Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 8. juli 2013

På landet

Enda en varm sommerdag, deilig.
Etter en lang dag på jobb, litt mat (helstekt ørret og amadinepoteter som Mannen tryllet frem) dro Sophia, Samson og jeg opp til Poker, hesten vi også passer.

Etter ca10 minutters kjøring er vi rett og slett på landet
Grønne jorder så langt øyet kan se, og det hele er omringet av fjell.

Ikke så langt opp til VEALØS heller....
Ser du den høye masten midt på bildet? Det er VEALØS.

Det er et veldig populært sted å gå hvis man skal gå"Toppturer". Og det er kun oppover, oppover, oppover en laaaang stund. Men på toppen får man belønningen. Nemlig den flotteste utsikten du kan tenke deg.

Yes, JEG har vært der oppe....etpar ganger tror jeg. Og dette er liksom lit skryt for meg selv, for jeg er ikke helt den sporty typen som går Topptur, ha ha

Det verste er ikke egentlig å gå oppover, for man finner sitt eget tempo. Men veien ned, sukk, med melkesyre i knea er man som en gele-klump, og går skjelvende nedover igjen.

Vel, så var vi i STALLEN, som var formålet i dag.
Vi hadde jo med oss den fineste modellen.....

SAMSON liker visst å være modell, for han tok opp den ene labben da jeg knipset ham.


Vi hentet hesten, men han var hoven i halsen etter kleggbitt, og han var rett og slett sliten etter å ha ferie. Han står her på sommerbeite, og spiser friskt gress hele dagen lang. De tar visst på en gammel stakkar......han er nemlig 19 år.

Du har sikkert kjent den samme følelsen selv, etter en laaaaang dag i solen, eller ved sjøen, er man helt utmattet på ettermiddagen , og vil helst bare ligge og ta en hvil. Slik har Poker det også.

Så etter litt stell og kos, bar det tilbake til beitet, og  til kompisen som stod og ventet på ham.
Det er nok best med noen dagers hvile.
Det er tross alt sommerferie!

4 kommentarer:

Tovepia sa...

Takk for hyggelig hilse Sylvia:) Må innrømme jeg er litt værsjuk, for vi har ikke hatt to dager sammenhengende sol, og det meldes grått og regn ut juli!! :)
Uansett, jeg nyter late dager, og strikker ikke så mye som før, men er i gang med en genser nå til meg selv:)
Nydelige bilder hos deg!
Ha ei flott uke, klem fra mæ;)

Madame sa...

Sikke nogle skønne billeder, og det var dejligt at være med jer på tur og høre om, hvad I oplevede. Der er vel nok smukt!
Ha' en fin-fin dag.

Rubia sa...

For en søt, liten modell. :O)

Det tar på å være ute hele dagen. Det kan jeg skrive under på.
Trenger litt avslapping etter sånt.

Elisabeth sa...

Greit å bo i by, men allikevel ha så kort vei til landet :) Ha en fortsatt fin sommeruke!