Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 3. august 2013

En dundrende morgen, godag

Vi våknet med et BRAK denne morgenen. Det var et så stort trykk, at en av naboens biler slo alarmen på.
Jeg har igrunnen ikke sovet i hele natt, fordi det har vært så trykkende, så jeg har gått oppe det meste av natten.
Nå regner det, og forhåpentligvis vil luften bli litt lettere.

Gudsjelov at jeg bakte i går, så har jeg noe godt til kaffen denne morgenen, som egentlig har blitt til dag.......
Deilig, saftig kanelkake, som jeg baker året rundt. Den er kladdede, søt og med den gode smaken av kanel, som er mitt favorittkrydder.

Jeg bakte også BROWNIES, men de får vente til litt senere i dag........
Jeg tror faktisk jeg kan leve på kaker ;)

10 kommentarer:

Lithe sa...

Ja, i dag har det smelt godt rundt forbi! Så deilig med kanelkake, en av mine favoritter også :) Jeg baker alt med spelt mel, vanlig hvetemel tar knekken på magene her i huset;) Ønsker deg en fin dag :)

Madame sa...

Jeg håber, tordenvejret vil rense luften hos dig - her har vi også haft et trykkende vejr i de sidste dage, og man bliver jo helt mat. Kanelkage og brownies vil helt sikkert hjælpe dig gennem dagen. Hvor ser det lækkert ud!

tempo.dk sa...

Jeg kan næsten dufte kanelen - også et af mine yndlingskrydderier. Jeg må prøve din kanelkage. Bente

Sommertid sa...

Her også har det bråkt og rista i bakken, tor med hammeren er ikke nådig. Og regnet har renska lufta. Nå håper jeg helgeroen kan komme hit.
Bakt gjorde jeg forrige helg, så det er bare å ta opp fra fryser.
Men deilig kanelkake og brownies som du har er det lenge siden jeg har smakt.

Håper du får en fin kveld utover.

siddisisalou sa...

Kanelkake - nam nam ....
venter i spenning på oppskriften

Helen sa...

Det kunne jeg også - leve på kaker altså !

Elsker kaker :)

Bente sa...

Luften har nok renset seg nå regner jeg med. Vi har bare hatt en snev av uværet som har gått over landet vårt.
Torden langt borte, men et kraftig regnskyll som varte kun en times tid.
Kos deg med kakene dine. Hilsen fra meg som IKKE er noe kakemenneske.

BrittB sa...

Ja, hører det er heftig uvær der sør. Da er det sikkert godt å kose seg innendørs, spesielt med kanelkake tilgjengelig! Her i nord har vi så langt ikke merket noe til harme værguder. Vi har hatt en ny strålende sommerdag.
Ha en fin lørdagskveld, forhåpentligvis uten bulder og brak! :-)

Elisabeth sa...

My goodness, som det tordnet og lynte i dag. Her ulte også naboens bilalarm for full musikk.
Men nå i ettermiddag har det klarnet opp, og luften er frisk og god.
Har lest meg nedover i innlegga dine Sylvia. Likte så godt det rødstripete oppned toppen din. Kjempesøt. Er i gang med en ny oppnedgenser selv igjen. Kjøpt på Sommerfuglen både garn og oppskrift.

Rubia sa...

Smalt bra ja. :O)
Men nå er lufta mye deiligere.

Klart man kan leve på kake!