Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 14. mai 2013

Sommerlig.....

Jeg har funnet sommerens fargepalett frem
To garnkvaliteter sammen, som er så populært for tiden.
Her har jeg blandet PLUM Mohair(øverst) sammen med Røros Lammeull (underst), som er en herlig blanding sammen. Når man strikker med dem, føles det som balsam; helt myyyykt og blødt.

Det som er så OK er at hvert nøste inneholder like mange meter, 250m pr 50 g lamull, og 250m pr 25g Plum. Derfor kommer man ganske langt med kun noen få nøster, og plagget blir heller ikke så dyrt.
Det gikk litt over 4 nøster av hvet garn til denne kosegenseren
Nei, det er ikke Dorte-genseren, men en lignende variant, men denne er ettersittende med smale ermer. Brukte den samme fremgangsmåten som den i beige Alpakka-silk til Sophia.(men jeg strikket på p nr 6 denne gangen)

Har tenkt å bruke denne som en sommergenser. Du vet, en sen sommerkveld, når solen går ned, og det blir litt kjøligere, så er denne bare å slenge på seg over singleten. Eller ha med seg på en konsert, båttur, kveldstur ol. Ja, jeg har mange planer i sommer sammen med denne genseren. Men jeg vil absolutt IKKE bruke den på dagtid. Da skal solen skinne, og det skal være sommervarme. (det er lov  å håpe.....)
Men den er ganske aktuell nå i disse dager, da regnet øser ned, og temperaturen ligger under 10 varme, uff.....

Pusen vår får hele tiden besøk
"Jøss, kommer han nå igjen?"..........

Nabokompisen hennes Sherlock kommer ofte på besøk. Du husker vel han? Som passet på henne da hun ble bitt av en Pitbull før jul.
Han har foressten slanket seg, men er fremdeles en ganske stor pus. Nydelig er han.

Til alle dere der ute: ha en fin dag. Hyggelig at også DU kom på besøk. :)




10 kommentarer:

Rita Follnes sa...

Nydelige katter. Finere med ettersittende genser når man ikke er så høy, synes nå jeg da, ;))

Turid sa...

Sikkert en herlig genser, men æ trudde du strikka bare rødt ...til deg...må bare erte litt.
husker du genser garnet æ fikk i bytte for reinhornan-elsker den genseren , tenker stadig på for et fantastisk bytte æ gjorde.
Ha en flott dag!

Lin sa...

Saa fin genser. Og du har rett, bare til kvelden. Om dagen vil vi ha sol sol sol.

Elisabeth sa...

Ai ai ai… garnfargen likner på den genseren jeg holder på å strikke nå, men jeg mikser bomull og plum.
Tror jeg må blogge om den i morra, så skal du få se.

Så fine hestebilder av Sophia i forrige innlegg, Sylvia. Flott jente!

Natta :)

Ruths datter sa...

En superfin genser med kjekke planer for. Akkurat sånn skal sommeren være.
Klem

Rubia sa...

Det ser ut som en nydelig kosegenser.

Flotte katter!

Kan du være snill å slå av dette regnet. Jeg skal på tur nå.

BrittB sa...

Genseren din ser veldig deilig ut å ha på! Fin sommerfarge du har valgt.
Katter er fascinerende og utrolig fine! Har hatt en svær, koselig katt for mange år siden.
Fortsatt god uke!

Helen sa...

Elsker den blåfargen du viser her, litt sånn duegråblå?

Fine garnnøster.

Ser Elisabeth strikker noe tilsvarende, og tro om det var samme garnet.

Min strikkejakke, ligger stille for seg selv, helt ærlig ikke hatt tid...synd... men, det kommer nok.


Må bare få gjort villa'n i orden, til datter'n i familien tar over her med sin lille familie og 2 vennepar, med andre ord vi flytter ned 17 mai til Borgen igjen....kanskje jeg der får tid til å strikke litt?

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Ser ut som er herlig garn-kombo! Har aldri sett Røros lammeull til salgs dessverre, men høres deilig ut!

Min stil sa...

Det så ut som en skikkelig deilig, kosegenser. Så flink du er :)

Ønsker deg en fin 17. mai.
:) Susanne