Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 9. april 2013

Rosejakka

Ja, så var den endelig ferdig, ROSEJAKKA mi
Jeg er så fornøyd med den, selv om den ble mye større enn den skulle bli (som vanlig, typisk meg)
Men dette er en kosejakke, og bak dem kan man skjule både "muffinstopper" og annet snusk, som man ikke vil vise omverdenen; OG se fin ut, på samme tid.
 
Ermene har jeg laget ganske vide (med vilje)
Inni her kan jeg både ha en tykk genser OG store pulsvarmere, om jeg fryser. Deilig.

Og jakka ble til underveis, slik som det er når man "Hønsestrikker". Ingenting av mønsteret har jeg planlagt på forhånd, og jeg har fått brukt opp endel restegarn, samtidig som mesteparten er blitt strikket i Finull.(pinne 2.5 og 3)

Knappestolper, knapphull og fløyelsbånd
Et lite utdrag fra knappestolpen, som ble strikket på underveis, i perlestrikk. Det ble ikke så veldig fint på sidene, der jeg strikket sammen, men jeg er ikke jålete. Knappene ble sydd på med grønn tråd.

På venstre side har jeg sydd på for hånd, et fløyelsbånd, for å skjule sårkanten hvor jeg klippet opp til åpning. Det kan du se på høyre siden, hvor jeg ikke har rukket å sy på bånd ennå.................

Ja, for jeg har brukt jakka siden den ble ferdig
......og slenger den fra meg overalt. Derfor mangler den den siste "finishen".

Og til slutt vil jeg bare fortelle at grunnen til den dårlige formen min, har vært en betennelse i tennene. Jeg var hos tannlegen og "reparerte" litt i dag. Det skal bli godt med en god natts søvn igjen.




26 kommentarer:

Lin sa...

Den er du da blevet hurtigt faerdig med. Og hvor er den blevet flot. En rigtig laekker vamset hyggetroeje. Godt gaaet.

Siddis back home sa...

Så nydelig jakken din ble! veldig flott! Håper du føler deg bedre snart og at du får en god natts søvn!

Berit sa...

Den er blevet så fin!

Den vil blive god som jakke, når forårssolen endelig får mere fat.

Håber, du snart er helt frisk igen!!!

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Så utrolig fin!! Elsker stripene sammen med mønsterbordene. Og herlige farger du har brukt! Håper du blir bedre nå da og får sove godt igjen!
Klem fra Gitte

knitnetty sa...

Så utrolig fin den ble! Jeg skjønner godt at du er fornøyd.
God bedring med formen, det er ikke morsomt å hangle.

Helen sa...

Love it !!

Og jammen meg fikk du lurt inn litt rødt også....hehehe....typisk deg :)

Jeg er så imponert over hvor fort du strikker, hvordan i alle verden får du tid??

jeg er ikke ferdig, og skal vel innrømme den ligger igjen i Italia, så klart ikke noe skjer med min jakke til jeg kommer tilbake dit, men jeg er snart ferdig med babyteppet mitt....

tro hva du nå har på strikkepinnene dine....?

Rita Follnes sa...

Jakken ser superherlig ut i flotte farger. Forstår godt at det er en kosejakke. Fin jakke nå til våren også.;))

ANNEPÅLANDET sa...

Så fin den ble ! Likte fargene, og med det garnet er den sikkert lett og god å ha på. Gratulerer med ny jakke !

BrittB sa...

Så fin jakke du har strikket deg, flott mønster og fargevalg- skikkelig kose-jakke! :-)

Rubia sa...

For en rålekker jakke!
Nydelig!

Godt du har funnet årsaken. Nå må du bare bli helt bra igjen.

Birgitte sa...

Så flott jakken ble! Kjekt å lese at du er fornøyd med resultatet - da er det verdt alt arbeidet:) Skikkelig fin kosejakke dette!

Marianne sa...

Hvor er den skøn og så meget dig.
Og hvor fint at bruge reste garn, det må jeg huske.
Håber det går bedre med tænderne

Helle sa...

Det er alltid et godt tegn når noe blir tatt i bruk med en gang. Jakken ble virkelig flott. så du har all grunn til å være fornøyd.

Auda, det å ha vondt i tennene er bare så altoppslukende. Håper tannlegebesøket i dag ga resultater, og kan gi deg en god natts søvn igjen.

Elisabeth sa...

Den ble selvfølgelig helt nydelig. Regner med det blir en favoritt :)

Sommertid sa...

Skjønner godt at den her jakken ble tatt hurtig i bruk ja !

Flott er den, og du kan være stolt av arbeidet du har lagt inn i denne.

Go torsdag :)

Lykketrollet sa...

Herlig jakke, og for ett tempo imponert.

Ha en herlig torsdag videre, og en riktig nydelig helg.

Pst. om du synes tannlege er dyrt, test en runde hos dyrlegen inkl operasjon.*sukk* der røyk masse garn, MEN vi har beholdt lillesnuppa, så det er verdt det. MEN sukk å mye garn som forsvant ut der gitt

Barwitzki sa...

Veldig fin jakke du har strikket. Drømmen. Herlig mønsteret og skjønn farger. Et riktig kjælestykke.

Ønsker deg hurtig frisk igjen og ha en hyggelig kveld. Hjertelig hilsen til deg fra Viola.

Tovepia sa...

Rålekker jakke! Denne skjønner jeg blir en jakke som blir brukt til det meste.
Huff, betennelse i tennene er vondt!!..god bedring til deg, klem;)

eli sa...

Så fin jakka bli da!!!! Får snart se den i virkeligheten.eli

Anonym sa...

Utrolig fin jakke, du er kjempeflink til å hønsestrikke:-) Fin måte å bruke opp erstegarn på. God bedring når det gjelder tennene, men du har jo en nydelig, ny jakke å kose deg i:-)

Hilsen Sting

Elisabeth sa...

Suuuuper fiiiin ble rosejakka di, Sylvia. Fikk lyst på et liknende prosjekt jeg også. Husker godt hønsestrikking mens jeg gikk på gymnaset. Kanskje jeg først skulle prøve et par hønsestrømper??? Før å øve meg litt?

Godt å høre at formen er stigende, Sylvia. Tannvondt er værre enn værst!

Godt helg! Nå fyker jeg avsted til neste kurs. Pilefletting denne gang.

♥ Hannele på Hisingen sa...

Jättesöt!

Jatte sa...

Så utrolig fin :)

God Søndag,
Klem Klem☺

Fríða sa...

nöj, den blev lækker!
kh.fra Island
Frida

frøken ij sa...

Herlig kosejakke! :)

siddisisalou sa...

For en flott jakke - du er jammen flink !
Den kommer til å bli en favoritt til våren.