Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 31. mai 2013

Alley Cat

Fikk du med deg historien om Gatekatten Bob, som gikk på nyhetene verden over, for etpar mnd siden?
En kjempefin historie, som du også kan lese om i en bok.
Det har jeg gjort

Boken er enkel, lettlest, og har en fin historie.
Søker du på Youtube ( a streetcat name Bob) kommer du også frem til historien om James og Bob, og får se den spesielle katten med egne øyne.

Det som er litt morsomt er at han bruker strikkede skjerf, som han får i gaver av folk på gata.

Vi har vår egen spesielle katt her hjemme, og nabokatta , som er enda mer spesiell, som elsker å være på besøk. Helst vil han ligge på favorittsjalet mitt.....eller skal jeg si hans favorittsjal
" klø meg på magen da, please "

Han er en god blanding av Norsk Skogskatt og Main Coon. Og han har et eget, helt spesielt lynne.
Og ja, han er diger!

Her er vår egen, spesielle katt, som kun tåler vennen sin. De andre nabo-kattene jager hun, eller så får de en runde juling. Litt av et fruentimmer denne her, ja.

For meg starter ikke helgen før i morgen, etter jobb, men SÅ deilig at sol og varmt vær kom tilbake.
Derfor nytes fredagskvelden på terrassen med en kald øl og varm sol.

God helg til alle.

6 kommentarer:

Helle sa...

Litt av en tilfeldighet. Den samme boken ligger på nattbordet mitt. Plukket den med meg på flyplassen, - uten å ha hørt noe om den. Første inntrykket bekrefter det du sier, at den er lettlest og at historien fenger.

Nå må jeg en tur på YouTube også. :)

(Har plutselig litt tid, er sjåfør for tenåringen i kveld, mens husbonden er i Amsterdam og drikker vin. )

Flowermouse Design sa...

Takk for tipset. Så noe av historien på youtube, og skal få tak i boken. Har du hørt om boken Dewey, som også er en fantastisk kattehistorie?? Så fin katt du har - og godt nabokatten også kommer på besøk :- ). God helg!!

Helen sa...

Ikke hørt om denne katten....?
Må sjekke ut youtube, klippet.

Deilig med fine kvelder nå, hadde såååå fin sol her på Tjøme, fredags ettermiddag.

Håper samme været kommer imorgen.

God helg :))

Ann-Jorun sa...

Dyrekjær som jeg er skal jeg straks sjekke Youtub. Flotte katter.
Ha en riktig god helg.

ANNEPÅLANDET sa...

Hadde aldri hørt om denne katten, før jeg leste om den her. Jeg liker jo ikke katter en gang (hysj, det er som å banne i kjerka blant kattekjære strikkedamer, jada). Men da jeg så boka på Gardermoen, måtte jeg jo kjøpe den da. Såååå fin. Så nå ender jeg ratt opp med en katt, jeg også???
Ha en riktig fin helg!

Rubia sa...

Flotte katter alle sammen.

Nabokatten har jammen funnet seg godt til rette.