Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 12. juli 2013

Bli med

....meg på jobb
Jeg spaserer til jobb hver dag. Det tar ca 20 min å gå. Og jeg går i all slags vær, året rundt .
Nå om dagen er jeg ganske heldig, siden det er sol og varmt.
Min favorittvei er her, ved kanalen.
Jeg har vist denne veien mange ganger før. Det er såååå fint å gå her.

I går fant jeg ut at jeg ville gjøre om i butikken igjen.
Her er noen smakebiter:

Jeg rev ned hele veggen, og bygget den opp igjen på nytt.
Nå henger alt på en annen måte, og jeg har blandet litt andre saker med Oleana- jakkene
Hadde jeg enda vært så flink og gjort det samme her hjemme.......

Dette antrekket kunne jeg gått rett inn i selv
( Lena, denne jakka står det ditt navn på..... ;) )
Jeg har t- skjorta, det får holde, he he...... alt er fra Oleana , skjørtet i ull, er fraTyrihans.

....men jakka her er min. Og den kan mixes med alt mulig. Topp og jakke fra Oleana, skjørtet er fra Eva i Valla (Svensk design)

Hva med å lage interiøret selv? Jeg har fått strikkersken vår til å strikke en pute
Denne er strikket i Sky og Soul sammen. Ja, du kan se fargene  som er satt sammen.
Oppskriften er fra Dreamline-heftet nr 2. Den er myk og god. Det eneste jeg har gjort, er å sy på knappene, som er litt blå-grønne.

Jeg elsker å omgi meg med farger, men jeg er veldig glad i sort- hvitt GRAFISK mønster.
Derfor  liker jeg dette STILLEBEN som jeg har satt sammen
Håper du har kost deg på jobb med meg. Jeg elsker jobben min.
Og er der allerede i morgen igjen.......
Kanskje vi sees?

21 kommentarer:

Ruths datter sa...

Herlig jobb du har da. den grønne jakka kunne vært min også.
Klemz

Anne sa...

Så,font Sylvia...men sig mig, er de keramik-giner lavet af to danske keramikere? Det ligner at det måske er Lene Hansen og Nelly Gaskins design:-)

Anne sa...

Font=fint

Sylvia sa...

Ja, Anne, det stemmer. Du vet jeg er ekstra glad i Dansker.....

BrittB sa...

Så fint du har det rundt deg -sikkert en god start på dagen med en spasertur i slike idylliske omgivelser! Og så mye lekkert du har i butikken! Takk for garntips, forresten, kan ikke huske at jeg har heklet noe av Petunia-garn, det skal jeg prøve en gang!
Skappelgenseren under her ble veldig fin, skjønner godt at dattera di er fornøyd! :-)
Ha ei fin helg!

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Hei!
Det er så godt å starte arbeidsdagen meg en god spasertur, det gir litt ekstra energi. Vakre omgivelser også :)
Mye flott du har i butikken, kunne ha blitt fristet til å handle litt av hvert her :)
Sommerhilsen fra Anette

Elisabeth sa...

Skulle ønske jeg hadde hatt en slik koselig jobb ;)

Sommertid sa...

For en herlig start på dagen å gå til jobb. Vel å merke når været ikke er for gæli.
Du vet å dekorere, fint ble det og det er litt for enhver smak der.

Ha ei flott sommerhelg videre !

Gitte sa...

Allerførst - skønne skønne billeder af din datter i en super lækker trøje. Det kunne være jeg skulle lave sådan en til Lise. Fine sokker med matchede blomster.

Altså sylvia du er hver dag omgivet at så mange lækre ting og sager :-)

Megan sa...

Det er en fin start på dagen - at gå til jobbet og give sig tid.

Og at du så i oven i købet elsker dit job. Dejigt! )

Ønsker dig en fin weekend. Her skal vi fejre min mor, som bliver 75 i morgen. vi skal på udflugt!

Knus.

Madame sa...

Oij oij, sikke en skøn butik og med en masse fristende varer! Tak fordi du tog os med på jobbet - det må også være en god start på dagen at spadsere og især nu i den lune sommermorgen.
Ønsker dig en fin-fin dag!

Turid sa...

Herlighet så sløv æ har vært , når det gjelder å legge igjen noen ord- no har æ tatt mæ sammen . Som vanlig imponert over din produksjons evne - kjempeflotte plagg alle sammen.
Å masse gode oppskrifter , det er Sylvia i et nøtteskall...å æ må til å skrive ned ..igjen!
Sku ønske det va æ som kom innom butikken hos deg å sa hei det her er ho Turid med Strikketur bloggen ...en gang Sylvia -æ bare vet det , vi blir å treffes!
Ha en super god sommer -gleder mæ til dine nye kreative sprell!

Barwitzki sa...

Hilsen Sylvia til deg. Om morgenen med spaseretur det er virkelig fin. Tanke og kropp kan bli bra og du er munter dagen. Så fin butikken og favoritt min er herlige kort jakke med rød og mønster.
Ha en deilig kveld og fin søndag.
Klem fra Viola.

Strikkeheksen sa...

Det er et privilegium at arbejde blandt så lækre ting og sager og så ovenikøbet have sådan en dejlig gåtur til job - jeg er også sikker på, at du af alle skønner på det :-)

Kan godt forstå, du glæder dig til Kbh. Det er også en dejlig by - selvom den selvfølgelig slet ikke kan måle sig med Aalborg ;-)

Strikkeheksen sa...

PS: Jeg glemte lige at sige, at man også kan lave en fantastisk snaps på Gul Snerre ;-)

Helle sa...

Her opplever jeg at jeg kun har snudd meg vekk i noen få minutter, så har du rukket å strikke både sokker og Skappel-genser...

Ingenting er bedre enn å starte dagen med en spasertur. Pleide å gå 2 km til toget hver morgen, og selv om jeg ikke savner å bruke 1,5 t på å komme meg på jobb så savner jeg spaserturen om morgenen.

Oleana gensere og designe fra Solveig Hisdal er absolitte favoritter. Er den stolte eier av hele 4 jakker fra damen som brukes året rundt. Og som du sier de kan kombineres til det meste. Skulle gjerne hatt en tur innom butikken din. :)

Ps. Håper du planlegger noe koselig til høsten.

Rubia sa...

Så flott! Tusen takk for at jeg fikk bli med. :O)

Helen sa...

Så moro å få "bli med deg på jobb" - du viser så fine bilder, og farger, at jeg fikk lyst til å ny Oleana jakke.....sukk...synd de er så dyre.

Skjønner godt du trives i slike fine omgivelser, og elske jobben sin, er ikke alle forunt :)

Flott den strikkede puten !

God sommer videre, Sylvia

Tove sa...

Herlig blogg Sylvia :-)

Denne må jeg studere enda nærmere. Kan jo hende jeg får litt inspirasjon her jeg og ;-)

Nå er jeg akkurat helt ferdig med den hekletoppen, og tenkte jeg skulle sette meg ut på med et lite vinglass, og starte på den genseren jeg viste deg. Den går sikkert fort, er jo såååååå mange huller i den ;-) :-)

Klem fra "hakke-kunde" din ;-)

Lin sa...

Ih, du kan tro at jeg gerne vil med dig paa jobb. Suk!

Annette sa...

Verkar vara en affär helt i min smak var finns den?