Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 6. juni 2013

Studietur på Sørlandet

Jeg har vært på en "Studietur" med jobben, sammen med mine kolleger.
Vi dro nedover mot det bløde Sørland, der første stopp var Galleri Hillestad.
Et fantastisk sted, midt ute i naturen, blant høye fjell og en klukkende elv.
Vi kjøper SMYKKER fra dem, som vi selger i butikken.
Inne i låven var det smykker og kunst, og en herlig atmosfære.
Tykke, gamle tømmervegger, nydelig dekorert og pyntet til besøk.
Det var ikke bare oss som var der, men også en gjeng med pensjonister som var på tur. De ventet på oppvartning, og jammen fikk vi det også......
Kollega Rigmor til venstre, jeg til høyre

Vi fikk nydelig suppe av ELG med hjemmebakte rundstykker til. Og fersk hjemmebakt kringle og kaffe.
Gjett om vi koste oss!!!

Ser du peisen bak meg? Den var altså såååå flott, med små runde steiner hele veien. Og jeg la selvfølgelig merke til denne figuren her, som satt midt på
Pia Myrvold hadde utstilling i Galleri-rommet ved siden av, og oppe i annen etg. var det flere bilder, keramikk og glasskunst
Vi fikk også en omvisning i smia der smykkene ble til.
Jeg har flere smykker fra Hillestad, og verdien blir høyere når man vet prosessen og hvor mye jobb det er, å lage et smykke.
Så takket vi for oss, og kjørte videre nedover Sørlandet, i strålende sol.

to be continued..........

7 kommentarer:

Rubia sa...

Så koselig med studietur!
Masse flotte smykker og annet.

Hils Rigmor!

siddisisalou sa...

Sikkert veldig kjekt å få litt mer inspirasjon og en litt anderledes hverdag, selv om det var med jobben. Ser iallefalle ut som om dere koser dere, for som alltid like smilende og blid.

Flowermouse Design sa...

Ser ut som en veldig interessant tur!!!!! Hvilken butikk jobber du i? Er det Husfliden?? Gleder meg til å se resten av bildene!!!!

Fru Tunheim sa...

Det blir jo spennende å følge med hvor langt sørover dere reiser. Det er alltid kjekt å oppdage nye perler å besøke. God tur videre.

Lin sa...

Saa kos. Elgsuppe, aah saa godt. Skulle gjerne ha vaert med.

Ruths datter sa...

Her så det flott ut. Nydelige smykker og to pene damer som nyter livet. Kjekk jobbtur dette.
Klem

Helen sa...

Så morsom studie tur - flott inspirasjon i vakre omgivelser.

Enig, alltid artig å se hvordan noe blir laget, i dette tilfellet smykker :)

Flott at dere kjøper inn fra norske kunstnere, men det er vel noe av konseptet til Husfliden...?

God tur videre, jeg følger spent med