Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 6. mai 2013

Opplevelser i kø......

Sophias Konfirmasjon gikk kjempefint, og nå kan jeg endelig senke skuldrene og puste fritt igjen
Her er hun, i finstasen, en Gammel Øst-Telemark Rødtrøye fra 1800-tallet.
 
I dagene før, hadde jeg vasket, bakt og laget all maten selv. Det ble heldigvis en suksess med maten, og det ble nok mat også. Vi spiser fremdeles tapas hver dag, siden det var det vi serverte denne dagen.
Og kaker ble det også mye til overs av......
...men denne, min PAVLOVA er det bare smuler igjen av. Det er en himmelsk kake, mmmmmmm Den inneholder nesten bare luft, hi hi....

Og så til det hemmelige besøket jeg skulle få.
Det var nemlig henne, Marianne fra København, som kom til oss
Her står hun og peker på de flotte tingene som finnes på Porsgrund Porselænsfabrikk, som er her i byen vår. Var jo nødt til å ta henne med dit, selv om det nesten bare er utsalg igjen der. Litt produksjon, og håndmaling er det igjen, men småtterier i forhold til det som var der før.

Så ser det ut som om solen vil komme og bli hos oss noen dager, så vi kan ta henne med på andre opplevelser utendørs...............
Hva det er, ja, det får du se neste gang du er innom.

Akurat nå skal vi strikke litt................



16 kommentarer:

Marianne sa...

Her er dejligt og flot. Konfirmanden var noget af det smukkeste jeg har set og hendes bror lige så. Nyder at høre norsk og snakke garn

Elisabeth sa...

Gratulerer med veloverstått for fine Sophia, Sylvia.

Anne sa...

Hvor er Sophia smuk og fin :-)
Uhh som I hygger jer ! marianne og du...strik er ikke det værste ...knus til hele familien :-)

Tine sa...

Tillykke med Sophia.
Hvor er hun smuk.
Jeg elsker den norske tradition, med at bruge bunad til konfirmation.
Det havde min kusine også, for mange år siden.
Og så med Marianne som gæst!
Det kan da ikke være bedre.
Knus fra Tine

hobbyvenn sa...

Du verden for en flott konfirmant i en nydelig bunad. Godt når slike store dager er over og det har gått bra.

Rita Follnes sa...

Så nydelig datteren er i den fineste bunad og gratulerer med overstått konfirmasjon, Så flink du er som har laget maten selv.
Kos deg med Marianne og strikken , det er velfortjent. Klem ;)

Ann-Jorun sa...

Gratulerer med overstått konfirmasjon. En vakker jente i en vakker bunad.

Sisselshverdag sa...

Gratulerer med vel overstått konfirmasjon :)
Flotte jenta i flott bunad :D

Kose dere med restene og ha ei flotte uke :D

Gitte sa...

Sofia er så smuk og så fin iden norske folkedragt. En smukt tradition. Var for et par år til konfirmationsfest hvor halvdelen var fra Norge, og kvinderne havde folkedragter på. Det var helt specielt!

Hils Marianne mange gange.

Og også din datter - og sig tillykke fra et stykke Danmark mere.......

Gitte sa...

Sofia er så smuk og så fin iden norske folkedragt. En smukt tradition. Var for et par år til konfirmationsfest hvor halvdelen var fra Norge, og kvinderne havde folkedragter på. Det var helt specielt!

Hils Marianne mange gange.

Og også din datter - og sig tillykke fra et stykke Danmark mere.......

BrittB sa...

Gratulerer med vel overstått konfirmasjonsdag! Nydelig konfirmant! :-)

Helle sa...

Gratulerer med konfirmanten. Nydelig jente. Flott bunad, du har kanskje laget den selv? Synes Telemarks-bunadene er så flotte, men har dessverre ingen i slekten jeg kan knytte til den landsdelen. Ikke som jeg vet om i alle fall.:)

Solveig sa...

Gratulerer med overstått konfirmant, vet hvordan du har det, min eldste sønn var konfirmert forrige helg, og det var deilig når jeg kunne senke skuldrene. Flott jente du har:-)Kos deg med besøket:-)

Mvh Solveig

Helen sa...

Flotte, flotte Sophia !!

Hun passet så godt til den bunaden, og med hennes nydelige, flommende hår - rene modellen :)

Ikke rart det var kun smuler igjen av kaken din, den så jammen meg god ut, dette kan du Sylvia.

Vel overstårr konfirmasjon, da er vel neste 17 mai feiring...?

Den slipper jeg unna, er i Italia da... hehe

Rubia sa...

Flott konfirmant og lekker kake!

Så kos med besøk!

Anonym sa...

Flott bunad jente! Deilig mat og koselige gjester. Eli