Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 23. mai 2013

En helt vanlig, perfekt dag

I dag morges, da jeg stod opp, hadde snilleste Mannen stekt rundstykker og kokt kaffe til meg.
Alt stod klart. Det var bare til å forsyne seg.

Jeg som ikke er et frokostmenneske, startet med kaffen, som jeg alltid gjør hver morgen. Så kan dagen begynne.

Men i dag hadde jeg lyst til å hygge litt ekstra, så jjeg dekket på til meg selv, på et brett, som om jeg var på et hotell, og fikk frokosten servert av roomservice
Jeg hadde nettopp vært innom hos Lene (poetiske Paradokser) der hun skrev om små hverdagsøyeblikk, som hun nå samler på, i en bok.

Vi må ikke glemme de små gledens som finnes i hverdagen, som gir livet mening.

Som det jeg opplevet i går, på vei til jobb, i regnværet.
I et av vinduene jeg gikk forbi, hadde noen tent 3 stearinlys, som stod og spredte varme og hygge.

Da så jeg for meg dem som bodde der. De satt kanskje å leste avisen, med en stor kaffekopp ved siden av. Mulig tv stod på og viste dagens nyheter.......

Jeg visste hva jeg ville gjøre i dag. Nemlig tenne lys, ha radioen på mens jeg hekler på prosjektet mitt, og ha nok varm kaffe til å nyte utover formiddagen.

Hva har du gjort i dag, som gjør dagen glad?

11 kommentarer:

BrittB sa...

Så hyggelig med slike overraskelser -og ikke minst det å ta seg tid til å glede seg over ting i hverdagen!
Nyt dagen videre!! :-)

Eva Haukeberg Rinker sa...

Det hadde du helt sikkert fortjent! :)

★ Heidi ★ sa...

Hei! Veldig hyggelig med kommentarer fra deg:)
Tenk, tippoldeforeldre... Naa venter vi jo lenger og lenger med aa faa barn...
Jeg er saa glad for at mine barn har besteforeldre som er utrolig naervaerende i livene deres. Tror relasjonen besteforeldre- barnebarn har veldig mye godt med seg. Det er ogsaa interessant hvordan besteforeldre "ser" barna paa en annen maate. Vi foreldre er jo saa opptatt av aa oppdra dem + bringe dem rundt paa aktiviteter og annet at vi noen ganger glemmer/ikke har tid aa se dem for dem de virkelig er...
En tankevekker...

Dagens fine öyeblikk var paa turen rundt den vakre innsjóen da vi stoppet opp og bare betraktet de vakre formene, mens den svake brisen kjaertegnet oss i ansiktet.

HA en fortsatt herlig dag med mange fine öyeblikk:)

Lin sa...

Det er rigtigt at man maa samle paa de smaa hyggelige oejeblikke. I dag har vi fejret den lilles foedselsdag. Det har vaeret vores glaede i dag.

Megan sa...

For en dejlig morgen! Jeg håber, at denne morgen er ligeså fin. Og hvorfor ikke?

I dag har jeg skrevet om øjeblikkets magiske brønd, faktisk inspireret af norske Kristin Flood. Det er fantastisk, når man formår at være til stede i nuet og opdager, at man slet ikke behøver at anstrenge sig. Alting kommer bare dryssende. :)

God fredag. Knus.

Barwitzki sa...

Hei hilsen fra Viola.
Mannen min har fritid i dag og jeg også så vi er hjemme begge to... med
storfin frokosten og lese avisen og
jeg strikker og skriver e-posten.
Vi hadde deilig været 25 grad, men i dag vi har regn og bare 8 grad. Riktig steden er hjemme med hørebok og strikketøy, kaffe og deilig middag.

siddisisalou sa...

Ja, hverdagen er tross alt det beste som finnes.
Kjekt å kunne ta seg litt tid til en god start på dagen, og har du godt selskap er det jo ekstra kjekt.
Min store øyeblikk i dag var da min mann fikk tilbake prøvene fra legen og alt var bra. Så i kveld skal vi feire !

Ruths datter sa...

Koselig innlegg. det er en gave å kunne nyte de små hverdagsgleder,
Klem

★ Heidi ★ sa...

God grillings til deg paa lördagskvelden!
Og jeg tenker ogsaa at det gode liv maa vaere paa de termene man syns er viktig for seg.
HÓres ut som du har hatt en vidunderlig dag altsaa:)
Vi har ogsaa hatt det saa fint med masse slektinger innom, totalt spontan middag her hos oss med mange kokker, deretter te og kjeks hos svigers. Helt topp lördag i dette hjörnet av verden ogsaa;)

Barwitzki sa...

Takk for hilsen din, så fin med Spania og din far. Jeg gleder meg veldig med reise. Storfin mat... det er fin, jeg
elsker god mat. Men også kultur og det er masse til Andalucia. Jeg er første ganger. Stor klem fra Viola.

ANNEPÅLANDET sa...

Så koselig! Jeg lager meg alltid frokostbrett - jeg er et frokostmenneske, og så har jeg så fine brett. Dattera pleier å gi meg fine brett til jul og bursdager. Det jeg bruker mest nå er fra Liberty i London. Hun kjøpte det der da vi var på ferie i fjor. Koselig med små, fine ting i hverdagen!