Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 26. mai 2013

Another day in Paradise

Tenk at finværet kom tilbake. Det er bare å nyte det i store drag.
Jeg har ryddet etter gårsdagens kos.
Venner på besøk, naboer som titter innom på en kaffe og en prat. Ungene har besøk, og gidder å være sammen med oss og hygge litt, før de drar videre.......

Nå er det rykende varm kaffe i kruset, deilige lyder fra radioen, og fuglesang.
Og jeg har startet på enda et prosjekt.....kremt
Jeg har valgt annerledesfarger.....altså farger jeg vanligvis ikke bruker, men har flettet inn en favoritt, som skal sprite opp det hele.
Mønstret er litt innviklet nå i begynnelsen, så jeg må ha tunga rett i munnen og ha konsentrasjonen på topp. Etterhvert vil det nok bare flyte av seg selv, og jeg vet resultatet vil bli flott.....ja, kanskje Fantastisk!

Jeg hekler fremdeles på det korallrøde, som jeg kan røpe skal bli en jakke. En deilig, sval sommerjakke . Jeg er halvveis. På rygg og forstykker, og det ser, til nå, bra ut. Jeg får jukse litt underveis, om det ikke stemmer. Det er jeg flink til :)

Det ble også handlet inn litt blomster
Spanske Marguritter og spenstig Hortensia.....som blir hvite, tror jeg. I fjord hadde jeg blå.....men de klarte seg ikke gjennom vinteren. Så jeg prøver igjen.

Nyt dagen i dag, det skal jeg.

5 kommentarer:

siddisisalou sa...

Ser veldig koselig ut i hagen din.
Jeg sitter og drikker en kopp kaffe, hører på litt musikk og sier god morgen til mine bloggvenner før vi setter oss i bilen. Denne gangen skal vi en liten tur litt lenger sør i landet. Et par dager en annen plass for å få litt forandring (spesielt for min mann som ikke var med til Stavanger, jeg ville helst ha vœrt her hjemme). Ha en fortsatt fin søndag og venter spent på hva ditt nye prosjekt skal bli.

siddisisalou sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Megan sa...

Det er herlig ud. Og ja, det er bare at nyde, når man har fint vejr.

Her længes vi fortsat efter stabilt finvejr, i dag stormer, blæser, regner det atter. Jeg forsøger at acceptere det, vejret kan vi jo ikke gøre så meget ved, MEN hvor ville det dog være herligt med noget varmt sommervejr og hele dage i haven. Den slags! ;)

Men det kommer.

Ønsder dig en fin søndag. Klem.

Lin sa...

Saa hyggeligt det ser ud. Flot radio.
Hvor maa det have vaeret spaendende at moede Arne og Carlos. De maa vaere nogle lidt specielle herrer. Jeg kender ikke de andre boeger de har lavet, men denne her giver mig lyst til at flytte strikketoejet udenfor. Har ogsaa set paa nogle af deres plaids.
Rigtig god soendag.

Rubia sa...

Dette ser skikkelig koselig ut.

Jeg har kosa meg med å vaske hus, skrape maling og male. Ja og klipt plen i noen timer.