Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 30. juli 2013

I hagen ved havet.....

der har Sophia og jeg tilbragt dagen i dag, hos gode venner.
Her tok jeg bilde sist også, men det var i slutten av mai, tror jeg.......
Nå var det mye mer fargerikt rundt denne stolen.

Jentene ville bade
....og ser du godt etter, kan du se dem ved den lille flytebrygga.
Solen var ikke tilstede i hele dag, men et forfriskende bad er deilig.

Og hva er vel ikke bedre en litt gjærbakst( vi hadde med) og nystekte vafler, stekt i hagen, servert med rømme og syltetøy.
(Til dere Dansker som følger meg: så er rømme nesten som creme fraiche. Men det er ikke det samme......Jeg kan nemlig ikke finne RØMME når jeg er i Danmark.)

Når man sitter utendørs smaker det ekstra godt. Og med varm kaffe til.
Denne utsikten er verdt en million.
Her måtte vi nemlig sitte etter noen timer, for da buldret og braket det ute, lyn og torden.
Så vi fikk tid til litt mere snakk, og vi hekletog strikket litt, før vi dro hjem i regnvær.

Så håper jeg det har blitt renset opp litt i luften, så den ikke er så varm og tung lenger.

Og se hva jeg fant hengende på kjøkkenet 
Takk for en kjempefin dag, Anne Lene.

11 kommentarer:

Madame sa...

Det lyder som den dejligste dag, Sylvia, og sikke nogle smukke billeder du har taget! Jeg håber, luften er blevet renses efter regnvejret og ikke er så lummervarm mere. Sikke en herlig tekst på væggen :-)
Ønsker dig en fin dag oppe nordpå!

Rubia sa...

Høres ut som en helt nydelig dag.
Knalltøff tekst på kjøkkenet. :O)

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Så koselig med mye aktivitet på bloggen din i sommer! Stripe-toppen er kjempefin og englemaskesjalene ser herlige ut. Fortsatt god sommer!!

siddisisalou sa...

Så koselig det var hos vennene dine.
Nydelige vafler og gjœrbakst smakte nok godt til helkling og strikking.

Her har det også vœrt litt lyn og torden i nœrheten i det siste, og jeg liker det ikke i det hele tatt.

Lithe sa...

For en herlig plass!
Skjønner godt at dere hadde det fint :) Her lynte og tordnet det også, litt godt egentlig :)

Marianne sa...

For en flott utsikt, virkelig litt av et drømmested:-)

MayaB sa...

Er det noe jeg savner her så er det vafler. Altså jeg har vaffeljern, så når en av ungene har bursdag eller vi feirer noe så inviterer vi på vafler. Men når du har stått å stekt vafler ei stund så blir du på en måte 'mett' og da spiser man jo ikke no særlig. Så jeg skulle ønske at noen ville servere meg vafler her i London, da skulle jeg ha spist mange!!!

Anonym sa...

Så koselig, artig med gamle mønster på serviset. Vi får nyte sommeren som er igjen. Eli

BrittB sa...

Koselige sommerbilder! Så deilig det ser ut; både der dere var- og det dere inntok av gode saker! Artig tekst du fant på kjøkkenveggen! :-)

Helen sa...

Nydelig plass din venninne har !

Vafler er best som finnes - kan faktisk savne det når jeg bor i Italia, og jeg finner jeg heller ei rømme (lettrømme, som jeg bruker mye i Norge) - men er lettere erstatning som smaker egentlig ikke no'.....

God sommer videre, august kan også ha sine fine dager.

Italia blir da gjerne på sitt varmeste, og til uka er det meldt +39 grader, men da kommer jeg hjem til Norge, så bryr meg ikke om det...hehe

God helg

Anja's hobbyblog sa...

Hei Sylvia. Er ofte innenom den koselige bloggen din, men ikke så synlig.
Vafler er godt, også med rømme. Og helt riktig rømme finnes ikke i Danmark, der brukes Creme Fraiche i stedet for, men ikke helt den samme smaken.
Fortsatt god sommer til deg og dine.