjemme)

Her kan du sette deg ned rundt bordet og se på oppskrifter og bøker, eller vinne opp litt garn, samtidig som du tar en kopp kaffe.


Hvis du vil, kan du sette deg på stolen med Hello Kitty sitteunderlaget, som jeg laget for flere år siden. Det er mange som har hermet etter det.
Og barnekåpa i Vamsegarn er også veldig populær. Den har så fine farger, og er strikket med vendestrikk. En god, gammeldags modell, med lite montering.

Her kan du se i det uendelige, og oppdage nye ting underveis, samtidig som du klemmer på mykt garn.

Og trenger du å friske opp et plagg, så er disse knappene fra Snella & Petronella helt perfekte.( kunstknapper i porselen )
Ordknappene, i midten på bildet, er så stilige å bytte ut med vanlige knapper, som er feks på en skjorte. 
Har du et statement kan du si det med disse.
De er utrulig populære, derfor er det litt få knapper igjen, til å si noe viktig, men det kommer snart fler.

Knappene helt til høyre, står det også noe på, feks til meg fra mormor.
Dessverre er det tomt for akurat denne knappen,  for det er mange mormorer der ute, som strikker.

Og helt til sist, en Oleana-jakke, over en silkekjole fra Eva i Walla. Kjedet er fra KAZURI.

Og jammen gjorde jeg om en hel vegg med klær i dag, for å få en forandring.
Da jeg kom hjem fra jobb, var piffen gått helt ut, så her får det bare være som det er. Men jeg får slappe av litt med et strikketøy. DET blir man ikke sliten av.

7 kommentarer:

Madame sa...

Oi oi, så lækre ting i din butik - smukt garn, flotte knapper og modeller, det er en ren Aladdins Hule. Min mor, der altid have et håndarbejde i hånden og var vævelærerinde, ville have elsket sådan et sted. Jeg er vokset op med en stor væv i stuen, men desværre er det jo ikke smittet af på mig.
Ønsker dig en fin-fin aften, Sylvia!

Gitte sa...

Jeg bliver altid så imponeret når du viser billeder fra butikken. Den ser utrolig stor ud.

Lækkert garn i massevis, og sikke fine knapper.

Jeg fik sendt pakken til dig i går, der er lidt mere i som tak for det skønne sjal du sendte til mig.

Elisabeth sa...

Tror jeg får ta med en tur og beundre den nye looken i butikken. Du er flink til å presentere varene på en delikat måte, Sylvia.

eli sa...

Mange fristelser her, det er vel billigst og holde seg unna. Prøvde meg på bloggen i går, etter mye strev fikk jeg lagt inn et bilde, ikke verdens sprekeste innleg men dog.

siddisisalou sa...

Takk for turen i den kjekke butikken.
Forstår godt du trives der.

Lithe sa...

Gleder meg til jeg har tid til å gå å titte i butikken din :)

Rubia sa...

Det er alltid koselig å komme innom butikken. Enten i bloggen din eller live. :O)