Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 3. juni 2013

Det er sommer, det er sol

....og det er tid for å hekle et Englemaske-sjal igjen
Idiotmasker, kjærlighetsknuter, eller Englemasker. Det har mange navn, men fint blir det.

I går var jeg hos min lillesøs, for hun, eller rettere sagt, hennes datter, hadde fått seg hund.
det var denne lille tassen her, lille MELBA
Det er den minste hunden jeg har sett. Den er en valp, 8-9 uker gammel, og hadde visst vært så liten da de kjøpte den, at den kunne sitte i hånden. Hunderasen heter Petit brabrancon og kommer fra Belgia.

Som du sikkert har lagt merke til, har den et apeansikt. Så for alle dere som alltid har drømt om en Mr. Nelson, slik Pippi Langstrømpe hadde, er det bare å anskaffe seg denne hunden.
Den var veldig glad i å spise hestehov, så de har visst fått seg en som luker ugress på kjøpet.

Vi har sagt oss villige til å passe henne......bare hun ikke blir spist opp av katten vår, som er over dobbelt så stor.

På vei til jobb, har jeg lagt merke til en måke som ligger ved fortauskanten.
Men i dag stod den like ved siden av kanten, der den pleier å ligge. Og hva ligger så der?
Jo, et rede med et måke-egg i
Et merkelig sted å ha et rede, like ved en rundkjørsel. Men sånnt bryr de seg nok ikke med.

Da blir det litt stille her etpar dagers tid. For i morgen reiser jeg på tur.
Hvor?.......ja, det får du se neste gang.

6 kommentarer:

Rubia sa...

Det var jammen en artig, lite krabat.
Klart dere må passe den, og passe den for katten. :O)

Vi har en måke her på jobb som har reir i kanten av veien, rett ved inngangsdøra. De finner de merkeligste plasser.

Riktig god tur!

Bente sa...

De idiotmaskene har jeg prøvd en gang. Fikk det ikke til, men det er ingen som har vist meg det heller da. Vil gjerne lære. Ser så lette og luftige ut disse sjalene.

siddisisalou sa...

Åhh for en skjønn liten hund. Kan godt forstå at det frister å passe på den.
God tur - og vi venter spent på å høre hvor du har vœrt denne gangen.
For meg er englemasker = idiotmasker, for jeg kan bare ikke få det til. Forstår det rett og slett ikke..... (men kanskje det er meg som er idioten og ikke maskene - hahaha...)

Lin sa...

og det er soendag
alle hjerter er saa glade og fri
tralalala
det er jo sangen fra " far til fire i Norge" hihi.
Ja den hund er da i mikrostoerrelse hihi. Meget soed. Hvor stor kan saadan een blive????
Rigtig god tur.

Frk.Badegakk sa...

Gud for en deilig liten tass!

Helen sa...

Så takknemelig for at du har lært meg englemasker, har kommet ut av telling på hvor mange sjal jeg har heklet :)

Super gave til venninner !

Ja, måken bryr seg vel lite om trafikkstøy...hehe