Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 22. juli 2013

Green day

På terrassen vår er det sprudlende grønt nå
Limegrønt er ikke helt min farge, men jeg valgte denne fargen alikevel, til PS stolene fra IKEA, for å få det grønne bladverket enda mer frem. Og det skader heller ikke med en fargeklatt.

Disse har jeg hat etpar år nå, og om vinteren har de vært en god ekstra - stol når vi har vært mange. Da med et saueskinn over. De er faktisk behagelige å sitte på også.

RØDT er rundt meg uansett.....
Her satt jeg i går ettermiddag, og koste meg i skyggen. For det var varmt i går også :)

Min favoritt i varmen er ISKAFFE trippel espresso.
På en test i en avis, fikk den testens absolutte kaloribombe!!!! He he....men jeg drikker den fordet, jeg. Orker ikke tenke på sånt , altså.

Noen adre som liker skyggen er Rosalita pus
Her ligger hun å smiler til meg når jeg tar bilde. 
Skjønne pusen vår.

Enda en herlig dag!

19 kommentarer:

siddisisalou sa...

For en sommerstemning.
Sol, Sommer, kaffe, strikketøy og pusekatt.
Hva mer kan du ønske deg ?

Helen sa...

HErlige fargeklatter på din terrasse, du er så flink med farger, Sylvia :)

Iskaffe, har jeg aldri prøvd...

Nyyyt fine sommerkvelder :)

Miri sa...

Din terrasse indbyder til at slå sig ned og drikke (is)kaffe og strikke og snakke :)

Madame sa...

Jeg kan slet ikke stå for de dejlige farver, du omgiver dig med - og din søde lille Rosalita pus!
Iskaffe kender jeg ikke, men jeg må se, om man også kan få det her i Danmark.

ANNEPÅLANDET sa...

Herlige sommer! Syns de stolene er morsomme, jeg - litt rare, men morsomme, og mye finere enn kjedelige hvite plastmøbler!
Ser at du sitter og sniffer lavendel. Det gjør jeg også - har et viltvoksende be som har tatt helt av i år. Så slår vi et slag for biene - eller var det humlene? - i samme slengen :-)

Iskaffen er jeg svak for også - men den må være ISkald! Har du prøvd den som heter Zero? Mindre søt, men veldig god den også, når man venner seg til at den ikke er så søt (jeg sliter litt med vekta, men jeg vil jo ha iskaffe for det... ;-)

Nå er jeg spent på den stripete på bordet - hva er det, tro?

Ha en finfin dag!

Rubia sa...

For en koselig plass du har der.
Nyt solen mens du kan, det blir alt for fort grått igjen.

Her nytes solen fra kontorvinduet (som ikke lar seg åpne). Og i ettermiddag er det plenklipp.

Elisabeth sa...

De er kule de grønne Ikeastolene dine. Har sett fler av dem andre steder også, men ikke prøvesittet.

Sånn iskaffe tar jeg innimellom når energinivået er på bånn og jeg skal fredagshandle. Da går jeg rundt i butikken, fyller handlekorga mens jeg nipper iskaffe. WOW! Det gir et kick gitt!

Fin tirsdag Sylvia. Min skal tilbringes i bil. 10 timer!

Gitte sa...

Dejlige billeder i grønt og rødt.

Også fine billeder en skifferterassen. Den ser meget flot med farverne i stenene.
Du skal da lave hybenmarmelade.........

Gitte sa...

Ps: overvejer lidt om sønnen skal have et par af de grønne stole i sort til sit nye værelse.

BrittB sa...

Flotte bilder fra terrassen din, både her og i innlegget under. Skjønner veldig godt at du koser deg der! :-)

Anonym sa...

Så lekkert det er på hverandaen din. :) Eli

Lithe sa...

Ja, nå har vi herlige dager :)
Og det er faktisk ganske ok å si at det er så varmt, at jeg setter meg i skyggen ;)

Lin sa...

Limefarve og roedt, en farvekombination jeg er vild med.

Megan sa...

Dejlige farver hos dig!

Nej, det kan blive for meget at skulle måle og veje alting. Jeg tænker, at hvis man balancerer sin kost fornuftigt, spiser fedtfattigt og forholdsvist sundt, alting med måde-agtigt, så er man godt hjulpet. Der er mange gode kostråd, men at lytte til egen krop tror jeg er det allerbedste!

Ønsker dig en fin solskinsdag!

Sommertid sa...

Farger må en ha, livet er for kjedelig uten.
Flott og varmt hos deg også ser jeg. Vi får nyte det nå.

Ha ei kos julikveld videre !

Strikkeheksen sa...

Åh, det er vidundeligt med det sommervejr, ikke? Der har endnu ikke været en eneste dag med dårligt vejr i min ferie, så du kan tro, jeg nyder det :-)

Det er da fine stole og lime og rødt er måske i virkeligheden slet ikke så tosset :-)

Helle sa...

Så koselig dere har det på terrassen. Når jeg beveger meg ut så ender jeg opp i skyggen med en bok eller strikketøy, - gjerne i selskap med et glass italiensk vin. :)

Måtte smile litt når jeg leste at "vi maler", når det er sønn og mann som gjør jobben. tror også jeg sa vi om at vi hadde malt en vegg på soverommet. Kjøpte riktignok inn malingen, - teller det?

Kos deg med "ferien" din, på terrassen. :)

Barwitzki sa...

Uffala helgen kommer. Søndag mannen min og jeg vi har fritid fra middag til kveld - men det var riktig fin med lille - en rund slappe av er bra også.
Og jeg ser til blogg din så fin sommerstemning ja det blir søndag ettermiddag! Ha en riktig fin helgen
også. Storfin glede med sommer videre.
Stor klem fra Viola.

Marianne sa...

Så flott det var på terrassen din, stilige de stolene:-) Fortsatt god sommer! Klem Marianne