Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 27. mai 2013

Italian Style

Det Italienske Motehuset MISSIONI, har fått meg til å strikke noe i deres stil
Dette er ermet til det som skal bli en jakke......til meg selv.
Som sjal, får jeg heller aldri nok av jakker.

For å få zig-zag mønsteret, må man både felle og øke. Og jeg gruer meg litt i starten, for om jeg klarte å erindre mønserrapporten som skulle repeteres ganske ofte.
Den koden knekket jeg raskt , og nå går det av seg selv.

Samtidig ser jeg mønsteret vokse litt for litt, siden fargebyttene er ofte, men de er uvilkårlige. Men til nå, ser det ganske bra ut, synes jeg.

Jeg strikker i Mirasol Alpakka fra DSA, på pinne 3. Merkelig nok har jeg fått denne pinnestørrelsen som en favoritt. Men siden jeg strikker litt løst, blir resultatet penest sånn.

Så kom regnet tilbake. Det gir enda en grunn til å strikke litt ekstra.......

7 kommentarer:

Helen sa...

Som du vet, Sylvia !
Jeg er helt fascinert over Missoni stripene, så moro du også har fått "smaken" på sikksakk stripene :)

Fargene minner meg om høst, fine sammen, våknet til regn her på Tjøme jeg også....;(

Lykke til med stripene dine, har forresten lyst på å prøve meg på denne teknikken jeg også...tror jeg har sett en hals-oppskrift på garnstudios hjemmeside, ja, nå fikk du meg på tanken.....så var det den rose jakken min først, da.....hmmmm

Flowermouse Design sa...

Stilig. Gleder meg til å se hvordan den blir ferdig!!! Ja, det var en kort sommer. Men så bra at den kom på en søndag :-)

Rubia sa...

Dette var skikkelig stilig.

Jeg holder på med en liten kjole i samme teknikk.

Lin sa...

Hvor er det et flot zigzagmoenster og nogle dejlige farver.

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Sikk-sakk striper er veldig gøy! Det er gøy å strikke mønsteret (eller hakke el hekle) siden det er så enkelt, og innmari gøy å jobbe med farger og ulike garnsorter eller innfallsmetoden i dette mønsteret. Jeg har i alle fall helt dilla :-)
Gleder meg til å se resten!

Anonym sa...

Så stilig den blir! Eli

Fru Tunheim sa...

Skikkelig fint! Så utrolig flink du er med de pinnene...