Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 21. juli 2013

Grip dagen

....eller CARPE DIEM , som høres litt bedre ut.

Akurat nå sitter jeg her
På min terrasse, og nyter den deilige fridagen.

Her kan du se den flotte skiferterrassen som Mannen la i fjord sommer, som jeg synes minner om stilen til kunstneren MONDRIAN.

Vi er de eneste i borettslaget som har slik terrasse. De andre har valgt treterrasse.
De vet ikke hva de går glipp av. Når solen går ned, har vi fremdeles varme fra skiferen.

Mannen kuttet alt for hånd selv, og samlet inn skifer fra her og der, så det kostet oss ingenting. Fremdeles kommer naboer med sin skifer, og gir oss. Vi har nemlig noen andre planer her ute også, men det får komme til neste år.
I år maler " vi" (les: Mannen og Sønnen) fasadene til vår og naboens leilighet. Fra mørk brunt til lys grå, blir det stor forskjell.

Rundt hele terrassen vokser det nyperosehekk. Det skal det få lov til. Det minner meg nemlig. Om deilige sommerferier i Danske Sommerhus, der det ofte var slik hekk rundt huset.  Det er derfor jeg tror jeg har ferie....

Og det strikkes under parasollen
Jeg er over halvveis på begge to, så jeg håper noe blir ferdig denne uka som kommer.

Grip Dagen, god søndag.

9 kommentarer:

Barwitzki sa...

En lite visite til deg og en stor kjære hilsen til deg. Jeg grip dagen så herlig - barnebarn, jeg og mannen min vi var i skogen så deilig. Jeg
lager kaffe nå og se kort i blogg
og til oss vi kaller "Kaffeeklatsch"
det heter kaffe drikker med kake og sitter hyggelig og prater og med barna moro - spøke.
Stor klem fra Viola ;-)

Madame sa...

Hvor er det smukt at se jeres skiferterrasse med vilde roser rundt om! Ja, jeg kan tænke mig, at den afgiver varme længe og på en helt anden måde end en terrasse af træ. Dejligt at du nyder din fridag - vi har også nydt søndagen og det smukke sommervejr, men det var i en venindes smukke have med lækker frokost.
Ønsker dig en fin-fin sommeraften, Sylvia.

Marianne sa...

Akkurat der kunne jeg ønske mig at sidde med dig :-)

Marianne sa...

Akkurat der kunne jeg ønske mig at sidde med dig :-)

Strikkeheksen sa...

Hybenroser er da også noget af det mest sommerlige, der findes - og så dufter de så godt :-) Smuk skifer-terrasse og en ganske vidunderlig plet, du har lige der - det er så dejligt at kunne sætte sig ud at strikke i øjeblikket :-)

Dog har jeg slet ikke strikket i dag, jeg har været ved stranden og ude at bade - vandet var næsten ikke koldt - herligt :-)

ANNEPÅLANDET sa...

Ser deilig ut på terrassen din! Vi har også skifer på uteplassen. Den ble lagt for over 20 år siden og er like fin i dag. Og helt vedlikeholdsfri. På dager som i dag kan det bli litt i heteste laget å gå på, så da må den kjøles ned med hageslangen.
Sånn rosehekk vokste jeg opp med - den dufter herlig! Rosa Rugusa het rosene i min barndom, rynkerose på norsk tror jeg.
Og finværet skal fortsette en stund til, det er bare å nyte!
Spennende strikketøy, gleder meg til å se!

Rubia sa...

Klart man må gripe dagen og gjøre det beste ut av den! :O)

Jeg gleder med til å nyte mer og male mindre. Neste år kanskje?

Turid sa...

Deilig å gå på varmesteina...likevel e æ gla for vår treterasse ....
Spent på det røde strikketøyet ditt , er ikke sikker på om æ har helt fått me mæ kva det er du har på pinnan no...Kos deg me dine "stjålne"
ferie øyeblikk!

Helen sa...

Så deilig med det fine været dere har får tiden :)

Ekstra godt da med en uteterrasse.

Aner jeg ett englemaskesjal i bakgrunnen...hehe..

Med godt over 30 grader her, ble det brått stopp på strikkingen min igjen....