Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 20. mai 2013

Tid for kos....

Har alle hatt en herlig helg med sol?
Det har vært rene syden-stemningen her........men mye varmere. Ja, for mine foreldre er i Spania nå, og de hadde 14 grader med vind i helgen, og måtte holde seg innendørs, helst under et pledd.

Sophia og jeg har ertet dem litt, med å sende bilder av oss i shorts og t-shirts.
Litt dårlig gjort kanskje, men vi har misunnet dem et par uker nå, mens vi har hatt det så kaldt her hjemme.
Er det lov å si : borte bra men hjemme best?

Isåfall, jeg har nikost meg i solen i helgen, og kommet mye lenger med mitt hekleprosjekt, i den korallrøde fargen

Jeg fikk brukt for mitt nye motto (se skiltet i forrige innlegg) og har rekt opp en gang.......
Jeg har nemlig det problemet med at alt jeg lager, blir for stort.
Enten tror jeg at jeg er mye større enn jeg er, eller så lager jeg det stort, fordi da er jeg sikker på at det skal passe. Er det for smått, passer det jo ikke.

Denne gangen lager jeg det med vilje, litt mindre enn det jeg normalt ville gjort. Så får vi se hvordan det vil gå, da vet du.......

Et annet prosjekt er straks ferdig
Ja, tenk, det er i blått.
Som før sagt, så prøver jeg ut farger jeg ikke vanligvis bruker. Det er lit morsomt også. Så blir jeg kanskje overrasket over meg selv, når jeg er på handlerunde neste gang, og velger ut andre typer klær.

Som Mannen sier, hver gang jeg har kjøpt meg noe nytt : det ser nøyaktig likt ut som det du har fra før.
Tenk deg om, skjer det deg også?

Noe annet jeg skal være flink til, er å IKKE handle nye klær. Skapet er fullt, og det må jo være NOE der jeg kan gå med.
Jeg kan åpne skapdøren og si til meg selv : jeg har jo ingenting å ha på!!!!
Det er jo bare tull, men du hver hvordan det er......uff, så bortskjemte vi egentlig er.

Da må jeg fortelle om hun som skulle ha trillinger, den gangen jeg var på føden med Sophia. Hun var kjempediger, og vi andre lurte på hva slags klær hun kunne gå med, eller om hun fant noe som passet.
Til svar fikk vi : hun hadde denne morgenkåpen hun hadde på seg nå, og når den var til vask, hadde hun en snekkerbukse i dongeri, som såvidt passet. 
Gjett om vi andre følte oss privilegerte i forhold, selv om vi heller ikke hadde de store valgene, ang antrekk i den tiden.

Det er kaldere ute i dag, og regnvått, men hvem sier vi ikke kan kose oss inne isteden?

5 kommentarer:

Helen sa...

Du strikker og du strikker !
Så flink du er :)
Spent på å se ditt koral farget prosjekt ferdig !!

Artig du nevner klesskap...fylt opp med klær.

Har akkurat ryddet i klesskapet mitt her (Italia), og pakket bort vinterklær og frem med sommerklærne, og ser at jeg egentlig trenger ikke noe nytt !

Var så hyggelig gjensyn med sommerkjoler, topper og sommersko :)

BrittB sa...

Det skal bli spennende å se hva du holder på å hekle og strikke! :-)
Klær, ja...tror de fleste av oss damer har en tendens til å bare fylle på uten å sjekke hva som befinner seg langt der innerst i klesskapene...Mitt problem nå er at klær begynner å bli veldig trange...hm...må visst gå i gang med andre tiltak enn innkjøp av nye klær...;-)

Lin sa...

Ja, det er lidt maerkeligt at taenke paa hihi. Skabene er fulde, men der er aldrig noget der kan bruges hihi. Dejligt at sommeren er kommet hjem, saa ved vi da at den findes et eller andet sted i verden hihi.

Flowermouse Design sa...

Fine prosjekter Sylvia!!! Og skap - man får jo ikke nok... Og ja, vi er veldig bortskjemte!!!!

Rubia sa...

Spennende prosjekt.

Klart man kan kose seg inne!