Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 12. juli 2013

Sokker i farten

Tro det eller ei, men jeg har strikket et par sokker igjen
Disse skulle egentlig avleveres i gårformiddag, så kvelden før, satt jeg å nistrikket til over midnatt, med hjelp av et glass vin.......det hjalp, de ble ferdige.

I går morges festet jeg all trådene før jeg hastet til en langdag på jobb. Men overrekkelsen ble avlyst, så de er her enda........vel, de vil snart bli avlevert.
De er strikket av 1.5 nøste ROWAN Pure Wool, som jeg vant inne hos VIBEKE ( tante er gal)
Jeg strikket på pinne 4 så det gikk fort unna, heldigvis. Jeg satt jo å angret på i det hele tatt å ha begynt på sokker igjen, da jeg startet på sokk nr 2.

Faktisk er det snart enda et par sokker på pinnene, for en av Sophias venninner ringte, og fortalte at moren hadde vasket hennes sokker, som jeg hadde strikket til henne. Resultatet  kan du jo tenke deg selv........ Her er det bare å legge opp til nye sokker igjen, sukk.

En annen venninne ringte og spurte om jeg kunne sy på en kjole hun hadde kjøpt, som ikke satt helt..... Så jeg har sydd også, i rosa. Koselig at de kan spørre meg, da.

Nå må jeg løpe ut døra her.
Men det ser ut til at sommerværet er her for å bli. Så jeg vil ønske de alle en riktig god sommer, og ha en kjempefin helg. Koselig at du har tatt deg en tur innom meg her. :)

6 kommentarer:

siddisisalou sa...

Flotte sokker !
Men enig med deg at sokker ikke er min favoritt ting å strikke, dessuten blir de aldri helt like uansett om jeg følger oppskriften. De ser som regel skikkelig hjemmelaget ut......
Ha en fantastisk flott helg !

Elisabeth sa...

Sokker er litt kjedelig å strikke, men akk så nødvendig :) Fin farge og så er du så snill som strikker for andre :)

Rubia sa...

Knallfine sokker! Synes alltid det tar mye lenger til med sokk nr.2.

Kos deg i sola når du kan.

Lin sa...

Flotte sokker. Mit sokkegarn ligger ogsaa og nedstriirer mig for tiden. Jeg synes at sokkestrik hoerer vinteren til, men det er kun min fjollede idé. Det er en flot farve du har strikket i.
Herligt at veninderne raaber paa hjaelp hihi.

Madame sa...

Sikke flotte sokker du har strikket! Jeg har kun strikket ét par sokker i mit liv, og det var i håndarbejde i skolen.
Ha' en rigtig god weekend, Sylvia. Jeg er jo så heldig at skulle mødes med Elisabeth - ja, vi har mødtes to gange før.

Strikkeheksen sa...

Ih, jeg ville ønske det var mig, der kunne blive grebet af sokkefeberen - har endda lige købt en ny strømpeopskrift med den bagtanke, at jeg måtte ende med at strikke strømper ;-) Hm, ved ikke hvornår det bliver gjort ;-)

Fint par, du har fået lavet, Sylvia :-)