Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 16. juli 2013

Vin og nye ideer

......så var det plutselig blitt tirsdag. Hvor ble de dagene av?

Jeg leker jeg har ferie, og fylte meg nettopp et glass vin
Så nyter jeg den deilige kveldssolen, mens jeg strikker og planlegger neste prosjekt.

Jeg er halvveis på mitt stripeprosjekt, og kjenner at jeg må planlegge det neste som skal komme på pinnene...ganske snart.

I dag har kundene kjøpt garn til SKAPPELJAKKA.....10 nøster PUNO Alpakka.
Jeg hadde ikke fått med meg det, jeg. Men hun ene hadde sin på i dag, og den var så fin på henne.

Enten må du kjøpe oppskriften på nettet av Dorte, eller så tror jeg det ligger en gratisoppskrift et sted.
Men det må du som kunde finne ut av. Vi har ikke lov til å ha oppskriften.

Men jeg har faktisk en som kan ligne
Denne finnes i MERE FEMININ STRIKK (Lene Holme Samsøe) og den er med raglan, og gir en mye bedre passform.

Men det er ikke den jeg har i tankene på mitt nye prosjekt........som sikkert kommer på pinnene i løpet av uken.

Ha en deilig tirsdagskveld, og takk for at du var innom.

11 kommentarer:

Madame sa...

Det er en god idé at lege, at du har ferie - og hyggeligt ser det ud med et glas vin og strikketøj i haven. Håber du viser frem, når det er færdigt. Jeg har ikke strikket i mange år og har vist helt glemt, hvordan man gør :-)
Ønsker dig en fin aften, Sylvia. Her sidder vi med alle døre åbne og nyder det lune vejr.

Turid sa...

Herlig rødvinsglass i ettermiddagssola-gråvær her i dag men bedring i vente...
Synes jakka som du viste var fin -likte fasongen...men brun er ikke min farge...rødstripete strikken din så spennende ut.

Rubia sa...

Hmmmm..... og jeg som har 10 nøster Puno liggende å slenge. :O)

Lin sa...

Saa dejligt med nye projekter. Roedvin, kvellssol og strik ; en herlig kombination.

Bente sa...

Du leker ferie så morsomt. Her er det ferie/fri for oss. Nyter solen og vinen.
Ikke dumt med ragelanstrikking på en slik jakke. Vil nok få mye bedre passord og ikke henge.
Jeg har nytt garn i kurven som venter på å,komme på pinnene. Først skal lappetepper få sine siste ruter og kant rundt.
Nyt kvelden.

Ruths datter sa...

Ja den jakka til Samsø ser mere fiks ut synes jeg. Er ikke så begeistret for Skappelformene på gensere og jakker. Flotte farger du strikker med da. Rødt er fint.Du har alltid noe på gang du,og planer om nye bedrifter. Spennende.
Klem

Strikkeheksen sa...

Det er da også en dejlig måde at tilbringe aftenen på - er heller ikke begejstret for strik uden facon, så Skappelgenser/jakke kommer kun på pindene her, hvis et ungt menneske skulle bede om det :-)

Barwitzki sa...

Herlig rød garn du har på pinne og en fin rød vin dertil det passer også til kveld. Jeg drikker veldig gjerne en glas rødvin så fin hyggelig. Jeg er spennende med prosjekten din! Hjertelige hilsen fra meg og ha det veldig fin videre. Klem fra Viola.

BrittB sa...

Høres ut som en deilig sommerkveld...sitte ute med vin og strikketøy...Blir spennende å e hva du strikker på, nydelig farge...Ha en fortsatt fin ferie! :-)

Elisabeth sa...

Skikkelig Sylviafarger på det nye strikketøyet ditt :) Skappeljakken er litt stor og formløs synes jeg, den du viser til ser MYE finere ut, nesten sånn at jeg fikk lyst på en.

siddisisalou sa...

Deilig med litt kveldssol, vin og strikketøy.
Gjelder å nyte øyeblikkene og det ser det ut som om du virkelig kan.
I natt har vi hatt regn, lyn og torden, men vi våknet opp til sol og 26 grader. Var nettopp ute og snakket litt med plantene mine, og da kunne jeg høre at torden ikke var helt ferdig. Kanskje vi får litt regn i dag, og det hadde egentlig vœrt helt topp. Synd for de som er på ferie og helst vil vœre på stranden, men godt med litt regn for planter og trœr.
Ha en fin dag og kos deg med prosjektet ditt.