Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 21. august 2013

Innput-utput

Etter altfor få timers søvn i natt, pga både månen og noen naboer som pusser opp OM NATTA, var det kjempekoselig å komme hjem fra jobb i dag, der det lå en stor konvolutt adrs til meg.

Inni den lå dette
Det var Gitte (Kreativiteter) som hadde sendt meg.
Hun er bare så snill, og jeg elsker disse små heftene som kommer i Hendes Verden. Det vet hun, og sender dem av og til, hvis de er spennende nok.
Og med dette heftet, sendte hun ukens HV sammen med SALLY, som er et nytt DIY-hefte.

Så, istedetfor middag etter jobb i dag, ble det INPUT med disse nytelsene, mmmmm.......
Tusen, tusen takk, Gitte.

Om det var månens skyld, vet jeg ikke, men da jeg kom på jobb i dag, grep jeg denne fargen 

........og et nøste ble med meg hjem. Jeg har på følelsen at jeg må  strikke noe med denne fargen.
Og gult er jo så kult, vet du ;)

Nabopusen Sherlock kommer innom hver kveld, og han venter på at jeg skal dandere koseteppet "hans", som er favorittsjalet mitt, men som alle dyr som kommer hit, er helt ville med
Omgitt av myk ull, er han i den syvende himmel. Og det nytter ikke å slippe han ut for natta, for det er visst HER han skal sove. Eieren er klar over det, så vi har en avtale der.

Sherlock vet også at vi koker fisk til vår katt, og da får han også. 
Men i det siste har vi ikke orket, for de maser og maser, og flyr i bena våre, såfort vi nærmer oss kjøkkenet. Og ordner jeg en tallerken med mat til meg selv, snubler de avgårde med blikket på tallerkenen, i håp om at det er til dem. Det er til å bli gal av.

I dag har katten vår spist en fugl........som har kommet ut igjen
.....noe hun sikkert ikke synes var noe særlig. Det er jo fisk jeg vil ha, mamma!

Ha en riktig god kveld.

7 kommentarer:

Madame sa...

Katte er gode til at finde lune og bløde steder at ligge! Sikke nogle dejlige bileder, og nabopusen Sherlock har regnet det godt ud.
Her får kattene tørkost, men de ville helt sikkert elske fisk.
Hvor er det sødt af Gitte at sende dig hæfterne.

Elisabeth sa...

Så hyggelig med pakke i posten da, Sylvia. Elsker slike overraskelser sjøl.
Godt vant disse huspusene dine. Skjønner godt de vil ha kokt fik og ikke tørrfor. He he...

Ruths datter sa...

Wow det var litt av et katzenliv. Morsomt da. Fin farge på det finullsgarnet. Det dine farger. Blir sikkert noe fint her.
Klem

Bente sa...

Ja du kan få sagt det du Sylvia. Lekker er den gulfargen du viser. Jeg er nok mer på det sennepsgule.
Og så hyggelig med bloggvenner som sender herlige magasiner/oppskriftsblader.
Den Sherlock er vist litt av en type. Han han det bedre hos naboen, eller er han fortsatt interessert i deres katt?

Og du jeg skal hilse dit jeg drar.

Lithe sa...

Koselig med en overraskelse i posten :)Katter vet hva de vil, det er helt sikkert! Våre er rimelig bortskjemte ;)

Rubia sa...

Bare å koke fisk. De må jo ha litt kos i helgen de også. :O)

Søte katter.

Hakke-Tove, nå også hekle-Tove ;-) sa...

Hei Sylvia :-)
Så utrolig flotte farger (og sikkert mønster) det var på det sjalet nabokatta lå på :-) Kanskje det var en fargekombinasjon jeg skulle prøve meg på? ....isåfall kommer jeg innom en dag igjen så du kan vise meg ;-) Nysgjerrig på det Sally-bladet også - vet du hvor det kan kjøpes?
Lurer på om jeg kanskje kunne lånt den boka du snakket om, den med hekling av kanter. Kanskje kunne fått den med meg opp på hytta for helgen så jeg kunne planlegge litt? Hva tenker du?