Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 25. august 2013

Betyr noe.....

Jeg leser at flere likte figuren min fra forrige innlegg
Hun er husets gudinne, og heter Birgitta.

Ja, er hun ikke skjønn? Og at noe siger med alderen, det stemmer. Men ser du godt etter, så har hun en veldig lang hals, he he.
Så om noen nevner at vi har fått hengepupper, så har vi egentlig bare fått oss en lengere hals.

Hos henne, er det smykkene som har siget. De skal jo henge om halsen hennes. Jeg får nok ta tid til å få fixet opp i det. Vi har jo limt halsen hennes en gang også, etter at hun deiset i bakken.
Hun har vi hatt i mange år, så hun betyr noe spessiellt.

Jeg har også en svart engel
Hun er ganske bestemt, som du kan se. Kanskje litt sånn egen, som jeg er??

Jeg kjøper aldri inn ting for å ha til pynt. Det jeg kjøper har jeg falt for, og rører noe inne i meg.

Slik er det også med mennesker. Mine venner betyr noe spessiellt for meg. Det skal ikke være slik som på Facebook, der det er om å gjøre å ha flest venner. Hvorfor det, foresten?
(Derfor er jeg ikke på Facebook.)


Har du noen ting der hjemme, som betyr noe spessiellt for deg?

12 kommentarer:

Helen sa...

Så glad at andre ikke er på facebook, for det er ikke jeg heller !! Til min brors ergelse....men, da sier jeg, du får lese bloggen min..

Har kun laget en side for vår Villa på FB, da alle spurte om ikke jeg hadde det....?

Ja, det er virkelig utrolig hvordan FB har "tatt av" syns jeg.

Flotte figurer, og sort engel har jeg ikke sett før :)

God søndag !

Jeg skal ut på tur... :)

eli sa...

Hei fine figurer du har. Nå har jeg klart og fått fram bildene på bloggen igjen. Bare man prøver seg fram så får en det til. Så er det bare strikket vårt jeg må få til å stemme.

Bente sa...

Jeg er så enig med både deg og Helen, Sylvia. Jeg er ikke på FB. Bloggen min gir meg jo dere mine venner og det holder for meg.

Gitte sa...

Jeg er godt nok på facebook - men synes ikke jeg kan overkomme at ligge noget ind der samtidig med at jeg gerne vil have bloggen... Tid, tid, tid.
Skøn, skøn sort engel.

Noget jeg er meget glad for? Det er der. Jeg har et orange gammelt glasfad, som hver eneste jul d. 23, 24. og 25.december i min barmdom blev sat på bordet med slik. Det gør det så også her :-)

Madame sa...

Det er nogle yndige figurer, du har! Jeg er på Facebook og har meget sjov ud af det - har for eksempel fundet min barndoms legekammerat, og jeg kan følge lidt med i familiens liv - det er hyggeligt at kunne med dem, der bor i udlandet. Men jeg kan se, at flere og flere går over til FB og dropper bloggen. Det er vældig trist.
Ha' en fin aften, Sylvia!

Strikkeheksen sa...

Jeg har det på fuldstændig samme måde - hvor er det sjovt. Her er heller ingen pynteting, men kun noget, der har vakt et eller andet i mig, ofte købt af en lokal kunstner, jeg lige kom forbi - noget som jeg simpelthen ikke kunne lade stå :-)

Jeg må se, om jeg ikke kan tage et par ting med næste gang, jeg laver indlæg. Vidunderlig sort engel med karakter - jeg har også en engel i mit køkken lavet af en keramiker fra Lønstrup, men den er stor og hænger på væggen og så er der selvfølgelig blå toner i den :-)

PS: Jeg er heller ikke på Facebook, jeg kan slet ikke holde det ud ;-)

Helle sa...

Jeg koser meg hver gang jeg er innom deg. - Du står for meg som en veldig raus og varm person som er flink til å få andre til å føle seg vel. Ref. den historien du fortalte om hvordan du hadde reddet dagen til en kunde som var på vei ut av butikken din, med noe som kunne endt som et skikkelig dårlig kjøp.

Vi bruker FB på jobben, og jeg ser absolutt nytten der. Eller som jeg kommenterte til husbonden, FB er ett av de stedene jeg kan sjekke opp om datteren i huset har fått seg ny kjæreste. :)

Privat har jeg forsøkt å skrelle bort FB-venner ti et minimum, og holdt profilen min så lite tilgjengelig som mulig. Opplever likevel at jeg får venne-forespørsler jeg gjerne skulle vært foruten. Tenker at om jeg ikke hadde hatt behov for det i jobbesammenheng hadde jeg gjerne stått det over, - du går absolutt ikke glipp av noe...

Elin Osa Søreng sa...

Så artige figurer! Ja, jeg har gamle møbler fulle av sjel her hjemme- og jeg elsker dem! Liker når tingene har historie, det er egentlig et must.
Jeg holdt meg langt unna FB i lang tid, helt til tantebarna klagde sin nød- og spurte så pent... har ikke angra på det, nå "prater" vi titt og ofte, og det gorde vi ikke før. Har dessuten fiksa meg (arbeidstrenings)jobb via FB, fikk 4 tilbud på under et døgn! Og kommet i kontakt med fjerne slektninger jeg ikke har klart å få fatt på før... Så nå trives jeg med FB også, men det kan overhodet ikke sammenlignes med blogg. FB er så "lettvindt", og det er ikke alltid et pluss... ;o)
Deilig med tid til bloggrunder igjen!

Kommer snart igjen! Klem til deg

Anonym sa...

Hver sin smak kanskje damer? Typisk folk som ikke er på FB å ha de sterkeste meningene - om ting dere da strengt tatt ikke vet noe om... Tviler på at det er et mål for fornuftige folk å briefe med flest mulig venner på Face.

Hakke/hekle-Tove ;-) sa...

Jeg er på Facebook koser meg med det ;-) Har her nå lettere kontakt med folk som bor lengre unna, og kontakten har derfor økt. :-) Men ellers er jeg restriktiv i fht. venner. Slipper bare inn dem jeg ville pratet hyggelig med hvis jeg treff dem på gata ;-) FB er også fin i fht å kunne få umiddelbare svar på noe en lurer på.

FB er også et flott medium å bruke dersom du har skader og mye plager, du kan der inne komme i kontakt med flere interessegrupper der du lærer mye om dine skader/plager og kan gjennom dette komme deg videre til en bedre forståelse. Det har jeg gjort, og jeg er evig takknemlig for FB i fht. dette :-)
Neste som står på tur er vel kanskje en blogg, iallfall i flg. deg Sylvia ;-)

Hakke/hekle-Tove ;-) sa...

Glemte å legge til at hadde du hatt FB Sykvia, hadde det vært lettere for meg å få tak i deg når jeg lurer på noe ;-) :-)

Rubia sa...

Jeg er heller ikke på Facebook. Vennene mine har jeg rundt meg.

Skikkelig kule figurer. Og man har vel alltid noen man liker av en eller annen grunn.