Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 21. mai 2013

Landlig idyll ved fjæra

I dag har jeg vært på hyggelig besøk hos ei venninne
Der fikk jeg deilig frokost og en lang prat, mens vi så utover fjorden
Er ikke dette et idyllisk sted?

Fra å bo landlig, med hester i hagen, og skog bak huset, flytter de nå over veien til et "sommerhus" med egen brygge og gjess og svaner i hagen.

Her har jeg kommet meg ned i fjæra. Jeg må jo sjekke badetemperaturen.........men det ble ingen badetur på meg i dag

Neste gang jeg kommer, Anne Lene, skal vi sitte her, på brygga di, med hvert vårt glass vin og strikketøy, og bare nyte den fine utsikten.
Og da kan vi ha på hver vår cape i havskum , skal vi ikke?

Jeg har på meg mitt siste strikkeprosjekt, som jeg festet tråder på i går......men det kommer et eget innlegg på denne, neste gang.

Maritime omgivelser

....og nydelige tulipaner i hagen

Og hadde det regnet i dag, kunne vi satt oss under tak, og alikevel hatt den samme utsikten
Hun som bor her starter snart sin egen blogg, og da kan vi følge med på livet på landet, i fjæra.
Jeg gleder meg allerede, Anne Lene.

8 kommentarer:

Megan sa...

Der er dejligt ved vandet. Jeg elsker det! Havet, fjorden og stranden er en slags oase for mig og det bedste sted "bare at være". Men også gerne med gode venner, ja! ;)

Hyggeligt billeder! I havde sikkert en fin dag.

ANNEPÅLANDET sa...

For et vidunderlig sted!
Og fin cape du har strikket!

Koselig koselig sa...

Takk for livstegn i bloggen min Sylvia, det var kjempekoselig.

Så hyggelig å sjekke bloggen din igje også forresten :)

Ha en superduperfin kveld :)

Rita Follnes sa...

Nydelig plass hun har og så fine bilder du har tatt. Du kledde godt capen din. ;))

Elisabeth sa...

For et hyggelig sted.
Og heldige deg som har mulighet til å oppsøke det, Sylvia.

Hjelp! - den ringen i øret til sønnen din ser vondt ut. Men det er jo slik ungdommen liker det. Tenker du koser deg med å ha han hjemme igjen ja.

Rubia sa...

For en nydelig plass.

Marianne sa...

så hyggeligt, der kunne jeg ha siddet en hel dag

Helen sa...

Ååhhh, her var det såååå fint !
Tenk og bo rett ved fjæra?

Fine bilder, og du kler jo BLÅTT !
Eller skal vi si, dueblått...?

:)