Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 27. juni 2013

Chokolathe Chip coockies

Folkens......her kommer oppskriften på sjokoladekjeksene jeg visste sist. De er det ikke flere av, så jeg må nok lage en ny ladning før helgen.

Chokolathe Chip Coockies 
75 g smør
1 dl sukker
1 dl brunt sukker
1 egg
2.5 dl hvetemel
1/2 ss vaniljesukker
1/2 ta salt
1/2 ts natron
1 dl valøtter, hakkede
1dl mørk kokesjokolade, grovhakkes

Rør smør og sukker hvitt.
Tilsett sukker, brunt sukker og egg, og visp til en jevn røre
Bland sammen det tørre, og bland det inn i røren.
Vend tilslutt den hakkede sjokoladen og valøttene i.

Legg bakepapir på to brett, og fordel røren i små klatter med ca 1 ss pr kake.
Ha litt mellomrom mellom kakene(ca 4 cm) siden de vil flyte litt ut under stekingen.
Stek i varm ovn på 200 g i ca 10 min.

Har du stor bakebolle, anbefaler jeg å lage dobbel posjon, for disse blir borte, før du aner det.

LYKKE TIL.....

7 kommentarer:

Madame sa...

Uhm, tusind tak for opskriften - den må prøves her! Vi bager gerne kager, når vi skal på picnic.
Ha' en fin dag!

ANNEPÅLANDET sa...

Så morsomt - dette er en schläger her hos oss osgå! Ikke akkurat sunt, men godt! Når vi har store familieselskaper her (vi har kjempestor familie) med mange barn tilstede, er det alltid nystekte cookies med is til, veldig populært!

Deigen står fint i kjøleskapet noen dager - om man skulle få deig til overs. Da ungene bodde hjemme (og mor var på jobb), serverte de nystekte cookies til vennene etter skoletid. Gjett om det slo an!

Ha en fortsatt fin dag i regnværet!

Rubia sa...

Tusen takk som deler!
Kan nok hende det blir bakst i helgen.

Helen sa...

Åhhh, som du kan friste...!

Tro om jeg skal prøve med på disse da ? ...kanskje når jeg skal hjem til Norge, igjen, da.....O)

siddisisalou sa...

Åhhh jeg gleder meg !
Tusen takk for oppskrifte - nå skal denne oppskriften noteres i samme bok som knekkebrødene....

frøken ij sa...

Nam, da har jeg laget cookies til lørdagskvelden. Visst jeg er heldig blir det kanskje noen igjen til togturen i morgen også ;)

Elisabeth sa...

Umm…
Nå er cookiesene bakt. Dobbeldigg.