Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 1. juni 2013

God morgen

Enda en deilig dag venter der ute......
Etter noen regnfulle dager, sprudler rutene mine på terrassen, sammen med Hortensiaen som ser ut til å bli blå i år også. Den andre er mer hvit. Det sies at fargen bestemmes av surheten i jorden, stemmer det? Jeg har plantet dem med jord fra samme sted, så hvorfor de er forskjellige i fargen, aner jeg ikke.

Mange skyer på himmelen i dag, med DEILIG temperatur, som passer helt perfekt.

Vi har måttet omorganisere på uteplassen, siden vi har fasaden dekket med stilaser. Så var det vår rekke sin tur til å bytte tak. Nå ventes en hel mnd med arbeidere på taket, og byggeplass i hagen.

Det skal også males på fasaden, så blir det nok mye finere her vi bor. Denne jobben skal vi gjøre selv. Siden Sønnen er flyttet hjem, må han gjerne ta den jobben......
Det er bare pus og jeg som er våkne. Resten av gjengen sover.
Jeg drikker kaffe og hører på radioen, sitter ute og nyter morgenen, før jeg spaserer til jobb.

Ja, det vil bli en fin dag. Den første i en ny mnd.
Så er sommeren offisielt åpnet!
FIN FIN DAG.

6 kommentarer:

Vibbedille sa...

Kos deg masse og ha en herlig lørdag ;)

Klem Vibbedille ;)

Ruths datter sa...

HERLIGE DAGER ER I VENTE VET DU. dET ER jUNI.
kLEM

Helen sa...

Ja, tenk 1 juni = SOMMER !

Håper det blir en fin sommer i år, men likevel blir nok mye av sommeren min i Italia :)

Deilig med en slik rolig start på dagen, og kunne gå til jobb er en fin start.

God helg, og nyyyyt søndagen, så håper jeg sønnen hjelper til med fasademalingen :)

Lin sa...

Det bliver da rigtigt godt med baade nyt tag og malet facade. Det er irriterende mens det staar paa , men taenk paa resultatet (smil). God idé at give soennekke tjansen hihi.
Lyder som en skoen morgen.
I dag ser jeg et lille stykke blaa himmel her. Det har vi ikke set i 19 dage, saa det skal nydes.
Klem

Rubia sa...

Kos deg skikkelig mens du kan. Maling er ikke så festlig. :O)
Men hvis sønnen kan ta det, er det jo helt greit. Da kan du sette deg ned og se på.

Elin Osa Søreng sa...

En aldri så liten sommerhilsen fra meg som har vært borte fra blogglandia en hel liten evighet. Koselig å kikke innom deg igjen <3