Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 12. juni 2013

Sommerens genser....

Da jeg var på tur forrige uke, på Sørlandet, nappet  jeg med meg et GRATIS Magasin, da vi gikk gjennom et kjøpesenter midt i Kristiansand. Absolutt het det, og hadde mye innholdsrikt stoff, fine bilder, tekst, motereportasjer, portrett.......ja, litt av hvert egentlig.

På en side var det en oppskrift på en sommergenser. Den får du nå
....og den står selvfølgelig på hodet. Men det finner du helt sikkert ut av. Early morning blues, du vet...

Den er strikket på DORTE-metoden, på tykke pinner. Her får du en deilig sommergenser på et blunk.
Vær flink å mixe forskjellige garntyper. 
Feks kan du blande et bomullsgarn sammen med et tynt mohairgarn. Hva med Petunia og PLUM?
Eller noe med silke i. Det blir en sval og myk genser, vet du.

Sett igang. Her er det meldt regn noen dager. Hva er vel ikke bedre enn å strikke en genser da, mens man tenner noen lys og har varm tre i kruset.

Hvem blir ferdig først?

5 kommentarer:

Megan sa...

Ja, hvis jeg skal strikke, skal det være på tykke pinde, så jeg kan nå at gøre arbejdet færdigt, inden jeg mister interessen! ;)

Spøg til side, den ser fin ud.

Ønsker dig en dejlig dag. HÅber solen også skinner hos dig.

Knus.

Rita Follnes sa...

Dette var et inspirerende innlegg.
Så fint å lese svaret ditt om hesten. jeg ønsker deg en fin dag i dag. ;))

siddisisalou sa...

Da er oppskriften printet ut - og ligger her i køen med andre oppskrifter jeg har lyst til å strikke en VAKKER DAG. Og vakre dager har vi mange av her hos oss akkurat for tiden - sånn passe varmt, strålende sol og alt er slik det skal vœre.
Tusen takk for at du delte den kjekke oppskriften med oss.

BrittB sa...

Sommergenser er tingen! Holder også på med en sommergenser (nr.2) fra Pickles...her hos oss er det for øyeblikket godt håndarbeidsvær! ;-)

Elisabeth sa...

Har sagt at jeg skal iallefall IKKE ha Dortegenser.

Men jeg har strikket en til hver av jentene. Som elsker dem.

Denne røde utgaven ser virkelig fresh ut da. Er i gang med den franske fiskerlua. Men lite blogging om det gitt. Går trått. Mangler blogglyst for tida. Ja ja...