Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 22. august 2013

Happy days.....

....sier alltid kokken Jamie Oliver, når han er fornøyd med å lage maten.

Dagen i dag har ikke inneholdt så mye mat, men hyggelige stunder.
Det startet med at sommerfuglbusken var full av sommerfugler, Sitronsommerfugler
Busken er så flott nå, det bugner av blomsterranker.

Min eneste fridag denne uken har inneholdt så mye. Det er jo mye man skal rekke når man har anledning til det, og ikke bare la det inneholde husarbeid, som det ofte gjør.

Men litt husarbeid først, og så gikk turen til Eli, min venninne, som var hos meg forrige torsdag
Det var snakk, latter, kaffe, sjokolade, frukt og selvfølgelig håndarbeid.

Det har vært et helt fantastisk vær i dag, så etter en stund, måtte vi faktisk inn under skyggen, før vi smeltet helt vekk.

Deretter bar det i butikken, hjem, husarbeid og middag, før jeg dro videre til den neste, viktige avtalen

 nemlig med disse to skjønne damene her, Tanja og Åse.

Åse og jeg treffes av og til i "Svingen" der vi drikker kaffe, strikker og skravler, og oppdaterer hverandre med siste nytt. Vi har kjent hverandre i årevis.

Tanja, som kom langveisfra, er en felles venninne vi ble kjent med gjennom blogging .
De er nå mer opptatt av Facebook, og har glemt bloggene sine, noe jeg har kjeftet på dem for. Jeg er nemlig ikke på FB, og savner dem her inne.

De lager såååå mye fint. Og ser du godt etter, strikker Åse på et håndkle. Sist vi traff hverandre, fikk jeg både klut og håndkle av henne. Begge er i daglig bruk.

Vi var heldige og fikk en som jobbet  i veikroa til å ta e felles bilde av oss.
Her sitter vi stille, for en gangs skyld, men de fleste bildene inneholder latter, tull og tøys.
Ja, se bare selv......

Og som du kan se, er magasinene jeg fikk av Gitte, med meg over alt.

Takk for en fin dag, Eli, Åse og Tanja. Dere er de beste som finnes.

8 kommentarer:

Elisabeth sa...

Superhyggelig med jentetreff. Du er flittig på den fronten også, Helen.
Og endelig ble det blomst på sommerfuglbusken din. Nydelig er den, sammen med sitronsommerfuglene.

Rubia sa...

Det er alltid koselig med sånne treff. Godt man har slikt å se frem til.

Utrolig flotte blomster!

Elisabeth sa...

Hei igjen.

Ha ha… Skulle selvfølgelig stå Sylvia, og ikke Helen der. Ja ja, går litt fort i svingane.

Madame sa...

Det lyder som den dejligste fridag med hygge og godt selvskab. Sikke nogle smukke billeder og også af din sommerfuglebusk!
Jeg kan se, at flere og flere går over til Facebook og dropper deres blog.

Tanja sa...

Hei søte Sylvia:) Og takk for en superkoselig ettermiddag/kveld, som alltid da vi treffes! Veldig glad for at jeg får være med på "treffet" deres da jeg har mulighet. Jeg koste meg veldig:) Jeg har ofte dårlig samvittighet for bloggen... Kanskje jeg rett og slett må kjøpe meg IPad så blogginga blir litt enklere;) Det er det m de bildene.. Dårlig unnskyldning! Det er jo så veldig koselig å lese blogger. Ja, jeg gjør det fortsatt! Kanskje jeg skal bli flinkere på å kommentere også.. Fine bilder du har tatt her..hehe :) Moro var det:) Håper vi får til å treffes igjen om ikke alt for lang tid. Ha en fin dag på jobb! Klem fra Tanja:)

Helen sa...

ÅÅåh, så herlig med venninnetreff !
Sånt er så viktig syns jeg, vennskap må pleies, og treff må avtales - det er vel det jeg savner mest med å bo i Italia, mine søte venninner...:(

Herlig strikketøy på alle sammen !

Ser Elisabeth her blander oss litt sammen...hehehe

Anne sa...

Noii hvor har I hygget :-)
Aiii vi må snart ses igen...mon ikke jeg kunne lokke Eddie til Norge engang?

eli sa...

Det er viktig med venner!!! Misunner deg den fine grønne jakka. Du er så flink til å bli ferdig med ting, har noe å lære der.