Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 16. juni 2013

Å nyte dagen

Sent i ettermiddag nøt jeg kaffen til denne utsikten
Det er hos venninnen, som bor landlig ved fjorden, som jeg blogget om tidligere ( se innlegget om havskum) 
Ute på fjorden kjørte det båter, og det luktet svakt av båtmotor fra brygga ved siden av.

Sophia hadde vært hos venninnen, datteren, i helgen for å ri. De har jo hester i hagen også
Det er to Islandshester, Isafold og Glittnir, som her er opptatt med å gjøre hverandre den tjenesten med å klø hverandre på halsen. Det ser voldsomt ut, men jeg kan love, det gikk i vennlige former.
De har også hund, katt, og nå hane, høner og kyllinger i hagen. Her vrimler dyrelivet, og det er kjempetrivelig å være på besøk der.

De har også planer om å lage en bakerovn i hagen, og da skal iallefall jeg komme å bake litt. Ikke sant, Anne Lene?

Tidligere på dagen har jeg vasket og ryddet, så er uken klar, med en ren leilighet.
Dessuten har jeg snart kommet til veis ende, med dette prosjektet
....den korallrøde heklejakka mi.

Ermene er blitt rekt opp gang på gang....det var noe som ikke stemte, så der har jeg brukt min kunstneriske frihet, kan man si.

Nå er det kun montering av ermene igjen, så er jakken klar til bruk.

Og jeg har allerede et nytt prosjekt klart, i tankene...... Og strax på pinnene.

10 kommentarer:

Helle sa...

Den heklejakken så herlig og sommerlig ut. Liker så godt den rødfargen, den er liksom sommer. :)

Hvor mange kjoler jeg har? Det vet jeg ikke, men jeg kan forsikre om at alle blir brukt. - Selv om det begynner å bli et anseelig utvalg. :)

Vedr arbeidsplass. Jeg jobber med vin, ikke i forlag. Arne & Carlos har sine egne jule- og sommerviner som de lanserer samtidig med bøkene sine.

Vibbedille sa...

Nydelig å bedrive NYTING ved sjøen, når været tillater det svipper me ned til bryggene eller stranda-Jr koser i vannet mens eg strikker i flyktstolen:NYTELSE! Gleder meg til temperaturen blir levelig i sjøen ;)

KOooOS deg masse og ha ei flotters uke ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Rubia sa...

Så koselig det ser ut. Det er helt klart viktig å nyte de få varme sommerdagene vi ha.Det er ikke for mange av dem.

Helen sa...

Hvilken fantastisk farge på den heklejakka di ! Spent på slutt resultatet.

Flott utsikt hos venninnen din, og hester i hagen må jo være en drøm for Sophia :) klart dere koste dere.

God start på en ny uke !

siddisisalou sa...

Vakker utsikt, og sikkert den rette plasse å finne ro i sjelen.
Lurer på en ting - vet du hvordan man legger inn kommentarer for en ikke blogger?
Mange av mine venner kommenter bloggen min via email, fordi de har problemer med å legge inn kommentarer.

BrittB sa...

Nydelige og idylliske bilder...sikkert deilig å være der på besøk!
Det blir spennende å se den hekla jakken ferdig! :-)
Fortsatt god sommer!

Elisabeth sa...

Supert med venner som bor ved sjøen. PÅ den måten drypper det litt på klokkeren også ;)

Digger rødfargen på jakka di, Sylvia. Tenker den kommer til å kle deg supert!

Strikkeheksen sa...

Så smager kaffen vist ikke bedre? ;-)Flot, flot koralfarve på din jakke, den glæder jeg mig til at se :-)

Og ja, ja - selvfølgelig er det en Desigual-kjole jeg har på - jeg elsker stadig deres ting og sandalerne var et MUST til alle mine kjoler med blåt eller blå strejf :-)

Lin sa...

Det lyder som paradis paa jord. Hav islandsheste og andre dyr. Der ville jeg stortrives.

Barwitzki sa...

Hei Sylvia, så fin Islandhester. Min datter, to barnebarn og jeg vi vil gjerne gå til bondegård med hester.
Vi skal se... fordi været.
Ja Andalucia var deilig, jeg har så
herlig opplevelse, jeg vil skrive gjerne i blog videre, så fin du kan reise til Spania ofte og far din kommer gjerne til Norge også? Jeg er spennende med jakke din. Ha en herlig uke. Kos deg. Stor klem fra Viola.