Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 6. juni 2013

Sørlandsturen forts....

Etter en stund på veien, var det tid for en liten pit-stop.
Vi kjørte av til Lillesand
Nydelige små, hvite hus over alt, og båter i havna
Der ble det tid til en tur på et nyåpna Kunst-Galleri, og jammen var ikke eieren fra Porsgrunn også.

Med 4 damer på tur, er alle enige om at det er greit å gå  i butikker for "å se litt".........kremt......
og noen kjøpte seg sko også
Nei, mine er ikke den med rød neglelakk, men med stripene. Her er alle farger lov, hi hi.....

Vi skulle bo på Campinghytte på Sjøsanden i MANDAL.
Jeg ble mobbet under hele turen, for jeg er jo Hotell-dame og ikke hytte-dame.
Jeg så for meg køye-senger, hytte-do og maur/småkryp på kjøkkenet. Og så var det DEN flotte hytta.

Og stranda var jo like ved
"Nå er jeg i Danmark" .....erklærer jeg, og de andre forstår at alt er greit.
Fra venstre: Rigmor, jeg og Borghild

Blide og fornøyde damer på tur. Litt vin ble det også tid til, i solen, før ferden gikk videre til byen. For nå var vi temmelig sultne.
Det er alltid vanskelig å velge, men etter en kald øl, ble alle enige om at det måtte være noe fra sjøen, som ville smake best denne kvelden. Vi var tross alt i en sjømannsby
Jeg valgte tagliatelle (som faktisk var al dente, perfekt!) med blåskjell, fisk og kamskjell.
Så sier vi SKÅL, og gleder oss til morgendagen, da vi skal kose oss videre på tur...................
Hos PROVIANTEN

5 kommentarer:

Megan sa...

Det ser virkelig hyggeligt ud. Et godt team på tur! :)

Ønsker dig en fin weekend. Her skinner solen og jeg skal i sommerhus senere. Knus.

Rita Follnes sa...

Herlig tur ser det ut som dere har har , jenter, god mat og vin og fine steder må da være toppen... ;))

Flowermouse Design sa...

Velkommen til Mandal - godt dere trives her. Og dere fant det beste spisestedet også!!!! Husk å ta en tur i gågaten og besøk butikkene også!! He he!!! Kos dere!!!

siddisisalou sa...

Så deilig å se smilende fornøyde jenter på tur !
Mandal ser ut til å vœre en vakker plass, og en riktig sørlandsperle.

Marianne sa...

Så moro å få "være med" deg på tur:-) Ser ut som dere har det veldig hyggelig sammen og heldig med været er dere jo også. Flotte bilder! Klem Marianne