Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 28. juni 2013

Coockies.....igjen

Her nytes en liten frihelg
Vi koser oss med feriegjesten vår, og Sophia er å rir hver dag. Vi passer ikke bare hund, men hest også. For tiden er det helt toppers.

Ruths datter, du spurte meg en gang om oppskriften til Pecan pai, og denne oppskriften er til deg. Det er ikke pai men småkaker. Dere andre må selvfølgelig også ta med dere denne oppskriften.

PECAN BARS
Bunn:
125 g smør
1 dl sukker
1 egg
1/2 ts vaniljesukker
2.5 dl hvetemel
1 krm salt

Fyll:
2 egg
3 dl brunt sukker
2 ss lys sirup
2 ss hvetemel
1.5 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1/2 ts salt
1 dl kokos
3 dl Pecannøtter, hakkede (kan også erstattes med valnøtter)

Smør og sukker røres hvitt. Tilsett egg, vaniljesukker, mel og salt, og rør det til en deig.
Dupp fingrene i lettmelk, og press ut deigen i bunnen av en 23* 30 stor form.
Stek bunnen i ca 15 min. Eller til deigen har fått farge på kantene.

Fyllet: rør sammen egg, brunt sukker og sirup i en stor bolle. Bland mel, bakepulver, vaniljesukker  og salt i en liten bolle. Hell de tørre ingrediensene i eggblandingen og rør godt. Rør i kokos og Pecannøtter. Fordel fylket utover bunnen.

Stek kaken på 175 g i ca 25 min..
La den bli kald, og skjær den i ruter.
Pynt kakene med hele Pecannøtter.

(Jeg manglet kokos en gang, og brukte havregryn istedet, det ble veldig godt, det også.)

Så er det stallen neste........

God helg.

12 kommentarer:

Helen sa...

Herlig uteplass du her !
Skjønner godt du koser deg her, med strikketøy, selvsagt :) hihihi

Goood helg ønskes deg, her blir det byttehelg på Villa'n vår, så da leker jeg igjen "vaskekjerring",
takk og lov med god hjelp av 2 damer til :)

Sylvia sa...

Folkens:
Jeg får ikke redigert, men det skal stå: Fingrene dyppes i HVETEMEL og ikke lettmelk.
Med iPad løper det helt løpsk!.........
SYLVIA

Bente sa...

Hei Sylvia. Nå har jeg kjøpt garn. Det blir vel et innlegg om dette, så,surfar vente og se hva det hat blitt.
Så moro å passe både hund og hest. Jeg har hatt hund selv, en Shetlands sheepdog. Det var fra jeg var 14 til jeg var 21. Han ville ikke bli med da jeg flyttet hjemmefra. Han elsket nemlig min far (som alle oss andre også gjorde). Jeg var også stalljente. En rideskole hadde sin skole og sine hester på mitt hjemsted. Og gjett om vi red! Må si jeg var meget heldig. "Min" hest het Whisky og var en blanding av Lippitzianer og araber. En herlig hest. Har så mange gode minner.

God helg.

Madame sa...

Sikke nogle dejlige billeder - og tak for opskriften! Det lyder lækkert med småkager med pecannødder.
Rigtig god weekend til dig! Jeg skal hygge mig med mit lille barnebarn, Bella.

Strikkeheksen sa...

Hvor er de søde :-) Sikke fristende småkager - tror du er en værre kagesøster, Sylvia ;-)

PS: Sikken et fint, fint sjal, du havde hæklet til Gitte - tror også jeg har et nøgle garn, der vil passe perfekt til sådan en gang englemasker eller kærlighedsknuder ;-)

siddisisalou sa...

God helg til deg og alle dine både de som bor fast og de som er på besøk !

Gitte sa...

Uhm - den kager smager garanteret godt! Må prøves!!!

Men ikke idag. I dag skal jeg til rundt fødselsdag hos Lene i Aalborg.

Meget fin billede af datter og hund - det ser ud til at hygge sig :-)

Hvad angår farver og sjaler - en farve har vi ihvertfald til fælles: Rød - eller er jeg jo mest til grå og sort........

Gitte sa...

Og råhvid.... :-)

Sikke en masse stavefejl jeg fik lavet. De er blevet til Det 2 gange....

Gitte sa...

Og god Lørdag :-)

Ruths datter sa...

I love it. Dette må bakes. Så snill du er da. Jeg har ikke somlet meg til å sende e-mailadressa mi. Herlighet så grei du er. Takk og takk igjen til deg Sylvia.
Klemmer fra meg

Ruths datter sa...

I love it. Dette må bakes. Så snill du er da. Jeg har ikke somlet meg til å sende e-mailadressa mi. Herlighet så grei du er. Takk og takk igjen til deg Sylvia.
Klemmer fra meg

Rubia sa...

Takker som deler igjen. :O)