Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 2. august 2013

Fornuft og følelser

Noen ganger ser man noe man bare MÅ ha! Fornuften forsvinner, og følelsene tar overhånd.
Det fikk jeg erfare den gang jeg fant dette garnet
Ja, først var det selvfølgelig fargen. 
Så var det glansen og mykheten i garnet.
Da hadde jeg brukt sansene mine, med øyet som ser, og følelsen ved å kjenne på det.

Men jeg kunne nesten spise det opp også,( eller drikke det) for fargen på garnet heter SANGRIA.
Så ser man jo for seg hete, Spanske netter, med en kald SANGRIA i glasset.
Neste steg var å lese litt om innholdet i garnet. Og overskriften var CASBAH, noe som fikk meg til å tenke på Punk- bandet THE CLASH. De har en låt som heter noen sånt som Rock the Casbah.......
Et fantastisk navn på et garn, tenkte jeg med en gang.
Noen som vet hva Casbah betyr?

Hand dyed - One of a kind. Nå fikk det enda en stjerne.
Og så er innholdet 81% Merino, 9% Cashmere og 10% nylon. ( machine washable)
Altså, et skikkelig Luxent garn.........men ment for sokkestrikking.

Jeg er langt ifra noen sokkestrikker, men jeg bare MÅTTE ha dette garnet. Og jeg kjøpte to hesper, sånn at det iallefall kunne bli til et passe stort sjal. Det gjør jeg alltid , når jeg lurer på hva jeg skal bruke et garn til, uten å ha peiling på hva jeg skal strikke, men jeg MÅ ha garnet.
Og nå strikker jeg med det også, men det er verken sjal eller sokker. Det skal være en hemmelighet litt til........
Ser du hvor lekkert det er, eller?
Det er helt nydelig å strikke med, og resultatet blir såååå lekkert! Det er blankt og jevnt, og det er så flott når det skifter farger underveis. Og det ser heller ikke bråkete ut, selv om det er stadige fargeskifter.
Og kanskje jeg skal ha disse herlige knappene til........

Og hva gjør vi så når vi kjøper et slikt herlig luxus-garn? Jo, vi sparer på det, lenge.
Jeg tror dette garnet må ha ligget på vent, i 2-3 år, jeg. Og jeg kjøpte det på Sommerfuglen i København, så det har liksom vært et helt spessiellt garn, knyttet til gode minner.

Men nå var det dennes tur, til å bli forvandlet til noe fint.
GOD HELG!

17 kommentarer:

Megan sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Megan sa...

Det er en flot farve som passer perfekt til dig! Og navnet i sig selv er jo fristende på en varm sommerdag som i dag, Sangria. Ja tak! :)

Ha' en dejlig weekend. Knus.

Helen sa...

Helt klart de knappene MÅ du bruke til denne ....ehh...jakken, da?

Nydelig garn, skjønner godt du "falt pladask" - og sånt er jo så moro og få oppleve noen ganger.

Kan ikke skjønne de som bestiller garn på nett? Jeg også må kjenne på det, ta litt godt på detm holde fargen opp mot ansiktet..osv...osv..

Kos deg med "nytt" strikketøy - her venter frisøren min, så må løpe avgårde.....


Madame sa...

Så smukt og lækkert at se på - ja, jeg kan forestille mig, at det må være blødt, og skiftene i farve er et ekstra plus. Jeg er spændt på, had du strikker og håber, du viser frem. Rigtig god weekend!

Farmors sa...

Nydelig , og for noen herlige knapper! Tror jeg må strikke meg noe rødt...

bea's blog sa...

Herlig garnet ~✿~
Casbah betyr gammelby eller fort ~✿~
~✿~
Beatrice

Veronika sa...

Wikipedia veit stort sett det meste! Nydelig garn altså, rødt er så flott!

http://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Casbah_Coffee_Club

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Rock_the_Casbah

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Casbah

Eva Haukeberg Rinker sa...

Fiiiiint!!!
Bare elsker den fargen, og kvaliteten er jo tydeligvis topp :-)
Jeg tror du strikker pulsvotter :) Det er jo bare to nøster så detter ikke en topp, eller en jakke eller sokker :)) og detter jo vakre knapper med også...
Men du, Sangria, ja takk!!
Ha en fin fin helg og kos deg masse :)

Anne sa...

Smukt Sylvia..intet mindre...godt jeg ikke havde dit garn med da jeg stødte ind i den store tyr ( øh ko) den anden aften hihi
Jeg er spændt på, hvad du strikker og til hvem :-)

BrittB sa...

Så nydelig garn - og knapper! Dette (hva det enn skal bli!) blir veldig fint tror jeg! :-)
Sangria, ja, det var det rette navnet på garnet! Herlig! :-)

lykketrollet sa...

Nydelig garn,virkelig dine farger.

Fru Tunheim sa...

Vakkert garn og sangria det perfekte navn...nå er jeg spent på hva du lager og de knappene var også lekre....

Ruths datter sa...

Dette ser spennende ut. Nydelig farge,og de fine knappene da. Lekkert.God helg til deg.
Klem

Annette sa...

Vad fint det blev uppstickat också.Knapparna är ju helt underbara i färg till.Får nog kolla den affären igen.

Barwitzki sa...

Fin fortelling Silvia jeg kommer gjerne med :-) og deilig garn du har brukt og knappene er herlig. Det blir fantastisk... med to nøster... en flott halsen med knapper? Jeg gleder meg å se. Ha en herlig helg. Hjertelige hilsen fra Viola og stor klem... jeg reiser...sommerfugler i magen...glede.

Strikkeheksen sa...

Ja, du kan tro, jeg kender det, jeg har også garn, der har ligget i både 3 og 4 år, måske endda længere - det rigtigt kostbare, det må man lagre lidt :-)

Om jeg begriber, at du kan holde dig så slank med al den kage, du spiser Sylvia - det er mig en gåde :-) Kanel er også en af mine helt store favoritter og den kage lyder som en himmerigsmundfuld :-)

Rubia sa...

For noen nydelige farger!