Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 9. mai 2013

På gjensyn

.....det sier vi alltid, Marianne og jeg, når en av oss reiser hjem.

Men hjemreisen hennes ble definitivt en annen enn beregnet. Istedetfor en flytur på 55minutter, ble det en lang kjøretur til Oslo, og båtreise hjem til København.

Hvorfor? Jo, pga flystreiken i Wiederøe som startet i går. Selvfølgelig måtte det skje på samme dagen som Marianne skulle ta hjem. Men det ordnet seg til slutt, heldigvis.
For min del, måtte hun gjerne bli en uke til :)

Marianne er verdens skjønneste menneske, som jeg er så glad jeg har blitt kjent med.

Og for dere som ikke har fulgt meg her, hele tiden, så ble Marianne og jeg kjent gjennom bloggene våre, for flere år siden. Og etter første treff, sa det bare KLIKK, og vi har fulgt hverandre siden, på godt og vondt. Det kan du lese om på hennes blogg her.

Derfor er det også sånn, at hver gang jeg tenker på å avslutte bloggingen, kan jeg IKKE, siden jeg har truffet så mange herlige mennesker, og fått så fine vennskap, nettopp pga bloggen.

Akurat nå har jeg en av hennes gaver på
Hun kjenner meg godt, for hun hadde med hjemmestrikkede sokker til hele familien. Og disse fikk jeg. Helt fantastiske å ha på, og mønsteret er jo så flott.
Hun vet jeg ikke er glad i å strikke sokker, så hun regnet vel med at var det noe denne familien trengte, så var det nettopp SOKKER!

Litt vin og litt sjokolade vanket det også......men av forskjellige årsaker -KREMT- så blir det litt vanskelig å vise dem frem her. Hvor i all verden ble de av, tro? ;)

Og så disse, da......
To håndarbeidsbøker, som jeg bare elsker å få!!! kjenner hun meg godt, eller hva?
Jeg har allerede kjøpt garn til et av prosjektene i en av bøkene.

Garn vanket det også
Nydelig garn fra Rasmilla. Og jeg pleier å pynte litt rundt omkring i leiligheten; så disse får stå og skinne her, i trappegangen. Så kan jeg tenke på Marianne hver gang jeg går forbi.

Tusen takk for at du kom på besøk, Marianne. Jeg savner deg allerede. Men det er ikke lenge til vi sees igjen.
PÅ GJENSYN


10 kommentarer:

Lin sa...

Fantastisk med saadan nogle gaester som man bare kan have altid. Dit og Mariannes venskab er et af blogverdens vidundere.

Gitte sa...

Det er skønt når man "bare klikker" - og det gør I to :-)

Flotte strømper og skønne gaver!

Jeps - strikker i rødt! Går dig i bedene........

ANNEPÅLANDET sa...

Nei, du må for all del ikke slutte å blogge! Det er så trivelig å stikke innom her og lese om dine prosjekter, turer og besøk. Og du var en av dem som fikk meg til å ta steget inn i bloggeverdenen for leeenge siden - det har jeg aldri angret på.

Så flotte sokker du har fått!

Ønsker deg en strålende helg!

Jane sa...

Sokker er den bedste gave man kan få, endda selvom man selv kan strikke dem :-)
Ja det er forunderligt som venskaber kan opstå i blogverdenen :-)

Anonym sa...

Hallo, tenker det var koselig med besøk. Så fine sokker, heldigris!

Marianne sa...

Og jeg kan kun sige lige over- savner dig allerede og selv om vi plejer at sige, det tager kun en time med fly at ses - så kan det være at vi skal formulerer det lidt anderledes næste gang :)

Rubia sa...

Kos med besøk.
For noen flotte gaver!

Turid sa...

Takk for kommentar - å så triveligt besøk du har hatt. Har jo å fått lov å bli kjent med Marianne via bloggen, ho fant nok min blogg via din , siden vi allerede var bloggvenninner.
Du får ha en fin dag , her nyter vi sola og det deilige vårværet vi er beæret med -herlig!

A + K = ♥ sa...

Sikke nogle fine sokker!

- Kit

BrittB sa...

Så fint å ha ei så god venninne! og så raus hun er som har med seg så mye flott!
Du har en koselig blogg, håper du ikke blir å slutte med blogging! God helg til deg!:-)