Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 2. juli 2013

Koralljakka

I går ble det siste ermet (det er altså kun to....) montert på, og da er Koralljakka mi klar til bruk

Den er heklet i Petunia Bomullsgarn, på nål nr 4.
For at den ikke skulle bli for stor, som alt jeg lager, bestemte jeg meg for at nå skulle jeg lage den mindre.....og det ble den. Den er s/m i strs, og sitter der den skal.

Jeg valgte noen fine knapper fra jobben, som jeg synes passet så godt til

....men jeg tror nesten jeg må sy på en til, mellom de to nederste knappene.
Brystfagre meg gjør det slik at det spriker litt ekstra akkurat der. Og jeg har vel slurvet litt med avstanden også, for å være ærlig. Men pyttsann, den er hjemmelaget.

Og mens jeg fotograferte, kom det en linselus inn i bildet......

Altså mamma.....nå vil jeg også ha litt oppmerksomhet.
Hun er som en klegg for tiden, og følger med på alt jeg gjør.

Har det noe med at vi har en hund på besøk, som gjør nettopp det samme?

Ja, fikk du sett noe av jakka mi, he he.....

Og så må jeg fortelle om den hyggelige overraskelsen jeg fikk i går, da jeg var på jobb.
Jeg holdt på med en kunde, med å finne farger på et garn hun skulle brodere med. 

Da kom det en en gjeng med kunder samtidig. TYPISK.....tenkte jeg, nå blir det stress. Så hilste jeg på de som kom inn, og tenkte med meg selv, at hun ene virket så kjent. Hvor hadde jeg henne fra?

Da jeg endelig fikk tid, kom hun bort til meg og sa : hei Sylvia, jeg ville bare hilse på. Det er jeg som er FRK IJ.

Det var altså sååååå koselig at du kom innom og hilste på. Kunne ønske jeg hadde hatt bedre tid akkurat da, så hadde jeg bedt dere på kaffe.

Og er det flere av dere der ute, som kommer forbi, er det bare å stikke innom meg på jobben. Det er liksom der jeg skal være i sommer :)

Ha en fin dag.

13 kommentarer:

Madame sa...

Din hæklede jakke er så flot, Sylvia, og det er en skøn farve, du har valgt! Så hyggeligt at du fik besøg på jobbet.
Ha' en fin dag og hils din smukke linselus.

siddisisalou sa...

Atter et favorittplagg - jakken ble virkelig lekker og en nydelig farge....

Flowermouse Design sa...

Skjønn sommerjakke - og fargen er nydelig. Og pus er jo så fin!!!!!

Rubia sa...

Flott jakke!
Flink som får noe stort ferdig. Jeg har de bare liggende...dessverre.

For en søt linselus du har.

Farmors sa...

Skal si du er flittig om dagen! Tryller frem det ene etter det andre! Jeg har mistet litt piffen, men den kommer forhåpentligvis igjen ;) I dag skal jeg gjøre meg ferdig med det siste jobbrelaterte før ferien. Jeg har nok av oppdrag, men mannen sliter, han er egentlig pensjonist, men vil jobbe litt videre, selvstendig han også. Ha en strålende fin sommer, om en snau uke er det Hvaler som gjelder for meg, klem!

BrittB sa...

Så nydelig den ble, sommerjakken! Søte knapper du har funnet til den, passet jo kjempegodt!
Koselige innlegg under her med sommerstemning og gode dager! Fortsatt god sommer til deg! :-)

Ruths datter sa...

Absolutt vidunderlig denne jakka. Blir deilig å gå med i sommer.Har du fulgt oppskrift,eller laget selv? Stilig. Skal si du er flink altså. Du får virkelig gjort noe du.
Klem

MayaB sa...

Så utrolig hyggelig at den første komentaren på ny-bloggen var fra deg Sylvia! Jeg har jo fulgt deg i 'alle år', nå tror jeg det blir mer sving i sakene fra min side også. Så utrolig hyggelig med besøk fra Frk IJ! Det er så artig det der med virtuelle bekjentskaper, plutselig så møtes man på ordentlig og oppdager at man har mye til felles i det virkelige liv også. Jeg er ikke sikker, men tror ikke mannen og sønnen din kom innom da de var her, men kanskje du gjør det hvis det blir Londontur på deg. Jeg kommer nok også innom skulle jeg befinne meg på din kant.

Fru Tunheim sa...

Hjelpe meg...du er så flittig og rask med håndarbeidet. Håper du får fine dager på jobb i sommer. Jeg har heller ikke ferie før i august, men da kommer høytrykket med det fine gode sommerværet...helt sikkert!

Lin sa...

Saa sjovt at bloggere stikker forbi. Det skal jeg love dig at jeg ogsaa goer hvis jeg en dag kommer tilbage til Norge.
Flot jakke og de knapper er da helt skoenne.

Helen sa...

Fine jakke din !
Den farger må da DU kle utrolig godt...tenker den sammen med sorte bukser, hvite bukser eller jeans for den del, og som jeg forstått, den er "in" fargen i år ;)

artig hvordan familiekatten vil da selvsagt også være med, der det skjer.

tro hva du nå holder på med på kvelden? Strikking eller hekling...?

God sommer :)

Elisabeth sa...

Lekker er den coraljakka di, Sylvia.
Jeg liker så godt ved deg at du er så lite pirkete ved det du gjør. Sånn som med knappene for eksempel. Du gjør det på din måte.

Hi hi… så det er fler som gir seg tilkjenne for deg i butikken. Det er jo slik vi traff på hverandre også, en gang for lenge siden.

Frk.Badegakk sa...

Flott jakke! Og for en skjønn linselus. Det er ganske koselig med sånne ;)