Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 16. mai 2013

Nattsokker

Jeg ble så inspirert over å få hjemmestrikkede sokker av Marianne, at nå er jeg igang selv
Deilige myke nattsokker til en av Sophias venninner.Samtidig fikk jeg brukt opp garn fra lageret, selv om jeg måtte kjøpe litt mer garn også.
Disse er strikket i Faerytale Alpakka ,sammen med Sterk (Alpakka og ull)

Det er kjempegøy å gi bort hjemmestrikkede gaver, men moro å få også. 
Og ungdommen går jo så tynnkledd, med små, tynne sokker. Føttene deres er blåfrosne, når man tar på dem.
Derfor skal jeg nå strikke sokker til mange av venninnene til Sophia. Jeg må jo låne bort mine egne når de er på besøk. Det skal bli moro å overraske dem
Litt koselig mønster på dem også. Og de er tykke og myyyyyke.......

På pinnene nå? Sokker, selvfølgelig ;)

7 kommentarer:

Helen sa...

Så flink du er !
Trodd du ikke likte å strikke sokker, engang....

Ble inspirert av din danske venninne tenker jeg :)))

Ønsker deg en fin flott feiring imorgen.

Her får vi besøk av dattern i huset med mann og barn, samt 2 vennepar av henne. Blir kos :)

BrittB sa...

De sokkene ser deilig og myk ut, fint mønster også!
Så snill du er som strikker sokker til venninnegjengen, det blir nok helt sikkert satt pris på! :-)
Ha en fin 17.mai!

Lin sa...

Hvor er det bare soedt af dig saadan at forkaele veninderne. Ja de sokker ser rigtigt bloede ud.
God 17 maj dag.

Vibekes lille ullne sa...

For en god idé! De så fantastisk myke og gode ut. Tenk så deilige de hadde vært en kjølig vinternatt! (eventuelt kjølig sommernatt). Ha en fin nasjonaldag! :)

Marianne sa...

Sylvia strikker sokker.... nu er verden i revolution.... helt uvirkeligt, men utrolig smukke sokker

Karina Bunkenborg sa...

Fine sokker og sikke en flot kant/rib!

Rubia sa...

Flotte sokker!