Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 30. mai 2013

HJERTEfavoritter

Et smykke jeg alltid har på meg, er dette hjerte-smykket TORA fra EMBLA-design fra Risør
Ja, her er det perler på en snor........men det er det sorte jeg har. Disse kan du få i alle slags farger, med og uten prikker. Jeg bare elsker dem.
De er i sølv og emalje, og har gummisnor, som er røff og fin på èn gang.

En annen favoritt er denne Danske keramikk-damen, som vi har til salgs i butikken
Denne står på MÅ HA listen min.........Er den ikke flott?
Jeg elsker de kvinnelige formene, og prikken over ièn, er jo denne kaffekoppen, da.
Og fargen RØD.......er det nødvendig å si noe mer?

Vi har flere figurer i samme serien, men det er altså denne som roper til meg.
For tiden går pengene mine til andre ting, så det holder fint med å se på den hver dag jeg er på jobb.
(jeg har en visdomstann som trøbler nå. Tar det aldri slutt??)

Det er noe med det å se på skjønne ting, som man også ønsker man kunne eie. Men så er det noe med det å ha drømmer, og ikke kjøpe alt man vil ha.

Det er jo som å gå på en kunst-utstilling, der man ser på masse flott kunst. Men man kjøper ikke alt man liker, det er noe med å nyte det, og beundre det fine. Så kan man ha denne fine følelsen inni seg over å ha sett så mye fantastisk flott, som inspirerer deg.

WIK & WALSØE har kommet med en ny serie RUSTIC

Litt retro-inspirasjon fra 70-tallet. Grov, enkel keramikk.
Den kommer i 3 farger, Sand, Oliven og Koral, og kan mixes sammen.

Se for deg det store Korall-røde fatet med en grønn salat i. Samtidig er det deilig, myk vaniljesaus i den fine muggen, som du kan helle over en lun jordbær-terte, til dessert. Mmmmmm.....

Til slutt, ALV serien, som er den bestselgende til nå
.......og OLEANA jakker, som er veldig populære året rundt.

Her er det BØTTEBALLETT i dag, selvfølgelig på min fridag. Men når det er gjort, kan jeg strikke og kose meg så mye jeg vil :)
Ha en herlig dag, og takk for at du stakk innom.



6 kommentarer:

Rubia sa...

Det er så mye lekkert hos deg. Farlig!

Min tann som nå har vært fiksa to ganger før, sprakk her om dagen. Fikk ikke time før i slutten av neste mnd.
Håper vi begge kan være ferdige med de tennene snart. Lykke til!

Lin sa...

Jeg kalder det stoevsugerdans, men boetteballet er et supert udtryk hihi. Stakkels dig med de taender. Krydser fingre for at det snart er overstaaet.
Jeg siger det igen: den butik er livsfarlig. Fristelser overalt.

Ruths datter sa...

Ja de hjertesmykkene er helt topp. Det går i hjerter her også ser jeg. Dama er jo fabelaktig da.Oleannajakkene er klassikere som en har glede av i mange år. jeg har en i rødfarger. Gammel,men like fin.Flott det strikketøyet ditt under her da.
Klem

Ruths datter sa...

Ja de hjertesmykkene er helt topp. Det går i hjerter her også ser jeg. Dama er jo fabelaktig da.Oleannajakkene er klassikere som en har glede av i mange år. jeg har en i rødfarger. Gammel,men like fin.Flott det strikketøyet ditt under her da.
Klem

Rita Follnes sa...

Jammen har du mye lekkert rundt deg, men jeg er enig med deg med keramikkdamen.
Tennene er et kapittel for seg selv når man kommer litt opp i alder. Prisene er også et kapittel for seg selv. Lykke til!! Klem ;))

Helen sa...

Alltid moro å se litt fra butikken ! Inspirerende og alltid masse fine farger du gjerne viser oss.

Personlig faller jeg ikke for retor 70-taller stilen, så det nye serviset til W & V falt ikke i smak, liker dog den med alver, samt fargene på det er mere harmonisk, syns jeg. Og som kjent, smaken er som baken, den er DELT - og godt er det, ellers ville vi vel alle hatt likt...? hehe

Tro det eller ei, kjøpt inn nytt garn idag (!?!?!) og jeg som ikke er ferdig med min lilla rose jakke....men ,dette fristet så fælt ! Er no' med en pose fult av nyinkjøpt garn, som bare venter på å komme på strikke pinnene...sukk...

Goood helg kjære deg :)