Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 25. juni 2013

Bytter

Her om dagen fikk jeg et flott strikkehefte i posten. Det var fra Gitte (Kreativiteter)
Vi bytter stadig bøker, garn, knapper ol........ Det er så hyggelig, synes jeg. Og aller morsomst er jo at jeg og Gitte også har truffet hverandre.

Denne gangen fikk jeg et tilleggshefte fra Hendes Verden. Jeg bare elsker disse heftene, som er spekket med flotte oppskrifter. Jeg har noen av dem nå. I bytte sendte jeg henne det blå englemaske-sjalet, som jeg håper hun får brukt for i sommer.

Nålputen med sopp har jeg fått av datteren, som har sydd til meg på skolen. Jeg er så heldig.

Et lite bilde fra butikken, der jeg RYDDER hver dag. Ikke nok med at jeg rydder her hjemme også, men jeg får iallefall lønn for det når jeg rydder og vasker på jobben.

En dag da jeg kom på jobb, var halve butikken på hodet.
Bunadsavdelongen hadde byttet plass med garnet, og omvendt.
Siden jeg er "garnsjef" var det jeg som måtte få ting på plass på den riktige måten. Jeg liker system.

Alpakkaen vår kommer bedre frem, og ungene er bortom å koser med den. De voksne også.

Jeg har lagt frem fargefristelser, for dem som vil blande garntyper sammen. Når jeg gjør det, får jeg også lyst til å strikke........akkurat som om jeg ikke gjør det fra før av, ha ha.....

En bomullsutgave (Sumatra) av top down genseren jeg laget mønster til. Fra før av har vi en i Alpakka, som vi selger garn i bøtter og spann til.(sees såvidt i grått bak her)

Og for dere som bor i nærheten, har vi endel garn på halv pris nå. Noe måtte velges vekk når vi gjorde om i butikken. Da så vi nemlig hvor mye garn vi egentlig hadde. Wow.

Ønsker dere alle får en fin dag!


10 kommentarer:

Madame sa...

Alpakkaen er slet ikke til at stå for :-) Det må være dejligt at arbejde sådan et sted, når man som dig er glad for at strikke - det er jo den rene Aladdins Hule!
Ønsker dig en fin-fin dag.

Helen sa...

Åhhh, skulle gjerne kommet og kjøpt noe garn til halv pris...men, litt lang vei.....:(

Fin måte det, og bytte blader, jeg gir alltid videre blader, dog de oftes er interiør da ingen av mine venninner strikker, dessverre.

Ønsker deg en finfin dag, håper været er bra, slik at morgen kaffen kan tas ute?

siddisisalou sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen min.
Så godt du ikke kjeder deg på jobben, og stadig får nye utfordringer. Skulle forresten gjerne ha vœrt i nœrheten nå når dere har garn til halv pris, men det går nok ikke. Veldig fin den røde genseren, liker godt sånne enkle ting slik at alle kan sette sitt eget sœrpreg på ved å blande garn, farger og andre ting.
I dag vurderer vi å ta oss en tur på stranden igjen. Det blir ikke ofte vi gjør det selv om vi har stranden i gå avstand. Vi har alltid andre prosjekter som tar tid, og jeg er glad for at vi ikke kjeder oss.

Sommertid sa...

O herlighet, her var det mye fint for øyet. Og jobbe et slikt sted må jo være litt som å være i himmelen.

Ha ei fin sommerdag videre !

Bente sa...

Heisann. Takk for hyggelige kommentarer.
Jeg har et spørsmål. Hvor mye garn går det til den sommergenseren hvis jeg bruker Røros Lamull med Alpakka-Silk?
Ha en fin dag.

Barwitzki sa...

Masse takk for din reportasje fra liv i Norge. En fin butikk er den.
Dessverre jeg bor langt borte. Jeg kan kjøpe ikke.
Men jeg vil reise til Norge i august. Så en glede for meg... kan du tenker deg? Jeg ønsker deg en fin uke fortsatt. Stor klem fra Viola.

Ruths datter sa...

Wow. Du er jo på reine godtebutikken. Den genseren strikket i Sumatra er flott, og du har laget mønsteret. Flinkisen du.
Klem

BrittB sa...

Så fine og fristende bilder! Skulle gjerne kommet innom den koselige butikken deres, men det blir for laaaangt å reise....:-)

Rubia sa...

Vi dukker plutselig opp i ettermiddag. Må jo se hva dere frister med!!

Elisabeth sa...

Halv pris sa du? Spørs om jeg ikke må ta meg en tur...