Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 19. juli 2013

Hjemme - SPA

Så er det tid for å "leke jeg har ferie" igjen.
Her må all sjangs benyttes, og godværet brukes.
Jeg og pus er alene hjemme i kveld, og et deilig fotbad er sårt trengt , for mine føtter er tørre, sprukne og trette. Jeg er jo på beina hele dagen, og går jeg med åpne sko, blir det verst for føttene.

Jeg har vært nødt de siste to ukene, med åpne sko, for etter et nytt sko-par (egentlig veeeeldig myke og gode) fikk jeg gnagesår på hælene. Og måtte unngå hælkapper en lang stund. Jeg kunne simpelthen kjenne at blodet rant, ned i skoen.......
Og det oppdaget jeg etter 10 minutter på vei til jobb. Det ble en ulidelig jobbdag.....som tilogmed endte med at jeg måtte spasere hjem også. Med blodige føtter, uææææ....

På jobben fant jeg ikke plaster, så jeg reparere med dopapir og tape......flotters, vettu.

Og i dag kjøpte jeg de viktige remedier for føttene mine
JA, sannelig hjelper det visst med litt garn også, i en knæsj farge, ORANGE.

Og i bakgrunnen kan du såvidt skimte........
Deilig Italiensk RØDVIN.

Det er ikke så mye som skal til, vet du, før jeg TROR jeg har ferie ;)

13 kommentarer:

Vibbedille sa...

Herlig! Ingenting er som å stelle beina! ELSKER det, føler eg svever etterpå ;)EG har en stein som me kjøper fra huler i nord Libanon, den er MAGISK på hælene, det er såpass at eg kan skryte på meg babyhud på hælene hehe

Det er forresten GiveAway på bloggen min nå, klarte ikkje holde meg ;)

KOS deg masse og ha ei super helg ;)

Klem Vibbedille ;)

Madame sa...

Åh, din stakkel - det er frygteligt, når skoene gnaver i hælen. God idé at nurse om fødderne som du har gjort, og at forkæle dig selv med lækkert garn og rødvin!

BrittB sa...

Ja, "undersottene" skal man ta godt vare på for de skal vare leeeenge! Kos deg med hjemmespa og feriefølelse! :-)

siddisisalou sa...

Godt du er snill med beina dine, for de bruker vi jo hele dagen og trenger litt ekstra pleie av og til.
Her hvor jeg bor er det sandaler fra mai til oktober, og jeg har nettopp kjøpt meg noen nye par som jeg helt sikkert kommer til å få diverse gnagsår av.
Så jeg har allerede kjøpt inn gnagsår plaster så jeg er godt forberedt.

Gode sko er viktig, og jeg har helt sluttet å kjøpe sko som er bare fine - nå må de på toppen vœre veldig gode å gå i før jeg kjøper dem.
Slutt på sko som pynter i skapet og som ikke kan brukes.

Lin sa...

Fodbad, dejligt. Naeh, gnavesaar er ikke min livret. Har du proevet de danske gnavsaaplastre der hedder compeed????? De er saa gode. Et saadant plaster og du tager de samme sko paa igen.

Turid sa...

Fotbad og et glass rødvin "plastrer" det este...god freddan ...

Strikkeheksen sa...

Sådan et fodbad har jeg også fået i dag med Lavendel-fodbadesalt som jeg fik af mine akupunkturkolleger i fødselsdagsgave - er der noget mere dejligt en sommeraften? Nej, vel?

Rødvinen gør det jo kun bedre og du kan slet ikke undgå at komme i feriestemning - det trænger du vist også til med de fødder ;-) Av, siger jeg bare, godt at du har fået tag i doktor Scholl :-)

Gitte sa...

Åh Sylvia - det er så herligt at læse dine "ferieindlæg" :-)

Håber du finder på noget ekstra til weekenden.

Skøn orange garn - by the way!!

Gitte sa...

Altså lige bort set fra beskrivelsen af dine blodige fødder :-( Håber creme m.v. hjalp!

Helen sa...

Du altså, kreativ sjel er du :)

Uff, vondt med vonde føtter...krem og litt puss hjelper, og ITALIENSK rødvin må da hjelpe mot ALT, ville jeg tro?

herlig farge på garn, hva har du på pinnene nå, tro..?

Nyyyt dine liksom ferie :o)

Elisabeth sa...

Nei og nei, Sylvia. Gnagsår er bare vondt.
Godt du fikk tid til litt egenpleie og nesten-ferie i går kveld.
Sommerkveldene akkurat nå er flotte. Vil nesten ikke gå å legge seg...

ANNEPÅLANDET sa...

Åh, dette så deilig ut! (Ja, ikke gnagesårene da). Du kan kunsten å nyte livet du! Nå er det bare så vidunderlig ute - ingenting er bedre enn Norge når sola skinner en sommerdag. Jeg skal på blåbærtur - og så blir det blåbærsorbet etterpå. Eller blåbærpai. Vi får se.

Takk for koselig kommentar hos meg, og ha en strålende dag!

Rubia sa...

Høres ut som en deilig ferie.
Stell pent med føttene. De skal bære deg så lenge du lever.