Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 8. juni 2013

Innholdsrik dag

På vei hjem fra PROVIANTEN, ble det Vindus-shoppet
Tilbake hit skulle vi nemlig neste dag for å spise frokost.
Nei, dette var ingen restaurant eller cafe, men Husfliden i Mandal.

Vi i Husfliden holder kontakt med hverandre, og en av grunnen til denne turen, var å besøke de andre, for å se hvordan deres butikker var. Vi kan inspirere hverandre, og gi gode tips. Også er det så hyggelig å møtes, for det er bare BLIDE folk som jobber på Husfliden :)

Vi fikk deilig frokost i pauserommet, og en guidet tur i Bunadsavdelingen, som var nyoppusset. Og selvfølgelig en god titt i butikken, som var kjempeflott med en god atmosfære, mye takket betjeningen.
Denne hyllen med nydelig kunstglass fanget min interresse. Kan det være alle fargene? Slike glass kommer garantert til vår butikk også, ganske snart..................

En liten sving innom de andre butikkene i Mandal ble det også. Best likte jeg Olivias Hus. Lone, jeg kommer garantert tilbake hit, og kanskje vi sees neste gang?

Turen gikk da videre til Mandal Veveri, der vi hadde avtalt et møte for omvisning.
Bunadspleddene til Andreas Engesvik. Bildet er lånt fra deres nettside.

Vi fikk omvisning i veveriet, der vi så hvordan feks en duk ble laget. Mange tråder å holde styr på, og det bråket veldig i veveriet.
På lageret falt selvfølgelig blikket mitt på noen store kasser med farger.....................
Det var spoler med tråd, og jammen fikk jeg med noen hjem.
Kanskje jeg skal hekle meg en fin duk av herlighetene?

Så var det Kristiansand neste, der Husfliden fikk besøk av oss. Vi ble tatt vel imot der også, med kaffe, kaker og vin.....ikke verst, vel?
Men vi måtte hurtig komme oss videre, for det var Husfliden i Arendal som stod sist på lista vår. Og vi rakk dem akurat idet de skulle stenge, så vi fikk en kjapp omvisning der også, før det var på tide å få seg noe mat.
Der fant vi et sted i Pollen, der vi ble gode og mette, før vi vendte nesa hjemover igjen.

En helt fantastisk tur hadde vi, som vi var enige om å gjøre snart igjen.
Kanskje vi kommer til DIN by neste gang?

7 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

Høres virkelig ut som dere har fått vært over hele sørlandet på turen deres! Gøy med sånne "studieturer". Nå jobber jeg ikke på Husfliden lenger, men det er knallflotte butikker både i Kristiansand og Mandal. Arendal har jeg foreløpig ikke vært innom.

Gitte sa...

Dejlige billeder!
Jeg er totalt bagud :-(

Skønne Melba og pragtfuld tyk keramik dame.....

siddisisalou sa...

Takk for turen. Mandal er virkelig en spennende by med Husfliden i hovedrollen denne gangen.

siddisisalou sa...

Takk for turen. Mandal er virkelig en spennende by med Husfliden i hovedrollen denne gangen.

Helen sa...

Så artig å besøke andre kollegaer !

Klart man får nye ideer og kan gi andre ideer fra dere :)

Lenge siden jeg har vært i Arendal, sitter faktisk her å lurer på om jeg har vært der, tro..? hmm....

Jo, ang bakingen min Sylvia, det jeg referer til hos fru Tunheim, er mitt forsøk på scones, som jeg elsker !

De kom ut paddeflate, og jeg laget selvsagt ett innlegg om begredeligheten....greit at noen kan få seg en god latter, tenker nå jeg :))

God søndag ønskes deg, skjønner jo at det kan bli vanskelig å hekle med pus liggende der...hehe

Rubia sa...

Jammen litt av en rundtur dere har hatt. Kos!

Flotte glass i nydelige farger!

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Ser dere har hatt en skikkelig flott sørlandstur - så gøy!!