Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 4. juli 2013

Fridagskos

I dag har Sophia og jeg vært sammen og bare kosa oss.
Først en tur på Polet, for å ha litt kos til helgen. Både rødt og hvitt.

Jeg drikker som regel bare rødvin, tung, mørk rød, med masse smak.
Men det er meldt sol og fint vær i helgen, og da går det med litt hvitvin, bare for å få den gode sommerfølelsen......

Så var det stallen neste, for så å dra på lunch og litt shopping.

Vel hjemme igjen, er det denne kosen som venter i sofaen
Kaffe Latte me Irish cream sirup-smak, en meget mektig sjokorull med masse godt inni, og et deilig strikketøy, med pus liggende inntil.

Jeg har ingen kaffemaskin, men har en liten visp som jeg visper opp melkeskum med. Og kaffebønnene maler jeg også selv. Blir såååå god kaffe av det. Helst mørkbrente bønner.

Jeg er visst en som liker at det er mye smak. Mørk sjokolade med feks Chili, nam nam
Og så har du jo den mørke rødvinen, og den sterke kaffen.
Det er visst meg, det. Sa jeg at jeg liker Cognac også? Mmmmmmm...sammen med marsipan.

Hva foretrekker du?

14 kommentarer:

Madame sa...

Sikke en dejlig dag! Vi skal nemlig huske at forkæle os selv. Jeg kan vældig godt lide mørk chokolade med 85 % kakao og masser af smag - og også rødvin. Kaffen laver jeg dog på maskine.
Ønsker dig en rigtig god eftermiddag oppe nordpå!

Lin sa...

Virkelig god liste bortset fra at jeg ikke kan taale maelk mere desvaerre, saa jeg tager kaffen sort. Laeg chilichutney, grilmad og staerk asiatmad oveni og det er perfekt.

Line Kristine sa...

Man trenger noen sånne kosedager innimellom. Det er en skikkelig vitamininnsprøytning! :)

Sommertid sa...

Som å lese sin egen liste for hva man liker.

Høres ut som dere har hatt en fin dag og at kvelden videre også blir koselig.
Selv så mekker jeg dukketøy bukse på bestilling, kjekt å få brukt opp litt restegarn.

Helen sa...

Det er fredag og lov å kose seg :)
Dog jeg koser meg litt hele uka, jeg og.

Drikker bare hvitt i glasset, det være seg bobler eller deilig tørr hvitvin !

Smaker er som baken, den er delt, og godt er det :)

Kommer hjem til Tjøme ikveld, og der venter rosejakken min...på å bli strikket på, igjen..så blir det hyttetur til venner til uka.

God helg, Sylvia, kos deg med rødt i glasset, du kler jo rødt såååå godt :)

Lithe sa...

For en deilig dag :)
Jeg er rødvinselsker, men sommerstid blir det både hvitvin og rosevin ;)
Dessverre elsker jeg sjokolade også, ingen god kombinasjon ;)
Fin helg til deg :D

Strikkeheksen sa...

Uhm - det kan jeg tilslutte mig og synes rødvin er bedst selv i den varmeste sommer :-)
Ser ud til, at I havde en rigtig hyggelig dag :-)

wigdis sa...

Takk for hyggelig kommentar hos meg. Jeg slutter meg også til den lista di, deilige fyldige smaker er godt.

Så koselig blogg du har, det er første gang jeg er hos deg, men jeg kommer tilbake. Nydelig pus har du også.
Ha en fin helg.

ANNEPÅLANDET sa...

For en fin dag! Du kan kunsten å kose deg :-)

Jeg foretrekker Prosecco - fortrinnsvis med aftensol og minst 20 grader til. Været er en viktig ingrediens her!

Når det gjelder kaffe, foretrekker jeg Cortado, gjerne hos Wendelbo i Oslo, som lager byens beste kaffe (og har byens beste nybrent-kaffe-duft!).

Heldigvis er smaken litt forskjellig - tenk så kjedelig om alle var helt like! Ønsker deg og dine en finfin helg - og det er faktisk spådd fint vær!!!

Marianne sa...

Hørtes ut som en flott dag:-) Får håpe du får litt godvær å nyte hvitvinen i denne helga:-) Jeg er også veldig glad i vin, rødt passer året rundt, men i godt sommervær smaker det med et glass hvit og den må være tørr:-) God helg! Klem Marianne

Rubia sa...

Hvitt. Helt klart.
Har ikke blitt voksen nok til å like de røde enda. :O)

Yvonne sa...

Hei kjempe fin blogg du har!!! Herlig bilde! fikk litt så slappe av- ferie følelse hehe =) Ønsker deg en fin helg!

BrittB sa...

Så bra at du kan kose deg! :-)
Jeg liker også vin, både rødt og hvitt- alt etter mat og anledning.
Kaffe er et must, helst mørkbrendt og kraftig...en dobbel espresso, takk! :-)

Elisabeth sa...

Jeg liker det meste som er godt. Av rødt, hvitt, gult, grønt og brunt. He he…Alt til sin tid.
Jammen blir det mye kos - på sommeren spesielt.

Dumt det ikke passet for deg i morra, Sylvia. Vi har tenkt ei runde i Bøkeskogen, så hunden kunne du fint ha tatt med. Vi får ha det ved en senere anledning.
Nyt Porsgrunnsommeren videre.